Γιατί η Hyundai ετοιμάζει νέα υβριδικά συστήματα με αυτονομία 900 χιλιόμετρα

Παρότι η Hyundai ήδη παράγει εξαιρετικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα εντούτοις φαίνεται ότι έχει μεγάλο ενδιαφέρον και για τα υβριδικά και ιδίως για τα EREV και ετοιμάζει δύο νέα συστήματα. Ο CEO της φίρμας εξήγησε γιατί.

Hyundai Inster

Επικαλούμενη "την πρόσφατη επιβράδυνση" της ζήτησης ηλεκτρικών οχημάτων, η Hyundai θα στηριχθεί σε μεγάλο βαθμό στα υβριδικά οχήματα, παρουσιάζοντας δύο νέα βενζινο-ηλεκτρικά συστήματα κίνησης, διπλασιάζοντας τον αριθμό των υβριδικών προτάσεων παγκοσμίως -και εισάγοντας την τεχνολογία σε όλη την premium φίρμα Genesis.

Η νοτιοκορεατική αυτοκινητοβιομηχανία αναμένει τώρα ότι οι παγκόσμιες πωλήσεις υβριδικών οχημάτων θα υπερτριπλασιαστούν σε 1,33 εκατομμύρια οχήματα το 2028, καθώς τοποθετεί την τεχνολογία ως αντιστάθμισμα έναντι του μειωμένου ενδιαφέροντος για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Διαβάστε Επίσης

Πρόκειται για νούμερο υπερδιπλάσιο από τα 510.000 υβριδικά οχήματα που η Hyundai προβλέπει να πουλήσει φέτος.

Στα σκαριά βρίσκεται ένα νέο σύστημα ηλεκτρικού οχήματος εκτεταμένης εμβέλειας που κινεί τους τροχούς αποκλειστικά μέσω ενός ηλεκτροκινητήρα, αλλά χρησιμοποιεί έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης για την επαναφόρτιση της μπαταρίας του κινητήρα. 

Πρόκειται για ένα σύστημα που δεν βλέπουμε πρώτη φορά και στην ουσία ένα θερμικός κινητήρας παίζει τον ρόλο της γεννήτριας για να τροφοδοτεί την μπαταρία και δεν εμπλέκεται στην κίνηση των τροχών, την οποία αναλαμβάνει ηλεκτροκινητήρας -ένας ή περισσότεροι. Αυτά τα αυτοκίνητα τα λέμε πλέον EREV.

Η Hyundai θα παρουσιάσει επίσης μια δεύτερη γενιά του υπάρχοντος υβριδικού της συστήματος σε οχήματα παραγωγής από τον Ιανουάριο του 2025. Αυτή η αναβάθμιση θα αναπτυχθεί σε ολόκληρη τη γκάμα, από τα μικρά οχήματα έως τα μεγάλα και πολυτελή μοντέλα, και θα χρησιμοποιηθεί επίσης στην premium μάρκα Genesis.

Ο νέος υβριδικός στόχος είναι περίπου 40% υψηλότερος από τον υβριδικό στόχο που είχε θέσει η Hyundai μόλις πέρυσι.

Διαβάστε Επίσης

Οι πωλήσεις υβριδικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη αναμένεται να αυξηθούν σε 220.000 το 2028, από περίπου 150.000 φέτος.

Τι είπε ο CEO της Hyundai στη μέρα των επενδυτών

Ο διευθύνων σύμβουλος Jaehoon Chang περιέγραψε το όραμα στις 28 Αυγούστου στην παρουσίαση της ετήσιας CEO Investor Day της εταιρείας. Είπε ότι η παγκόσμια αύξηση των πωλήσεων αμιγώς ηλεκτρικών επιβραδύνεται και η εταιρεία πρέπει να απαντήσει.

"Κοιτάζοντας πίσω στο περασμένο έτος, υπήρξαν σημαντικές αλλαγές στην αγορά αυτοκινήτου, με τις ρόδινες προβλέψεις για τη μετάβαση στα EV να δίνουν τη θέση τους σε αυξημένες ανησυχίες", δήλωσε ο Chang.

"Η μετάβαση στα EVs επιβραδύνεται επί του παρόντος", δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος. "Και με την πρόσφατη επιβράδυνση της μετάβασης στα EV, η ζήτηση για υβριδικά έχει αυξηθεί".

