Dacia Duster TCe 1.0 LPG: Μαραθωνοδρόμος

Θα μπορούσε να είναι Κενυάτης δρομέας μεγάλων αποστάσεων, αλλά εδώ μιλάμε για μαραθωνοδρόμο Ρουμανίας, που δρόμο παίρνει, δρόμο αφήνει

Dacia Duster TCe 1.0 LPG
Dacia Duster TCe 1.0 LPG
Dacia Duster TCe 1.0 LPG
Dacia Duster TCe 1.0 LPG
Dacia Duster TCe 1.0 LPG
Dacia Duster TCe 1.0 LPG
Dacia Duster TCe 1.0 LPG
Dacia Duster TCe 1.0 LPG
Dacia Duster TCe 1.0 LPG
Dacia Duster TCe 1.0 LPG
Dacia Duster TCe 1.0 LPG
Dacia Duster TCe 1.0 LPG
Dacia Duster TCe 1.0 LPG
Dacia Duster TCe 1.0 LPG
Dacia Duster TCe 1.0 LPG
Dacia Duster TCe 1.0 LPG

Πού θες να πας; Στην πινέζα που κρατάει τον χάρτη της χώρας; Γέμισε και επισκέψου την!

ΓΙΑΤΙ ΝΑΙ

Γιατί ο χάρτης της Ελλάδας είναι μικρός για να χωρέσει το βεληνεκές του

ΓΙΑΤΙ ΟΧΙ

Γιατί το φανταζόσουν και τετρακίνητο. Αλλά μη σκάς, υπάρχει σε turbodiesel

Ένα ρεαλιστικό SUV με δοκιμασμένη τεχνολογία και τιμή ανάλογη αυτοκινήτου πόλης. Κάπως έτσι ξεκίνησε το Duster και έφερε την αναγέννηση της Dacia, κάτι που οφείλεται στην έξυπνη υλοποίηση ενός προσιτού SUV/Crossover με σκληροτράχηλη και αποτελεσματική λογική.

Το αειθαλές ρουμανικό SUV κρατά στο χέρι τη συνταγή της επιτυχίας απο το αρχικό του λανσάρισμα 12 χρόνια πριν και φυσικά εξελίσσεται στο πνεύμα της εποχής.

Πιστό στην αρχική του σχεδίαση το Duster φροντίζει να εκμεταλλεύεται το επιβλητικό στιλ του με καίριες προσθήκες κάθε φορά που αυτές το ανανεώνουν με την επικαιρότητα. Ένας διαχρονικός χαρακτήρας πλανάται πάνω από το όνομα και την οντότητα του SUV της Dacia και όχι άδικα.

Dacia Duster TCe 1.0 LPG

Με νέα σχεδιαστική ταυτότητα εμπνευσμένη απο το Sandero και νέα LED φωτιστικά σώματα που ενσωματώνουν και τα φώτα ημέρας κερδίζει βαθμούς στο μάθημα μοντέρνοι καιροί κερδίζει πινελιές κομψότητας και συνδυάζει το σήμερα με το επιβλητικά μυώδες διαχρονικό του στιλ

Κανείς δεν θα το μπερδέψει με κάτι άλλο στην εκδρομική πιάτσα, περισσότερο θα μπερδευτείς στην πορεία της εξέλιξής του απο το ένα facelift στο άλλο, όμως επί τοις ουσίας το Duster χαρακτηρίζεται απο μια ακέραια μορφή και την έντονη προσωπικότητά του.

Στο επίπεδο προσφοράς προς τους επιβάτες εμφανίζεται κερδισμένο σε εικόνα και εργονομία, ενώ ωφελημένο δείχνει και σε επίπεδο σχεδιαστικής αισθητικής. Μικρή σημασία έχουν τα σκληρά υλικά, τουλάχιστον παραμένουν καλοσυναρμολογημένα. Νέες ταπετσαρίες και προσκέφαλα και μία ψηλά τοποθετημένη κεντρική κονσόλα με φαρδύ, συρόμενο υποβραχιόνιο είναι τα πρώτα σημεία διαφοροποίησης με το προγενέστερο, αν και το μάτι πέφτει στο σύστημα πολυμέσων.

Dacia Duster TCe 1.0 LPG

Με οθόνη 8" το Media Νav προσφέρει ελληνική χαρτογράφηση, δυνατότητα δικτύωσης μέσω Wi-Fi για συσκευές συμβατές με Apple CarPlay και Android Auto. Ο σύγχρονος εξοπλισμός δηλώνει παρών και στην έκδοση Prestige της δοκιμής συναντάς επίσης αυτόματο κλιματισμό, Blind Spot Warning και σύστημα Multi-view με τέσσερις κάμερες θέασης.

Οι χώροι ήταν και είναι από τα δυνατά σημεία του Duster, ενώ δεν λείπουν φυσικά ούτε οι έξυπνες αποθηκευτικές λύσεις. Στις πίσω θέσεις θα βολευτούν με άνεση δύο ενήλικες ενώ θα υποδεχτεί, με μικρές παραχωρήσεις και τρίτο επιβάτη. Συν τοις άλλοις ο εύκολα εκμεταλλεύσιμος χώρος αποσκευών παραμένει πάντα πρόθυμος να δεχτεί τις αποσκευές όλης της παρέας, όμως απουσιάζει η ρεζέρβα. Στην θέση της βέβαια υπάρχει μια κυκλική δεξαμενή υγραερίου 49,8 lt, κάτι που φέρνει την χωρητικότητα του αποθηκευτικού χώρου στα 445 lt. Μικρό το κακό.

