
Οι εξελίξεις τρέχουν αρκετά γρήγορα στον τομέα της ηλεκτροκίνησης και όπως είναι φυσικό, οι αυτοκινητοβιομηχανίες χρειάζεται να επιδίδονται σε αγώνα δρόμου προκειμένου να παραμένουν ανταγωνιστικές. Μια τέτοια περίπτωση είναι και ο Όμιλος VW, που ανακοίνωσε πως προχωρά σε αλλαγή στρατηγικής αναφορικά με το πάτωμα MEB που χρησιμοποιείται από τα αμιγώς ηλεκτρικά της μοντέλα, καθώς ο ανταγωνισμός φαίνεται πως αρχίζει να την αφήνει πίσω σε καίριους τομείς της ηλεκτροκίνησης.
Συγκεκριμένα, η VW ανακοίνωσε πως θα παρουσιάσει ένα πάτωμα που θα ονομάζεται MEB+ και το οποίο θα προσφέρει στους πελάτες της υψηλότερες ταχύτητες φόρτισης και βελτιωμένη αυτονομία. Το νέο πάτωμα που αναμένεται να εμφανιστεί το 2026, θα αξιοποιήσει το δυναμικό της επιτυχημένης πλατφόρμας ΜΕΒ και θα διασφαλίσει ότι θα παραμείνει ανταγωνιστική, αναφέρει χαρακτηριστικά η VW.

Αν και επίσημα δεν έχουν δοθεί στοιχεία αναφορικά με το ύψος της συγκεκριμένης επένδυσης, η εφημερίδα Frankfurter Allgemeine Zeitung, ανέφερε ότι το κόστος θα ανέλθει €1,5 δισεκατομμύριο. Θυμίζουμε πως το πάτωμα ΜΕΒ υπήρξε το πρώτο πάτωμα που προοριζόταν για αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, με το ID.3 να είναι το πρώτο μοντέλο που βασίστηκε σε αυτό το 2019. Εκτός από τις Skoda, Cupra και Audi, εταιρειών που ανήκουν στον Όμιλο, η VW προχώρησε σε συμφωνία και με τη Ford, προκειμένου η τελευταία να μπορεί να χρησιμοποιήσει το πάτωμα σε μοντέλα της.
Ο προγραμματισμένος διάδοχος της MEB, μια "υπερπλατφόρμα" που ονομάστηκε SSP ή Scalable Systems Platform, επρόκειτο να ανανεώσει το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του Ομίλου VW, ξεκινώντας το 2025 με το αυτοκίνητο Audi Artemis, ακολουθούμενο από το VW Trinity το 2026 και τελικά, να περιλαμβάνει σχεδόν όλα τα μοντέλα που θα παρουσιαστούν μέχρι το 2030.

Από την άλλη πλευρά, ο ανταγωνισμός και κυρίως αυτός που αποτυπώνεται σε μοντέλα των Hyundai-KIA, φαίνεται πως πλεονεκτεί σε καίριους τομείς. Ο βασικότερος εξ αυτών, είναι η ηλεκτρική αρχιτεκτονική 800V, που επιτρέπει τη φόρτιση σε ταχύτητες έως και 235kW, σε σύγκριση με τα μοντέλα του VW γκρουπ, που έχουν ταχύτητες φόρτισης 135-170kW. Η VW δεν θα αλλάξει την αρχιτεκτονική 400V του MEB, αλλά δήλωσε ότι θα αυξήσει τις ταχύτητες φόρτισης στα 175-200kW, πλησιάζοντας τα μέγιστα όρια των Hyundai, KIA και Tesla.
Ένα ακόμη ιδιαίτερα σημαντικό πεδίο, είναι εκείνο της αυτονομίας. Το πάτωμα MEB+ θα έχει μέγιστη αυτονομία 700km έναντι 550km του MEB, κάτι που αν επαληθευτεί, θα το φέρει πιο κοντά στα Tesla Model 3 και Model Y. Το αναβαθμισμένο πάτωμα αναμένεται να τοποθετηθεί μεταξύ άλλων και σε ένα νέο compact SUV, που περιγράφεται εσωτερικά ως ηλεκτρικό Tiguan, το οποίο θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της VW στο Wolfsburg και θα κυκλοφορήσει μέχρι το 2026.
VW: Επιδιώκει μείωση κόστους
Η VW έχει δηλώσει ότι θα προσφέρει μπαταρία LFP (φωσφορικού σιδήρου λιθίου) για τα μοντέλα της που προορίζονται για την κινεζική αγορά, αλλά δεν έχει πει αν η επιλογή θα είναι διαθέσιμη και στα ευρωπαϊκά μοντέλα. Η χημεία θα μπορούσε να αντισταθμίσει τις αυξανόμενες τιμές των μπαταριών, καταργώντας την ανάγκη για ακριβό νικέλιο και κοβάλτιο.
Η νέα ενοποιημένη κυψέλη, θα μπορούσε να προσφέρει πλεονεκτήματα σε επίπεδο διαστάσεων και εμβέλειας, επιτρέποντας την τοποθέτηση μιας μεγαλύτερης μπαταρίας στα 370 λίτρα του διαθέσιμου χώρου του πατώματος MEB. Μέχρι στιγμής, η μοναδική μάρκα του Ομίλου που έχει πουλήσει περισσότερα από 500.000 αυτοκίνητα με πάτωμα ΜΕΒ είναι η VW.
Η VW έχει ανακοινώσει πως η γκάμα που θα κάνει χρήση του πατώματος MEB θα "επεκταθεί σημαντικά" με 10 νέα ηλεκτρικά μοντέλα που θα έρθουν στην αγορά μέχρι το 2026, συμπεριλαμβανομένου ενός μικρού αυτοκινήτου που θα κοστίζει "περίπου €25.000".