Η αναθεωρημένη στρατηγική ηλεκτροκίνησης του Chang ήρθε καθώς περιέγραψε ένα ευρύ φάσμα πρωτοβουλιών για την αυτοκινητοβιομηχανία. Τα ανώτατα στελέχη στην ενημέρωση μίλησαν για σχέδια σχετικά με νέες τεχνολογίες μπαταριών, οχήματα που καθορίζονται από το λογισμικό, ενέργεια υδρογόνου, τεχνικές κατασκευής και εμπορικά οχήματα.

Η εταιρεία δήλωσε επίσης ότι τα επόμενα 10 χρόνια θα επενδύσει 54,5 τρισεκατομμύρια γουόν (40,99 δισεκατομμύρια δολάρια) σε Ε&Α και 51,6 τρισεκατομμύρια γουόν (38,81 δισεκατομμύρια δολάρια) σε κεφαλαιουχικές δαπάνες για την ανάπτυξη.

Η υβριδική στροφή της Hyundai έρχεται καθώς οι διεθνείς αντίπαλοι επανεξετάζουν τις επενδύσεις σε αμιγώς ηλεκτρικά και ρίχνουν μια νέα ματιά στα βενζινοηλεκτρικά συστήματα κίνησης ως μια οικονομικά αποδοτική τεχνολογία γέφυρα.

"Βραχυπρόθεσμα, θα ανταποκριθούμε στενά σε οποιεσδήποτε αλλαγές στη ζήτηση της αγοράς", δήλωσε ο Τσανγκ.

Διαβάστε Επίσης

Στην εκδήλωση για το 2023, ο Τσανγκ δήλωσε ότι οι πωλήσεις EV αυξάνονται ταχύτερα από ό,τι αναμενόταν και αύξησε τον στόχο της εταιρείας για τις πωλήσεις EV σε 2 εκατομμύρια EV ετησίως έως το 2030, από τον προηγούμενο στόχο των 1,87 εκατομμυρίων.

Φέτος, η Hyundai διατήρησε αυτόν τον στόχο EV αμετάβλητο στα 2 εκατομμύρια εν μέσω μεταβαλλόμενων τάσεων της αγοράς, ενώ τα υβριδικά αναδείχθηκαν ως το σαφές επίκεντρο των βελτιωμένων σχεδίων επέκτασης της εταιρείας.

Η Hyundai θα καθυστερήσει το λανσάρισμα ορισμένων προϊόντων EV προκειμένου να βελτιώσει την αξία και την ανταγωνιστικότητα των τιμών τους και η εταιρεία θα στηριχθεί στα υβριδικά, ενώ η ζήτηση EV θα σταθεροποιηθεί, δήλωσε ο Chang.

"Είναι μια ευκαιρία για εμάς να αγοράσουμε χρόνο για να είμαστε καλύτερα προετοιμασμένοι για τα EV", δήλωσε ο Τσανγκ.

Το σύστημα EREV της Hyundai

Η νέα τεχνολογία range-extender, ένα είδος υβριδικού σειράς, παρουσιάστηκε ως η καλύτερη λύση και για τους δύο κόσμους για τους πελάτες που θέλουν την αίσθηση οδήγησης ενός EV αλλά την εμβέλεια της παλιάς σχολής εσωτερικής καύσης. Οι τροχοί θα κινούνται από ηλεκτροκινητήρες. Αλλά επειδή μπορεί να ανεφοδιάζεται με καύσιμα στην αντλία, μπορεί να επιτύχει αυτονομία οδήγησης άνω των 900 χιλιομέτρων με πλήρη φόρτιση.

Η τεχνολογία, την οποία η νοτιοκορεατική αυτοκινητοβιομηχανία αποκαλεί EREV, θα επιτρέψει πιο προσιτά ηλεκτροκίνητα οχήματα, επειδή τα συστήματα δεν απαιτούν μεγάλες, δαπανηρές μπαταρίες όπως αυτές των αμιγώς ηλεκτροκίνητων οχημάτων.

Το σύστημα EREV θα επιτρέπει επίσης την τετρακίνηση μέσω μιας διάταξης δύο κινητήρων.

Η μπαταρία θα κοστίζει περίπου το ένα τρίτο από αυτό που κοστίζει σε ένα EV, δήλωσε ο Τσανγκ. Και ενώ η εγκατάσταση θα έχει κινητήρα, δεν θα έχει το πρόσθετο κόστος ενός κιβωτίου ταχυτήτων, όπως συμβαίνει με ένα παραδοσιακό βενζινοκίνητο όχημα.

Με πληροφορίες από Automotive News Europe

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network