Το πρόγραμμα εξηλεκτρισμού της γκάμας Kia βρίσκεται στην κορύφωση του με τον εμπορικό στόχο να παραμένει σταθερός μέχρι το 2026 (πωλήσεις ενός εκατ. ηλεκτρικών Kia) και να διευρυνθεί στα 1,6 εκατ. αυτοκίνητα EV ετησίως μέχρι το 2030. Αυτή τη στιγμή στο portfolio αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων της εταιρείας στην Ελλάδα βρίσκουμε τα: Niro EV, EV6 & EV6 GT, EV9 ενώ αναμένεται και το νέο EV3.
Η εταιρεία ανακοίνωσε ένα μεγαλεπήβολο σχέδιο ανάπτυξης μιας γκάμας ηλεκτρικών μοντέλων που θα έχουν προσιτές τιμές. Επίσης, καταβάλλονται προσπάθειες για τη δημιουργία ενός αξιόπιστου συστήματος στην παραγωγή μοντέλων EV και την προμήθεια μπαταριών, με απώτερο σκοπό η εταιρεία να έχει διεθνώς 8 μονάδες παραγωγής μέχρι το 2025. Αυτές οι μονάδες θα περιλαμβάνουν εξειδικευμένα τμήματα έρευνας και ανάπτυξης αλλά και γραμμές παραγωγής, με την Κορέα να αποτελεί τον κεντρικό κόμβο.
Στην Ευρώπη, η εταιρεία θα επικεντρωθεί στην παραγωγή μικρών και μεσαίων ηλεκτρικών μοντέλων. Εδώ έρχεται και η νέα πρόταση του EV3 που φέρει τον χαρακτηρισμό CUV δηλαδή Compact Utility Vehicle, φυσικά με ηλεκτρική τεχνολογία που φέρει πολλά στοιχεία από τη ναυαρχίδα ηλεκτρικών μοντέλων EV9.
Ένα από τα βασικά στοιχειά του EV3 είναι η μεγάλη αυτονομία που προσφέρει ανά φόρτιση που σύμφωνα με το πρότυπο WLTP φθάνει έως τα 600 χλμ. Παράλληλα, το EV3 είναι το πρώτο μοντέλο που επωφελείται από τη νέα τεχνολογία i-Pedal 3.0 της Kia, η οποία επιτρέπει στον οδηγό να ρυθμίζει το επίπεδο της ανάκτησης ενέργειας κατά την διάρκεια της πέδησης, ανάλογα με τις προτιμήσεις του, και ταυτόχρονα επιτρέπει την οδήγηση με ένα πεντάλ.
Επίσης στους νεωτερισμούς του μοντέλου συγκαταλέγεται και η λειτουργία Vehicle-to-Load (V2L), δίνοντας στον χρήστη και στους επιβάτες να τροφοδοτούν με ηλεκτρική ενέργεια από το αυτοκίνητο διάφορες εξωτερικές συσκευές όπως φορητούς υπολογιστές, μικρά ψυγεία, κ.ά.
Άλλο ένα χρήσιμο χαρακτηριστικό είναι η τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης AI Assistant. Η συγκεκριμένη τεχνολογία με τον ψηφιακό βοηθό παρέχει στους χρήστες του μοντέλου καινοτόμους τρόπους αλληλεπίδρασης και ελέγχου των λειτουργιών του αυτοκινήτου τους, άμεσα και διαισθητικά, ενισχύοντας την ευκολία και την χρηστικότητα.
Compact εξωτερικά αλλά με χώρους εσωτερικά
Με αμάξωμα συνολικού μήκους 4,3 μ. το EV3 βρίσκεται στις παρυφές της μικρομεσαίας κατηγορίας των ηλεκτρικών SUV. Η καμπίνα είναι αρκετά ευρύχωρη καθώς το μεταξόνιο προσεγγίζει τα 2,7 μ. Ο δε χώρος αποσκευών προσφέρει 460 λίτρα με ρυθμιζόμενη βάση δύο επιπέδων. Υπάρχει και ένας αποθηκευτικός χώρος μπροστά – κάτω από το καπό – τη τάξεως των 25 λίτρων για τα καλώδια φόρτισης και για μικροαντικείμενα.
Η Kia δημιούργησε ένα ιδιαίτερα λειτουργικό εσωτερικό χώρο με ελκυστική ατμόσφαιρα σχεδιασμένη τόσο για άνετα ταξίδια όσο και κατά την αναμονή της φόρτισης. Η κομψή κεντρική κονσόλα ενσωματώνει ένα συρόμενο τραπεζάκι και έναν αποθηκευτικό χώρο. Στον κάτω χώρο μπορούν να τοποθετηθούν αναψυκτικά, ποτά και άλλα μικροαντικείμενα.
