







Ταξιδέψαμε στην Φρανκφούρτη για την παρουσίαση του νέου "τρισδιάστατου" Kia Niro αλλά και του ανανεωμένου XCeed και σας μεταφέρουμε τις πρώτες εντυπώσεις
Στην Φρανκφούρτη ξεκίνησε το πρώτο βήμα της Kia για την μεγάλη της αντεπίθεση στην κατηγορία των C-SUV που μπαίνουν στην πρίζα και όχι μόνο. Ναι, είδαμε και το ανανεωμένο Kia XCeed αλλά ο μεγάλος πρωταγωνιστής ήταν το νέο Kia Niro.
Δεν ήταν δύσκολο να καταλάβεις πόσο μεγάλη σημασία δίνει η Kia στο νέο της αυτοκίνητο. Δεν ήταν μόνο το μέγεθος της παρουσίασης αλλά και τα άτομα που την πλαισίωναν -όπως ο Product Director της Kia Ευρώπης Αλέξανδρος Παπαπετρόπουλος, ένας υπέροχος Έλληνας με ευρύτητα ικανοτήτων και πνεύματος.
Θα μπορούσε να είναι απλά μια ατάκα, από αυτές που αρέσκονται να πλασάρουν οι εταιρείες για να στηρίξουν το marketing ενός νέου προϊόντος, αλλά εδώ υπάρχει ουσία. Γιατί το νέο Kia Niro είναι "τρισδιάστατο" και καλύπτει κάθε πιθανή ανάγκη ή επιθυμία σε όσους ενδιαφέρονται για ένα C-SUV: θα διατίθεται σε αμιγώς ηλεκτρικό (EV), plug-in υβριδικό (PHEV) και υβριδικό (HEV).
Αν κάτι παρουσιάζει ενδιαφέρον είναι ότι η Kia εγκαταλείπει την γνωστή ηλεκτρική πλατφόρμα E-GMP και στηρίζει το νέο Niro στην πλατφόρμα "K" τρίτης γενιάς της Kia. Η αρχιτεκτονική "Κ" επιτρέπει διάφορες επιλογές τοποθέτησης της μπαταρίας ανάλογα με το σύστημα κίνησης.
Η εξωτερική σχεδίαση καθορίζεται από την λογική "Opposites United" που σύμφωνα με την φίρμα είναι το blend φαινομενικά ετερόκλητων στοιχείων.
Το μπροστινό τμήμα του Niro παρουσιάζει την τελευταία εξέλιξη του χαρακτηριστικού Tiger Face της Kia, το οποίο επεκτείνεται τώρα και στα μπροστινά φτερά. Ξεχωρίζουν τα φώτα ημέρας ("Heartbeat" τα ονομάζει η φίρμα γιατί θυμίζουν καρδιογράφημα) που προσθέτουν στην συνολικά σύγχρονη εμφάνιση.
Όπως βλέπεις στην σχετική φωτό οι τρεις εκδοχές κίνησης ξεχωρίζουν. Το Niro EV διακρίνεται από τα μοντέλα HEV και PHEV από μια δίχρωμη κλειστή μάσκα και μια πλαϊνή επένδυση σε χρώμα Steel Gray. Ακόμα πιο ενδιαφέρουσα η κολόνα C που έχει σχεδιαστεί για να διαχειρίζεται τη ροή του αέρα κατά μήκος των πίσω πλευρών και να εξέρχεται μέσω ενός κρυφού καναλιού που καταλήγει στα πίσω φώτα.
Ωραία και η σχεδίαση στα πίσω φώτα LED σε σχήμα μπούμερανγκ.
Το νέο Kia Niro είναι μεγαλύτερο από τον προκάτοχό του, με μήκος τα 4.420 mm., πλάτος 1.825 mm., ύψος 1.545 mm. και μεταξόνιο 2.720 mm., όπερ σημαίνει αύξηση κατά 65, 20, 10 και 20 χλστ. αντίστοιχα. Προφανώς οι επιβάτες απολαμβάνουν περισσότερους χώρους χάρη και στα πολύ λεπτά καθίσματα που όπως φαίνεται κάνουν την διαφορά. Ο χώρος αποσκευώς -ανάλογα με το τύπο κίνησης- κυμαίνεται από 348 έως 475 λίτρα.
Η μεγάλη διαφορά είναι στην εσωτερική σχεδίαση. Διότι η άυξηση διαστάσεων από μόνη της δεν φθάνει. Η σχεδίαση εντείνει το αίσθημα ευρυχωρίας, ο φωτισμός προσθέτει premium χαρακτήρα, η εργονομία επίσης και τα υλικά εκτός από ποιοτικά έχουν και βιώσιμη ουσία. Π.χ. το Bio PU με Tencel από φύλλα ευκαλύπτου στα καθίσματα και το χρώμα BTX στα πάνελ των θυρών.
