Πότε ψηφίζει η Ευρωπαϊκή Ένωση τους δασμούς για την Κίνα

Ο κύβος ερρίφθη και η Ευρωπαϊκή Ένωση όρισε την ημερομηνία για την ψήφιση των οριστικών δασμών που θα επιβάλλονται στις εισαγωγές ηλεκτρικών αυτοκινήτων από την Κίνα.

Ευρώπη εναντίον Κίνας

Η Ευρωπαϊκή Ένωση προετοιμάζεται για μια κρίσιμη ψηφοφορία στις 4 Οκτωβρίου, η οποία θα μπορούσε να οδηγήσει στην επιβολή δασμών έως και 45% στα εισαγόμενα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα, σύμφωνα με πηγές που είναι εξοικειωμένες με τις συνομιλίες.

Ευρώπη εναντίον Κίνας δασμοί στα ηλκετρικά αυτοκίνητα

Οι προτεινόμενοι δασμοί έρχονται ως απάντηση στην προσπάθεια της ΕΕ να αντιμετωπίσει τις αθέμιτες επιδοτήσεις που παρέχει η κινεζική κυβέρνηση στη βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων, κίνηση που θα μπορούσε να έχει σημαντικές επιπτώσεις στην ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία.

Διαβάστε Επίσης

Ιστορικό

Η ψηφοφορία έρχεται μετά από έρευνα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, του εκτελεστικού βραχίονα της ΕΕ, η οποία κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι κινεζικές επιδοτήσεις δημιουργούν ένα άνισο πεδίο για τους ευρωπαίους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων.

Ως απάντηση, η Επιτροπή πρότεινε την επιβολή δασμών για την προστασία της ευρωπαϊκής αγοράς από τα υποτιμημένα κινεζικά εισαγόμενα προϊόντα. Οι προτεινόμενοι δασμοί θα προστεθούν στον υπάρχοντα δασμό εισαγωγής 10%, ανεβάζοντας το συνολικό ποσοστό έως και 45%.

Τα κράτη-μέλη της ΕΕ έχουν ήδη λάβει ένα σχέδιο κανονισμού που περιγράφει αυτά τα μέτρα. Η απόφαση αρχικά ήταν προγραμματισμένη για νωρίτερα, αλλά έχει καθυστερήσει λόγω των συνεχιζόμενων διαπραγματεύσεων μεταξύ της ΕΕ και της Κίνας, οι οποίες στοχεύουν στην εξεύρεση μιας διπλωματικής λύσης που θα μπορούσε να αποτρέψει την επιβολή των νέων δασμών.

Honda Ye σειρά ηλεκτρικών για την Κίνα

O εμπορικός πόλεμος

Παρά την επικείμενη ψηφοφορία, οι διαπραγματεύσεις μεταξύ της ΕΕ και της Κίνας αναμένεται να συνεχιστούν, ακόμη και αν εγκριθούν οι δασμοί. Η Κίνα έχει απορρίψει κατηγορηματικά τις κατηγορίες για αθέμιτες εμπορικές πρακτικές και έχει απειλήσει με αντίμετρα σε ευρωπαϊκά προϊόντα, όπως γαλακτοκομικά, μπράντι, χοιρινό κρέας και οχήματα με μεγάλους κινητήρες.

Τα διακυβεύματα είναι υψηλά. Η Κίνα είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος εμπορικός εταίρος της Ευρώπης και οι δύο οικονομίες αντάλλαξαν αγαθά αξίας 739 δισ. ευρώ τον περασμένο χρόνο. Η επιβολή δασμών ενέχει τον κίνδυνο να προκαλέσει εμπορικό πόλεμο, κάτι που έχει οδηγήσει ορισμένα κράτη-μέλη, όπως η Γερμανία και η Ισπανία, να εκφράσουν τις ανησυχίες τους.

Ο υπουργός Οικονομίας της Γερμανίας, Ρόμπερτ Χάμπεκ, εξέφρασε αμφιβολίες για τους δασμούς, προειδοποιώντας ότι μπορεί να οδηγήσουν σε αντίποινα και να κλιμακώσουν τις εντάσεις σε πλήρη εμπορικό πόλεμο με την Κίνα. Ο Ισπανός πρωθυπουργός, Πέδρο Σάντσες, επίσης έχει ταχθεί κατά των μέτρων.

"Δεν είμαι υπέρ των αντισταθμιστικών δασμών, γιατί αυτό πιθανώς θα οδηγήσει σε αντίμετρα και θα μας εμπλέξει σε μια διαμάχη δασμών, ίσως και σε έναν εμπορικό πόλεμο, με την Κίνα", δήλωσε ο Χάμπεκ στις 23 Σεπτεμβρίου. Τόνισε την ανάγκη για πολιτική λύση που θα αποφεύγει αυτό το σενάριο.

πωλήσεις αυτοκινήτων

Παρά τις ανησυχίες, οι αξιωματούχοι της ΕΕ πιστεύουν ότι έχουν αρκετή υποστήριξη για να περάσουν οι δασμοί, οι οποίοι θα ισχύσουν για πέντε χρόνια εκτός εάν μια ειδική πλειοψηφία των κρατών-μελών — 15 χώρες που αντιπροσωπεύουν το 65% του πληθυσμού της ΕΕ — εμποδίσει την απόφαση.

Ωστόσο, οι συνομιλίες μεταξύ της ΕΕ και της Κίνας δεν έχουν εγκαταλειφθεί. Αξιωματούχοι και από τις δύο πλευρές φέρεται να εξετάζουν εναλλακτικές λύσεις αντί για δασμούς, συμπεριλαμβανομένου ενός μηχανισμού που θα ρυθμίζει τις τιμές και τους όγκους των εξαγωγών.

Οποιαδήποτε συμφωνία θα πρέπει να συμμορφώνεται με τους κανόνες του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (ΠΟΕ), να αντιμετωπίζει την επίδραση των κινεζικών επιδοτήσεων και να περιλαμβάνει μηχανισμούς παρακολούθησης για τη διασφάλιση της συμμόρφωσης — προϋποθέσεις που η ΕΕ επιμένει ότι είναι αδιαπραγμάτευτες. Προς το παρόν, ωστόσο, η πιθανότητα νέων δασμών ήδη από τον Νοέμβριο παραμένει ανοιχτή.

Αν η ψηφοφορία περάσει, θα μπορούσε να σηματοδοτήσει μια σημαντική αλλαγή στις εμπορικές σχέσεις Ευρώπης-Κίνας και να αναδιαμορφώσει το ανταγωνιστικό τοπίο της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων σε ολόκληρη την ήπειρο.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network