Ο μεγαλύτερος κατασκευαστής ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα και παγκοσμίως η BYD θα συνεχίσει το χρονοδιάγραμμα θεμελίωσης ενός εργοστασίου στην Τουρκία μετά και την προ 2μήνου υπογραφή της ανάλογης συμφωνίας.
Η συγκεκριμένη επένδυση θα απαιτήσει ένα κεφάλαιο της τάξεως του ενός δισ. δολάριων (περίπου 892 εκατ. ευρώ) δημιουργώντας 5.000 νέες θέσεις εργασίας. Το εργοστάσιο αναμένεται να ξεκινήσει την παραγωγή μέχρι το τέλος του 2026 με ετήσια παραγωγή έως και 150.000 μονάδες.
Στο ίδιο μήκος κύματος κινούνται και οι πληροφορίες που έρχονται από πηγές του τουρκικού υπουργείου Βιομηχανίας την Πέμπτη, καθώς όπως μετέδωσε το Reuters, το υπουργείο Εμπορίου της Κίνας προειδοποίησε τις εγχώριες αυτοκινητοβιομηχανίες σχετικά με τους κινδύνους επενδύσεων σε υπερπόντια εργοστάσια.
Τον περασμένο Ιούλιο, το κινέζικο υπουργείο προέτρεψε τα στελέχη της εγχώριας αυτοκινητοβιομηχανίας να αποφύγουν να επενδύσουν στην Ινδία και "συμβούλευσε έντονα" να μην δεσμεύσουν πόρους στη Ρωσία και την Τουρκία λόγω γεωπολιτικών κινδύνων. Μία από τις πηγές δήλωσε ότι το υπουργείο είναι πιο ανοιχτό σε επενδύσεις στην Ευρώπη και την Ταϊλάνδη.
Η BYD άνοιξε το πρώτο της εργοστάσιο στην Ταϊλάνδη τον Ιούλιο, ενώ οι πωλήσεις EV αναμένεται να αυξηθούν στη χώρα τα επόμενα χρόνια. Με τις ΗΠΑ και την Ευρώπη να επιβάλλουν υψηλότερους δασμούς στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που εισάγονται από την Κίνα, οι εκεί κατασκευαστές έχουν στρέψει το ενδιαφέρον τους για επενδύσεις στην Ταϊλάνδη, τη Νοτιοανατολική Ασία και τη Νότια Αμερική.
Η BYD φέρεται επίσης να περιμένει τις αμερικανικές εκλογές του Νοεμβρίου για να ανακοινώσει το σχεδιαζόμενο εργοστάσιο EV στο Μεξικό.
Παρά τον εντεινόμενο ανταγωνισμό, η κινέζικη εταιρεία πούλησε έναν αριθμό ρεκόρ οχημάτων τον Αύγουστο, ξεπερνώντας το ένα εκατ. μονάδες ηλεκτρικών οχημάτων πολύ πιο γρήγορα από ότι πέρυσι. Αφού ξεπέρασε τη Honda και τη Nissan στο δεύτερο τρίμηνο, η BYD έγινε η 7η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία παγκοσμίως.