Δοκιμή του νέου Dacia Duster 1.3 TCe EDC: Πόσο καλύτερο είναι τώρα;

Το ανανεωμένο Duster μας έδωσε την ευκαιρία να ξανασυζητήσουμε για την καλύτερη σχέση τιμής-απόδοσης στα μικρομεσαία SUV και για το ενδιαφέρον συνοικέσιο του κινητήρα 150 ίππων με ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.

dokimi Dacia Duster 150HP EDC
dokimi Dacia Duster 150HP EDC
dokimi Dacia Duster 150HP EDC
dokimi Dacia Duster 150HP EDC
dokimi Dacia Duster 150HP EDC
dokimi Dacia Duster 150HP EDC
dokimi Dacia Duster 150HP EDC
dokimi Dacia Duster 150HP EDC
dokimi Dacia Duster 150HP EDC
dokimi Dacia Duster 150HP EDC
dokimi Dacia Duster 150HP EDC
dokimi Dacia Duster 150HP EDC

"Στη νέα υπόσταση του Duster δεν μπορεί κανείς να αγνοήσει την έλλειψη εξηλεκτρισμένης τεχνολογίας – κυρίως υβριδικής, αλλά εναλλακτικά παραμένουν οι εκδόσεις διπλού καυσίμου"

ΓΙΑΤΙ ΝΑΙ

Βρίσκεις με αυτά τα χρήματα δεν βρίσκεις μικρομεσαίο SUV με χώρους, 150 ίππους και αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη; Δεν βρίσκεις. Εξαιρετικές και οι προτάσεις διπλού καυσίμου (LPG-Βενζίνης)

ΓΙΑΤΙ ΟΧΙ

Έχει μικρά θέματα με την ατελή συναρμογή των σκληρών πλαστικών σε κάποια τμήματα της καμπίνας αλλά και υψηλό ανθρακικό αποτύπωμα

Το περιτύλιγμα δεν προϊδεάζει για το τι κρύβεται μέσα. Η σχεδίαση του Duster μπορεί να άντεξε στο χρόνο όμως είναι στα τελευταία της. Η επόμενη γενιά πρέπει να χαράξει ένα νέο δρόμο γι’ αυτό το ρουμάνικο SUV. Τα καλά νέα είναι ότι εκεί πίσω βρίσκεται ως φύλακας άγγελος η Renault. Αφού είδε πως το brand Dacia έχει ψωμί, βοηθά με τεχνογνωσία και τεχνολογία.

Παλαιότερα το να "διεκδικήσει" ένα Dacia ό,τι τελευταίο τεχνολογικά έχει να επιδείξει η Renault, ήταν κάτι σαν ανέκδοτο. Σήμερα όχι μόνο λαμβάνει τα πιο σύγχρονα καλούδια αλλά έχει βάλει και τις βάσεις να έχει το δικό της τεχνολογικό υπόβαθρο τα χρόνια που έρχονται. Ας είναι καλά ο Luca De Meo, αφεντικό της Renault-Dacia που έχει εμπειρία από αναστάσεις εταιρειών – παλαιότερα το brand Abarth και μεταγενέστερα το brand Cupra.

dokimi Dacia Duster 150HP EDC

Εδώ λοιπόν έχουμε ένα Duster που ανανεώθηκε στα σημεία, συνάντησε τον αποδοτικό κινητήρα 1,3 λίτρων και ολοκληρώθηκε με ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Τι καλύτερο θα μπορούσε κανείς να περιμένει από την δεύτερη γενιά Duster που βρίσκεται στην αγορά πάνω από πέντε χρόνια κι ένα φρεσκάρισμα το χρειαζόταν. Κι αν νομίζεται πως τα νέα logo δεν είναι δα και καμία μεγάλη αλλαγή, θα διαφωνήσω. Σε ποιο άλλο αυτοκίνητο έχουν τολμήσει λευκά logo; Άσε που του πάνε κιόλας.