Ο κινητήρας διπλού καυσίμου, βενζίνης και LPG αποτελεί δεδομένο στην βάση της γκάμας του Duster. Είναι το προνόμιο που απολαμβάνει ο αγοραστής με κάθε εργοστασιακή επισημότητα, παροχή και εγγυήσεις. Μαζί με το 50άρι ρεζερβουάρ βενζίνης αντιλαμβάνεται κανείς ότι οι αποστάσεις είναι βούτυρο στο ψωμί του SUV της Dacia. Που θες να πας; Στην πινέζα που κρατάει το χάρτη της χώρας; Γέμισε και επισκέψου την!

Dacia Duster TCe 1.0 LPG

Οι 100 ίπποι του υπερτροφοδοτούμενου 3κύλινδρου χιλιάρη Tce, είναι φιλότιμοι για το ταξιδιωτικό τους καθήκον, για την καθημερινότητα και τις αστικές ή όχι μετακινήσεις. Τα νούμερα που ανακοινώνει ο κατασκευαστής δεν γοητεύουν για να κυνηγάς τις επιδόσεις, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι θα νιώσεις το Duster να εκφράζεται σαν ξελιγωμένη μπαταρία ξυριστικής μηχανής.

Εκφράζεται με ένα τσικ χαμηλότερη ιπποδύναμη όταν δουλεύει με βενζίνη και σταβλίζει τους 9 χαμένους ίππους για να συμπληρώσει την εκατοντάδα με χρήση υγραερίου. Ομοίως επιστρέφουν και τα 10 Nm για να συμπληρώσει τα 170 Nm ροπής, όμως η ουσία είναι ότι η μετάβαση μεταξύ των δυο καυσίμων γίνεται αρμονικά τόσο σε αίσθηση όσο και σε αποτέλεσμα. Πρακτικά με τον βενζινοκινητήρα βλέπεις την καθημερινότητα σου στα 7,5 lt/100 km και με ένα λίτρο επιπλέον όταν το καύσιμο είναι το υγραέριο.

Κατά βάση λοιπόν η αρχική ρύθμιση δίνει πρωταγωνιστικό ρόλο στο υγραέριο, όμως υπάρχει και η επιλογή απο την πλευρά του οδηγού με μπουτόν (LPG) για το καύσιμο της επιλογής του. Όπως επίσης και μπουτόν ECO που ρυθμίζει την απόδοση σε οικολογικά πρότυπα. Με αυτά και με αυτά μην εκπλαγείς αν διαπιστώσεις ότι η συνολική συνδυαστική αυτονομία μπορεί άνετα να ξεπεράσει τα 1.200 km.

Dacia Duster TCe 1.0 LPG

Στην πράξη έχεις να κάνεις με ένα αυτοκίνητο που κολακεύει την άνεση και μπορεί να μην πείθει για επιθετική οδήγηση, όμως η αποτελεσματικότητα και η ασφάλεια, οι προβλέψιμες αντιδράσεις και η καλή εντύπωση που αφήνουν πλαίσιο, ανάρτηση, τιμόνι και φρένα συντελούν στον ευχάριστο χαρακτήρα του.

Πιστό στις αρχές του, παραμένει ένα οικογενειακό SUV με περιπετειώδεις βλέψεις, αποτελώντας το ιδανικό μέσο για τις καθημερινές μετακινήσεις, αλλά και για τις εξορμήσεις στην ύπαιθρο.

Φυσικά δεν διεκδικεί το μέγιστο της επικοινωνιακότητας στην κατηγορία όμως δεν ενοχλεί ούτε νιώθεις κάτι παράταιρο στην συνεργασία της οδήγησης. Άλλωστε και η επεμβατικότητα των ηλεκτρονικών στην πρόωρη υποστροφή θα δείξει ότι προτεραιότητα δεν είναι η σπορ λογική, αλλά ο εκδρομικά σβέλτος ρυθμός.

Αν και τώρα τελευταία έχει πάρει την ανιούσα, το Duster ήταν και θα παραμείνει ένα C-SUV, που θα προσφέρεται στην τιμή των Β-SUV. Ανέκαθεν στο πνεύμα της εκδρομικής λογικής και της πρακτικής μετακίνησης, σε κάθε τερέν. Δίπλα σε τόσες premium δημιουργίες της κατηγορίας των crossover-SUV, το Duster έχει το δικό του σκληροτράχηλο στιλ. Ακόμα και χωρίς τετρακίνηση όμως, βρίσκει το λόγο να σε κερδίσει απο τη βάση των εκδόσεων του, με το LPG να είναι το εκδρομικό bonus για μακρινούς προορισμούς.

Dacia Duster TCe 1.0 LPG

Dacia Duster TCe 1.0 LPG

Κινητήρας: 3κύλινδρος turbo βενζίνης / LPG , 999 cc
Κιβώτιο / σχέσεις: Μηχανικό / 6
Κίνηση: Εμπρός
Ισχύς: 100 ίπποι
Ροπή: 170 Nm
0-100 km/h: 13,8 sec
Τελική ταχύτητα: 168 km/h
Κατανάλωση:
μέση εργοστασιακή:
6,3 lt/100 km - 8,1 lt/100 km με LPG
μέση δοκιμής: 7,5 lt/100 km - 8,5 lt/100 km με LPG
Διαστάσεις:
ΜxΠxΥ:
4.341 mm x 1.804 mm x 1.693 mm
Μεταξόνιο: 2.673 mm
Βάρος: 1.331 kg
Χώρος αποσκευών: 445 lt
Εκπομπές CO2: 125 g/km
Τιμή: από € 18.590

Dacia Duster TCe 1.0 LPG

Best of Network