Η κατηγορία αυτοκινήτων που πούλησε περισσότερο στην Ευρώπη

Ένας στους δύο Ευρωπαίους επέλεξε μοντέλο από αυτή την κατηγορία στην Ευρώπη το 2023 συμπαρασύροντας σε διεύρυνση και τις πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που εντάσσονται στην ίδια συνομοταξία οχημάτων.

poliseis autokiniton

Τα μοντέλα SUV κυριάρχησαν στις επιλογές των Ευρωπαίων αγοραστών το 2023. Άλλωστε, πρώτο σε πωλήσεις αυτοκίνητο ήταν το Tesla Model Y - ένα ηλεκτρικό SUV. Τα συγκεκριμένα μοντέλα παρουσίασαν πέρυσι μια αύξηση της τάξεως του 19% καταλαμβάνοντας συνολικά μερίδιο αγοράς 51% επί του συνόλου των ταξινομήσεων που μεταφράζεται σε 6,63 εκατ. μοντέλα SUV.

Η κατηγορία των μικρών SUV ήταν η μεγαλύτερη στην Ευρώπη πέρυσι με σχεδόν 2,2 εκατομμύρια πωλήσεις και ακολούθησαν τα μικρομεσαία SUV με πάνω από 1,9 εκατομμύρια πωλήσεις. Ωστόσο την μεγαλύτερη αύξηση σε μερίδιο – όχι σε όγκους – παρουσίασαν τα μεγάλα και premium SUV.

Tesla Model Y
Tesla Model Y

Οι ταξινομήσεις των premium μεσαίων SUV αυξήθηκαν κατά 31% (843.939 μονάδες), γεγονός που την κατέστησε την πέμπτη μεγαλύτερη κατηγορία στην Ευρώπη. Πρωταγωνιστές ήταν το Tesla Model Y (αύξηση 85%) το Mercedes-Benz GLC με 32%.

Τα SUV κυριάρχησαν ακόμη και στην ακριβότερη κατηγορία. Εκεί, η BMW XM κατέλαβε την πρώτη θέση στο πρώτο πλήρες έτος πωλήσεών της με όγκο 3.142 μονάδων. Το plug-in υβριδικό SUV ξεπέρασε τα crossover Lamborghini Urus που κατέλαβαν τη δεύτερη θέση και Bentley Bentayga που βρέθηκε στην τρίτη θέση.

VW T-Roc 1.5 TSI DSG
VW T-Roc

Η στροφή προς τα SUV προκαλεί αντιδράσεις στην Ευρώπη μεταξύ των περιβαλλοντικών και αστικών οργανώσεων και ακτιβιστών, οι οποίοι υποστηρίζουν ότι τα μεγαλύτερα μοντέλα SUV οδηγούν σε αυξημένη ρύπανση και κυκλοφοριακά προβλήματα ιδιαίτερα στις πόλεις.

Η αύξηση των πωλήσεων στα SUV συνοδεύτηκε και από την διείσδυση αντίστοιχων μοντέλων με εξηλεκτρισμένα συστήματα κίνησης που πλησίασε το 50%.

Διαβάστε Επίσης

Αύξηση και στα ηλεκτρικά

Ειδικότερα, τα μοντέλα με μπαταρία αντιπροσώπευαν το 48% του συνόλου των πωλήσεων premium μεσαίων SUV ενώ η κατανομή των EV στις πωλήσεις των μεσαίων SUV ανήλθε στο 47%, με πρωταγωνιστή στις ταξινομήσεις το Volkswagen ID4. Ωστόσο, η κατηγορία με την υψηλότερη διείσδυση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ήταν τα πολυτελή sedan με 58%, κυρίως λόγω της συνεχιζόμενης επιτυχίας της Porsche Taycan.

Μέχρι στιγμής, οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν επιτύχει καλύτερα τις μειώσεις κόστους που απαιτούνται για να καταστήσουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα προσιτά στα μικρότερα κλιμάκια. Πέρυσι το MG4 ήταν το κορυφαίο σε πωλήσεις πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο στην κατηγορία των συμπαγών οχημάτων, ενώ το BYD Atto 3 πήρε τον ίδιο τίτλο στην κατηγορία των συμπαγών SUV.

MG4 XPower
To ηλεκτρικό MG4

Την τρέχουσα χρονιά αναμένεται να λανσαριστούν πολλά καινούργια ηλεκτρικά μοντέλα από Ευρωπαίους κατασκευαστές σε μια προσπάθεια να ανακόψουν την κινεζική ανάπτυξη.

Στην κατηγορία των συμπαγών SUV, τα λανσαρίσματα περιλαμβάνουν εκτός των άλλων, το Renault Scenic E-Tech, την ηλεκτρική έκδοση του νέου Peugeot 3008, το Kia EV5 και το Ford Explorer. Στη δε μικρή κατηγορία, η Citroen θα λανσάρει το οικονομικό e-C3, ενώ η Renault ετοιμάζει το μικρό EV R5 με ρετρό εικόνα.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network