Ίδιο ύφος φρέσκια εικόνα

Αν και πάλι διατηρείτε τις ενστάσεις σας αξίζει να γνωρίζετε πως εκτός των logo έχουμε ανασχεδίαση της μάσκας, των προφυλακτήρων, της αεροτομής, των ζαντών και των φωτιστικών στοιχείων που είναι LED. Επίσης νέο χρώμα στην παλέτα το πράσινο Haki που ταιριάζει απόλυτα στο ύφος του μοντέλου. Μπορεί οι σχεδιαστές να μην ίδρωσαν όμως παρέδωσαν έργο σε αυτό το ρετούς.

dokimi Dacia Duster 150HP EDC

Στην καμπίνα τα δεδομένα της ανανέωσης είναι πιο πρόδηλα. Το ταμπλό έχει μια κυματοειδή σιλουέτα από άκρη σε άκρη και οι τέσσερις αεραγωγοί του εξαερισμού είναι πλέον εξάγωνου σχήματος αντί των κυκλικών που είχε παλαιότερα. Σαφώς πιο φινετσάτη εικόνα που συμπληρώνεται από μια κεντρική οθόνη αφής 8 ιντσών του συστήματος infotainment. Το τελευταίο υποστηρίζει ένα ηχοσύστημα με 6 ηχεία, κάμερα οπισθοπορείας και δορυφορική πλοήγηση. Υπάρχουν μπόλικες θύρες USB μπροστά και πίσω ενώ το λειτουργικό για smartphones είναι συμβατό με Android Auto και Apple CarPlay.

Διαβάστε Επίσης

Στο τιμόνι θα προτιμούσα να έγραφε Duster αντί Dacia με αυτή την άκρως μοντέρνα γραμματοσειρά. Θα ήθελα επίσης το "κουτί" στη βάση της κεντρικής κονσόλας που λειτουργεί και ως μικρό υποβραχιόνιο να είχε άλλη διαμόρφωση με τα 1,1 λίτρα χώρου που προσφέρει. Τα πλαστικά των επενδύσεων είναι σκληρά και η συναρμολόγηση σε κάποια σημεία θα μπορούσε να είναι καλύτερη. Όμως το γενικότερο περιβάλλον είναι αρκετά σύγχρονο και αρκούντως άνετο. Οι εξωτερικές διαστάσεις δεν υπερβάλλουν και το μεταξόνιο επιτρέπει καλή διευθέτηση των εσωτερικών χώρων και του πορμπαγκάζ, στοιχεία για τα οποία είχαν διακριθεί και τα προηγούμενα μοντέλα.

dokimi Dacia Duster 150HP EDC

Διπλού καυσίμου αντί εξηλεκτρισμού

Στη νέα υπόσταση του Duster δεν μπορεί κανείς να αγνοήσει την έλλειψη εξηλεκτρισμένης τεχνολογίας – κυρίως υβριδικής. Είναι κάτι που μελετά ο όμιλος για το μέλλον. Ωστόσο υπάρχουν εκδόσεις διπλού καυσίμου (LPG-Βενζίνης) όχι μόνο για το Duster αλλά για όλη τη γκάμα Dacia. Οι εκδόσεις bifuel αντιπροσωπεύουν το 30% των συνολικών πωλήσεων της Dacia.

Υπάρχει επίσης και η επιλογή πετρελαιοκινητήρα, κάτι που δεν είναι αυτονόητο στις μέρες μας για πολλούς κατασκευαστές. Μάλιστα η έκδοση diesel συνδυάζεται και με σύστημα τετρακίνησης που απογειώνει τις ελκτικές δυνατότητες του Duster που είναι κατασκευασμένο και για τα δύσκολα. Με απόσταση από το έδαφος στα 21 εκατοστά και γωνίες προσέγγισης (30°), ράμπας (21°) και διαφυγής (33°), τόσο οι απλές όσο και οι τετρακίνητες εκδόσεις καταπίνουν λακούβες, σαμαράκια, κροκάλες και ότι άλλο συναντήσει κανείς σε μια off road απόδραση.

dokimi Dacia Duster 150HP EDC

Κρίμα που δεν υπάρχει τετρακίνητη έκδοση με τον εξαιρετικό βενζινοκινητήρα 1.3 λίτρων των 150 ίππων. Ένα σύγχρονο μοτέρ με πολιτισμένη λειτουργία που έχει καλή χημεία με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων (EDC). Για την χειροκίνητη αλλαγή των σχέσεων υπάρχει μόνο ο επιλογέας (χωρίς paddles) ενώ η λειτουργία του κινητήρα εξυπηρετείται μόνο από δύο προγράμματα (Normal-Eco).