Σημαντική προσθήκη το ενιαίο πάνελ με δύο οθόνες 10,25" για τον πίνακα οργάνων και το σύστημα infotainment καθώς και η -γνωστή πια- οριζόντια μπάρα αφής στο κάτω τμήμα, με την δυνατότητα εναλλαγής μεταξύ των χειριστηρίων του κλιματισμού και των πολυμέσων.
Τα μοντέλα PHEV και HEV επωφελούνται από τον βενζινοκινητήρα Smartstream 1.6 GDI της Kia και οι δύο συνδυάζονται στάνταρ με το 6τάχυτο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη δεύτερης γενιάς της μάρκας 6DCT.
Στο HEV, η τετρακύλινδρη μονάδα 1.6 GDI αποδίδει συνδυασμένη μέγιστη ισχύ 141PS σε συνδυασμό με τον ηλεκτροκινητήρα 32 kW. Στην έκδοση PHEV, ένας ηλεκτροκινητήρας 62kW αποδίδει συνδυασμένη μέγιστη ισχύ 183PS και παρέχει αυτονομία μόνο με ηλεκτρικό ρεύμα έως και 65km.
Το Niro EV συνδυάζει αυτονομία 460 km (WLTP) με διαθέσιμη ισχύ 150kW και άμεση ροπή 255 Nm. Η μπαταρία είναι ιόντων λιθίου χωρητικότητας 64,8 kWh.
Στο θέμα ασφάλεια δεν υπάρχει κανένας συμβιβασμός. Τουναντίον. Το νέο Kia Niro έχει περισσότερα συστήματα σε σχέση με το Kia Sportage και (όσο και αν ακούγεται παράξενο) το EV 6. Το σύνολο συστημάτων ονομάζεται Drive Wise και μεταξύ άλλων περιλαμβάνει: Safe Exit Assist, Remote Smart Parking Assist, Forward Collision και Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist, Highway Driving Assist 2.0 και Navigation Based Smart Cruise Control.
Όλα τα παραπάνω σίγουρα είναι αρκετά ενδιαφέροντα αλλά η οδήγηση είναι το κλου της υπόθεσης. Καθίσαμε πρώτα στο τιμόνι του υβριδικού Kia Niro καθώς αυτό είναι που θα δούμε πιο σύντομα στην Ελλάδα. Το σύστημα λειτουργεί -αναμενομένα- με γνώμονα την εξοικονόμηση ενέργειας τόσο της μπαταρίας όσο και του ηλεκτροκινητήρα. Το αυτοκίνητο έχει καλή ποιότητα κύλισης και συμπεριφέρεται με ασφάλεια στις στροφές ακόμα και υπό πίεση ενώ στον αυτοκινητόδρομο απολαμβάνεις ησυχία και σταθερότητα -κάτι το οποίο οφείλεται σε μεγάλο μέρος στην αεροδυναμική σχεδίαση. Τα ίδια ισχύουν και στην plug-in υβριδική έκδοση, με την διαφορά ότι εδώ ο ηλεκτροκινητήρας έχει πιο ενεργό ρόλο ενώ ο τρόπος μετάβασης μεταξύ πηγών κίνησης είναι όσο smooth αναμένεις από ένα Kia. Και το αμιγώς ηλεκτρικό; Επίσης ότι ισχύει για τα παραπάνω αλλά είναι προφανές ότι το έξτρα βάρος που σημαίνει η μπαταρία ενός ηλεκτροκίνητου επιδρά στην συμπεριφορά του. Το νιώθεις πιο βαρύ -και είναι άλλωστε- και αυτό σημαίνει ότι η αδράνεια δεν σου επιτρέπει να το πιέσεις στην στροφή, με τον ίδια άνεση που θα το κάνεις στις άλλες δύο εκδοχές. Φυσικά η ασφάλεια παραμένει. Το τιμόνι είναι κάπως ελαφρύ στην ρύθμιση Eco -όλων των εκδοχών- και αποκτά βάρος στην ρύθμιση Sport, χωρίς όμως να βελτιώνεται θεαματικά η αίσθηση.
Κατά την παρουσίαση του νέου Kia Niro είχαμε την ευκαιρία να παρατηρήσουμε (στατικά έστω) το ανανεωμένο Kia XCeed αλλά εδώ το εμπάργκο πάει λίγο πιο βαθιά στον Ιούλιο (18 του μήνα) και ως εκ τούτου για κάποια στοιχεία -όπως τιμές, τεχνικά χαρακτηριστικά και εκδόσεις εξοπλισμού- μπορείς να πατήσεις εδώ.
Επιγραμματικά θα υπάρχουν βενζινοκινητήρες 1,5 και 1,6 λίτρων με 160 και 204 ίππους αντίστοιχα, καθώς και ο πετρελαιοκινητήρας των 1,6 λίτρων απόδοσης 136 ίππων. Και ναι, επειδή ο ηλεκτρισμός μετράει θα ακολουθήσει και η plug-in υβριδική έκδοση. Παράλληλα κάποιοι θα δείξουν ενδιαφέρουν και για την έκδοση GT Line του ανανεωμένου Kia XCeed, με κάποια πιο σπορτίφ χαρακτηριστικά στην σχεδίαση.