Μαζί με τον πολυρυθμιζόμενο φωτισμό περιβάλλοντος και τα άνετα καθίσματα, το συρόμενο τραπέζι επιτρέπει στους επιβάτες να απολαμβάνουν μέγιστη χαλάρωση όταν το αυτοκίνητο είναι σταθμευμένο.
Ο οδηγός έχει στις υπηρεσίες του μια ευρεία οθόνη κοντά στις 30 ίντσες η οποία αποτελείται από έναν πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών, μια οθόνη για το σύστημα κλιματισμού 5,0 ιντσών και μια άλλη οθόνη AVN 12,3 ιντσών. Το συγκεκριμένο πάνελ προσφέρει λειτουργίες αφής και παρέχει διαισθητικές πληροφορίες στον χρήστη.
Όπως κάθε νέο Kia έτσι και το EV3 ενσωματώνει διάφορα βιώσιμα υλικά στο εσωτερικό. Έτσι στο ταμπλό και τις επενδύσεις των θυρών θα βρείτε ανακυκλωμένο ύφασμα.
Επίσης, το τερεφθαλικό πολυαιθυλένιο (PET), το οποίο είναι από τα πιο εύκολα ανακυκλώσιμα πλαστικά στον κόσμο, εμφανίζεται σε πολλά σημεία της καμπίνας, συμπεριλαμβανομένων των καθισμάτων, του ουρανού, των υποβραχιόνιων στις πόρτες και στα πατάκια του δαπέδου και της βάσης του χώρου αποσκευών.
Εξηλεκτρισμένη τεχνολογία
Η καρδιά του EV3 είναι ένα σύγχρονο ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης με κίνηση στους εμπρός τροχούς που βασίζεται στην πλατφόρμα Electric Global Modular Platform (E-GMP), χρησιμοποιώντας την τεχνολογία μπαταριών 4ης γενιάς της Kia. Η έκδοση EV3 Standard προσφέρεται αποκλειστικά με μπαταρία 58,3 kWh, ενώ η έκδοση EV3 Long Range εφοδιάζεται με μπαταρία ενεργειακής χωρητικότητας 81,4 kWh.
Αμφότερες, συνδυάζονται με έναν ηλεκτροκινητήρα με ισχύ 201 ίππων και μέγιστη ροπή 283 Nm, ο οποίος εξασφαλίζει στο EV 3 επιτάχυνση 0-100 km/h σε μόλις 7,4 δευτερόλεπτα και μέγιστη ταχύτητα 170 km/h. Επιδόσεις οι οποίες πραγματοποιούνται και λόγω της καλής αεροδυναμικής του αμαξώματος με συντελεστή οπισθέλκουσας 0,269 Cd.
Όταν η μπαταρία του EV3 χρειαστεί επαναφόρτιση, οι επιβάτες μπορούν να χαλαρώσουν στο άνετο σαλόνι, καθώς το προηγμένο σύστημα ταχυφόρτισης του EV3 επιτρέπει τη πλήρωση από 10-80% σε χρόνο περίπου 31 λεπτών.
Ασφάλεια και συστήματα υποβοήθησης οδήγησης
Η Kia εφοδιάζει το EV3 με μια σειρά από προηγμένα χαρακτηριστικά ασφάλειας και υποβοήθησης οδήγησης. Το πακέτο ADAS (Advanced Driving Assistance Systems) του μοντέλου περιλαμβάνει το σύστημα ελέγχου ροπής eDTVC (Electric Dynamic Torque Vectoring Control) για να διασφαλίζεται η μεταφορά ισχύος στο δρόμο ομαλά και σταθερά. Μαζί και τα συστήματα Forward Collision-Avoidance Assist, Lane Keeping Assist, Highway Driving Assist, και Reverse Parking Collision-Avoidance Assist.
Από την άλλη, το σύστημα Remote Smart Parking Assist της εταιρείας επιτρέπει στους κατόχους να παρκάρουν απομακρυσμένα και με ασφάλεια σε στενούς χώρους, χωρίς ο οδηγός να βρίσκεται πίσω από το τιμόνι. Τέλος, υπάρχει και το Head-up Display (HUD) των 12 ιντσών που προβάλλει πληροφορίες στο παρμπρίζ για να ελαχιστοποιήσει την απόσπαση της προσοχής του οδηγού από τα τεκταινόμενα στο δρόμο.
Το νέο Kia EV3 θα διατίθεται σε εννέα χρώματα αμαξώματος - δύο εκ των οποίων έχουν δημιουργηθεί αποκλειστικά για αυτό: Aventurine Green και Terracotta. Η άφιξη του μοντέλου στην ευρωπαϊκή αγορά – και κατ' επέκταση στην ελληνική – αναμένεται το δεύτερο εξάμηνο του έτους.