Στο δια ταύτα

Είναι ενδεικτικό πως παρά τον μικρό κυβισμό, σε ταχύτητες ταξιδιού το Duster δεν πιέζεται. Με 3.500 σ.α.λ. μπορείς να δεις στο ταχύμετρο ένδειξη άνω των 170 χλμ./ώρα μεθερμηνευόμενο σε καλή κατανάλωση στον αυτοκινητόδρομο. Από την άλλη, η μέση κατανάλωση που καταφέραμε δεν έπεσε κάτω από τα 8 λίτρα/100 χλμ. και αυτό δείχνει πως στα αυτοκίνητα με σύγχρονη τεχνολογία για να πετύχεις μέσες καταναλώσεις κάτω από τα 6,5 λίτρα/100 χλμ. θέλεις απαραίτητα την υποστήριξη υβριδικών συστημάτων.

dokimi Dacia Duster 150HP EDC

Αποδίδοντας τα του Καίσαρος τω Καίσαρι, θα ισχυριζόμουν μετά βεβαιότητας πως ο συνδυασμός του αποδοτικού κινητήρα των 150 ίππων με το αυτόματο κιβώτιο είναι η καλύτερη δυνατή επιλογή στη σειρά Duster. Οι πετρελαιοκίνητες εκδόσεις είναι οικονομικές σε κατανάλωση αν κάνεις πολλά χιλιόμετρα όμως φαίνεται πως δεν θα έχουν μέλλον σε ένα τοπίο με αυστηρότερες προδιαγραφές ρύπων. Αντιστοίχως, οι εκδόσεις με τον μικρότερο βενζινοκινητήρα ενός λίτρου δείχνουν να αγκομαχούν στις προσπεράσεις και στο ταξίδι με φορτίο.

Βεβαίως αν βρέθηκες σε αντιπροσωπεία της Dacia επειδή σου είπαν πως το Duster είναι ένα από τα πιο προσιτά SUV της αγοράς, μην ρωτήσεις μόνο για την αγορά του αυτόματου μοντέλου με τους 150 ίππους. Όχι πως τα 27.540 ευρώ που κοστίζει, είναι στις μέρες μας μια τιμή απαγορευτική όμως η καλύτερη δυνατή επιλογή κόστους-απόδοσης θα ήταν η βασική έκδοση Duster με LPG και τους 100 ίππους όπου ξεκινά από τα 22.580 ευρώ αν μπορείς να ζήσεις και χωρίς το αυτόματο κιβώτιο.

dokimi Dacia Duster 150HP EDC

Dacia Duster 1.3 TCe 150 EDC

Κινητήρας: 4κύλινδρος turbo, 1.333cc
Κιβώτιο / σχέσεις: Αυτόματο διπλού συμπλέκτη / 6
Κίνηση: Μπροστά
Ισχύς: 150 ίπποι
Ροπή: 250 Nm
0-100 km/h: 9,7 sec
Τελική ταχύτητα: 199 km/h
Κατανάλωση:
μέση εργοστασιακή: 6.2 lt/100 km
μέση δοκιμής: 8,1 lt/100 km
Διαστάσεις:
ΜxΠxΥ: 4.341 mm x 1.804 mm x 1.693 mm Μεταξόνιο: 2.673 mm
Βάρος: 1.388 kg
Χώρος αποσκευών: 445 lt
Εκπομπές CO2: 142 g/km
Τιμή: από €27.540

Διαβάστε ακόμα:
- Δοκιμή του νέου Dacia Duster 1.3 TCe EDC: Πόσο καλύτερο είναι τώρα;
Δρόμος που φορτίζει ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Πού θα βρίσκεται και πώς λειτουργεί
Οδηγώντας το ηλεκτρικό hypercar Rimac Nevera που μόλις έσπασε 23 ρεκόρ
 - Τι παθαίνει το Tesla Model Y όταν συναντήσει άμαξα στο δρόμο (+video)
 - Γιατί δεν μπορείς να μιλήσεις με το ChatGPT για καινούργια αυτοκίνητα

Best of Network