Έχει κατακτήσει τους επίζηλους τίτλους του "Παγκόσμιου Αυτοκίνητου της Χρονιάς 2024" και τον αντίστοιχο τίτλο για τα ηλεκτρικά οχήματα. Αποτελεί επίσης το "Καλύτερο Αυτοκίνητο στον κόσμο για το 2024” στα βραβεία WWCOTY στα οποία ψηφίζουν 75 γυναίκες δημοσιογράφοι του ρεπορτάζ αυτοκινήτου από 52 χώρες και έχει λάβει την υψηλότερη βαθμολογία ασφαλείας στις πρόσφατες δοκιμές πρόσκρουσης του ανεξάρτητου οργανισμού Euro NCAP.
Το Kia EV9 δεν είναι απλά άλλο ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Είναι ίσως το πιο επιδραστικό όχημα της νέας εποχής στην αυτοκίνηση με την ευρυχωρία και την χρηστικότητα ενός van και την κυριαρχική όσο και άνετη θέση οδήγησης ενός SUV.
To κορυφαίο μοντέλο της Kia είναι σχεδιασμένο και κατασκευασμένο με βάση το σύγχρονο τρόπο ζωής στην εποχή της ηλεκτροκίνησης. Βασισμένο στην πλατφόρμα E-GMP (Electric Global Modular Platform) της Kia, το EV9 προηγείται τεχνολογικά στην κατηγορία των E-SUV. Το μακρύ μεταξόνιο και η εντελώς επίπεδη αρχιτεκτονική της πλατφόρμας προσφέρουν γενναιόδωρους χώρους για όλους τους επιβάτες και στις τρεις σειρές καθισμάτων.
Σχεδιαστικά διακρίνεται για τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του. Μεταξύ αυτών η μοντέρνα εκδοχή του Digital Tiger Face στην πρόσοψη με τους χαρακτηριστικούς κάθετους προβολείς LED και τα ενεργά πτερύγια Air Curtain που μαζί με τις τύπου pop up χειρολαβές βελτιώνουν την αεροδυναμική απόδοση του μοντέλου.
Στο χρωματικό δειγματολόγιο του EV9 θα βρείτε πέντε γυαλιστερά χρώματα αλλά και το Ivory Silver που διατίθεται σε γυαλιστερή ή ματ απόχρωση.
Η άνεση κυριαρχεί
Η καμπίνα έχει χρηστική διάταξη σε μια μινιμαλιστική σχεδίαση όπου το ψηφιακό περιβάλλον κυριαρχεί. Ο νυχτερινός φωτισμός της καμπίνας είναι εντυπωσιακός με ατμοσφαιρικά χρώματα και κρυφά φωτιζόμενους διακόπτες που λειτουργούν με διαισθητικό χειρισμό. Ψηφιακής τεχνολογίας είναι και οι καθρέπτες, τόσο οι εξωτερικοί όσο και ο εσωτερικός που είναι συνδεδεμένοι με κάμερες.
Οι συνδυασμοί στα χρώματα του εσωτερικού διάκοσμου περιλαμβάνουν τέσσερις επιλογές: σκούρου γκρι και μαύρου, καφέ και μαύρου, σκούρου γκρι και ανοιχτού γκρι καθώς και έναν συνδυασμό με Navy μπλε και σκούρο γκρι.
Στα της χωροταξικής διευθέτησης, τα έξι ή επτά καθίσματα που διαμοιράζονται σε τρεις σειρές είναι σχεδιασμένα με βάση την άνεση. Στην 6θέσια διάταξη τα καθίσματα της δεύτερης σειράς είναι προαιρετικά εξοπλισμένα με λειτουργία περιστροφής 180 μοιρών.
Ως εκ τούτου οι επιβάτες της 2ης σειράς μπορούν να γυρίσουν τα καθίσματά τους και να αλληλεπιδράσουν με τους επιβάτες της 3ης σειράς.
Σε ότι αφορά τους χώρους για τις αποσκευές στην 6θέσια διάταξη έχουμε 333 λίτρα ενώ στην 5θέσια διευρύνονται στα 828 λίτρα. Επίσης υπάρχει και ένας μπροστινός χώρος αποθήκευσης (frunk) όπου στην τετρακίνητη έκδοση είναι της τάξεως των 52 λίτρων και διευρύνεται στα 90 λίτρα στις εκδόσεις με κίνηση στους δύο τροχούς.
Το Panoramic Wide Display στο ταμπλό αποτελείται από έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών, μια οθόνη ενημέρωσης και ψυχαγωγίας 12,3 ιντσών και ένα πάνελ κλιματισμού 5,3 ιντσών για πληροφορίες σχετικά με τα καθίσματα και τη θέρμανση.
Το λογισμικό του συστήματος infontainment επιδέχεται αναβαθμίσεις Over The Air (OTA) όπως επίσης και τα συστήματα ασφάλειας και άνεσης.
