Κοινοπραξία VW-Xpeng: Αυτό θα είναι το πρώτο τους μοντέλο

Τα αυτοκίνητα που θα παράγονται μέσω της συνεργασίας θα φέρουν το λογότυπο της VW, αλλά θα διαθέτουν μια από κοινού αναπτυγμένη πλατφόρμα που θα βασίζεται σε τεχνολογία της Xpeng.

Xpeng G9

Η  Volkswagen και η XPeng δήλωσαν ότι το πρώτο αυτοκίνητο που σχεδιάζουν να αναπτύξουν από κοινού θα είναι ένα SUV για το οποίο θα προμηθεύονται από κοινού εξαρτήματα.

Στο πλαίσιο μιας "γενικής συμφωνίας" για τη συνεργασία σε επίπεδο πλατφόρμας και λογισμικού, οι αυτοκινητοβιομηχανίες δήλωσαν ότι θα ξεκινήσουν ένα πρόγραμμα κοινής προμήθειας για την πλατφόρμα και τα εξαρτήματα του οχήματος που χρησιμοποιούνται και από τους δύο εταίρους, αξιοποιώντας την κλίμακα για τη μείωση του κόστους.

Η ανακοίνωση σηματοδοτεί ένα βήμα προς τα εμπρός σε μια συνεργασία που σφυρηλατήθηκε τον Ιούλιο, όταν η VW δήλωσε ότι θα αγοράσει το 4,99% της Xpeng για περίπου 700 εκατομμύρια δολάρια, με σχέδια να λανσάρουν από κοινού δύο μοντέλα EV μέχρι το 2026. Η αγορά ολοκληρώθηκε τον Δεκέμβριο.

Η VW, η οποία προσπαθεί να ανακτήσει μερίδιο αγοράς στην Κίνα που έχασε από τους τοπικούς ανταγωνιστές, δήλωσε ότι οι οικονομίες κλίμακας από την κοινή αγορά, σε συνδυασμό με τις καινοτομίες στις φάσεις σχεδιασμού και μηχανικής, θα μειώσουν τον χρόνο ανάπτυξης κατά περισσότερο από 30%.

Xpeng G9
Xpeng G9

"Στη μεγαλύτερη και ταχύτερα αναπτυσσόμενη αγορά EV στον κόσμο, η ταχύτητα είναι θεμελιώδους σημασίας", δήλωσε την Πέμπτη το μέλος του διοικητικού συμβουλίου του Volkswagen Group και επικεφαλής της Κίνας Ralf Brandstatter.

Τα αυτοκίνητα που θα παράγονται μέσω της συνεργασίας θα φέρουν το λογότυπο της VW, αλλά θα διαθέτουν μια από κοινού αναπτυγμένη πλατφόρμα που θα βασίζεται στην τεχνολογία G9 "Edward" της Xpeng.

Η VW και η Κίνα

Η VW "παραχώρησε" τον τίτλο της μάρκας αυτοκινήτων με τις περισσότερες πωλήσεις στην Κίνα στην εταιρεία ηλεκτρικών BYD στα τέλη του 2022, καθώς ο ανταγωνισμός με τους κατασκευαστές EV συνδυάστηκε με την εξάρτηση της ιστορικής αυτοκινητοβιομηχανίας από τα βενζινοκίνητα οχήματα, οι πωλήσεις των οποίων μειώνονται.

Πέρυσι, η VW δήλωσε ότι θα αναπτύξει μια άλλη κατασκευαστική πλατφόρμα στην Κίνα που θα προέρχεται από την αρθρωτή πλατφόρμα "MEB" για προσιτά ηλεκτρικά και θα χρησιμοποιήσει περισσότερα τοπικά εξαρτήματα για να μειώσει το κόστος.

Επενδύει επίσης περίπου 1 δισ. ευρώ σε ένα νέο κέντρο ανάπτυξης και προμήθειας EV στην πόλη Hefei.

Ενώ πολλοί κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων αγωνίζονται να μειώσουν το κόστος, η Xpeng δήλωσε αυτό το μήνα ότι θα προσλάβει 4.000 άτομα φέτος και θα επενδύσει εκατομμύρια δολάρια στην τεχνητή νοημοσύνη, καθώς προσπαθεί να επιβιώσει σε αυτό που περιέγραψε ως "αιματηρή θάλασσα" ανταγωνισμού.

Με πληροφορίες από Automotive News Europe

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network