Βιώσιμη κινητικότητα
Στο πλαίσιο του μετασχηματισμού της σε πάροχο βιώσιμων λύσεων κινητικότητας, η Kia έχει ορίσει στα αυτοκίνητά της μια στρατηγική ενσωμάτωσης πιο φιλικών υλικών προς το περιβάλλον. Συγκεκριμένα, το πλάνο περιλαμβάνει τη σταδιακή κατάργηση της χρήσης δέρματος ζωικής προέλευσης, την εφαρμογή δέκα "must-have" βιώσιμων στοιχείων και τη συνεχή καινοτομία σε νέα, βιολογικά υλικά.
Το Kia EV9 αντιπροσωπεύει το πρώτο στάδιο αυτής της διαδρομής, με φιλικά προς το περιβάλλον υλικά στο εσωτερικό, όπως ένα εναλλακτικό δέρμα από βιοπολυουρεθάνη, η οποία προέρχεται εν μέρει από καλαμπόκι. Επιπλέον, ανακυκλωμένα PET (τερεφθαλικό πολυαιθυλένιο) και TPO (θερμοπλαστική ολεφίνη) ενσωματώνονται στο ταμπλό και στις επενδύσεις των θυρών και των κολόνων.
Επίσης, τα υφάσματα και οι μοκέτες είναι κατασκευασμένα από ανακυκλωμένο PET καθώς και από ανακυκλωμένα δίχτυα αλιείας και δημιουργούν μια ζεστή, premium αίσθηση. Οι διακόπτες και τα διακοσμητικά διαθέτουν βιολογικό χρώμα, ενώ για τα εσωτερικά διακοσμητικά χρησιμοποιείται χρώμα χωρίς BTX.
Συμπερασματικά, οι εναλλακτικές λύσεις δέρματος και τα υλικά από ανακυκλωμένα πλαστικά σηματοδοτούν μια σημαντική στροφή προς πιο βιώσιμα εσωτερικά.
Συστήματα κίνησης – επιδόσεις – αυτονομία
Το EV9 διατίθεται σε δύο εκδόσεις μετάδοσης: Μία με κίνηση στους πίσω τροχούς και μια τετρακίνηση. Αμφότερες υποστηρίζονται από μια συστοιχία μπαταριών δυναμικότητας 99,8 kWh που είναι από τις μεγαλύτερες στην αγορά.
Για το μοντέλο με κίνηση στους πίσω τροχούς ο ηλεκτροκινητήρας είναι απόδοσης 201 ίππων με μέγιστη ροπή 350 Nm. Η συγκεκριμένη έκδοση προσφέρει αυτονομία 563 χλμ./φόρτιση σύμφωνα με τον κύκλο WLTP και επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο 9,4''.
Από την άλλη υπάρχει η τετρακίνητη έκδοση (AWD) με δύο ηλεκτροκινητήρες – έναν σε κάθε άξονα τροχών – με τον καθένα εξ' αυτόν να αποδίδει 192 ίππους και να έχει μέγιστη ροπή 350 Nm. Εδώ τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε χρόνο 6'' ενώ για την αναβαθμισμένη έκδοση GT-Line ο χρόνος κατεβαίνει στα 5.3''.
Η εκτιμώμενη αυτονομία για τις τετρακίνητες εκδόσεις κατά το πρότυπο δοκιμών WLTP κυμαίνεται από 505 έως 512 χλμ./φόρτιση.
Το μενού οδήγησης περιλαμβάνει τέσσερα διαφορετικά προγράμματα: Eco, Normal, Sport και My Drive. Το τελευταίο προσφέρει δυνατότητα πλήρους παραμετροποίησης ρυθμίσεων από τον οδηγό ανάλογα με τις εξατομικευμένες ανάγκες του.
Το Kia EV9 υποστηρίζει υπερταχεία φόρτιση 800 Volt. Αυτό σημαίνει ότι με 15 λεπτά φόρτισης επιτυγχάνεται αυτονομία έως 249 χλμ. για την έκδοση RWD και έως 226 χλμ. για την έκδοση AWD. Το μοντέλο προσφέρει επίσης και τη δυνατότητα αμφίδρομης φόρτισης.
Ασφάλεια
Το κορυφαίο ηλεκτρικό SUV της Kia είναι εφοδιασμένο με μια σειρά προηγμένων συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης οδήγησης (ADAS). Διαθέτει επίσης στάνταρ την τελευταία γενιά του Highway Driving Assist 2.
Το HDA 2 συνδυάζει το Lane Following Assist 2 (LFA 2) με το Hands On Detection (HoD) και το SCC Smart Cruise Control. Το τελευταίο βοηθά στη διατήρηση μιας καθορισμένης απόστασης και ταχύτητας από το προπορευόμενο όχημα.
Τέλος, το Blind View Monitor (BVM) και το Blind-spot Collision-avoidance Assist (BCA) παρέχουν συνδυαστικά πρόσθετη ασφάλεια για την αποφυγή οπίσθιων συγκρούσεων.