Δοκιμή MG3 Hybrid+: Προσιτό, υβριδικό supermini με 194 ίππους
Μπορεί να το βλέπεις για πρώτη φορά όμως αυτή είναι η 3η γενιά του MG3, η οποία σε αντίθεση με τις προηγούμενες, αξίζει μια θέση ψηλά στην κατηγορία των supermini.
Μπορεί να το βλέπεις για πρώτη φορά όμως αυτή είναι η 3η γενιά του MG3, η οποία σε αντίθεση με τις προηγούμενες, αξίζει μια θέση ψηλά στην κατηγορία των supermini.
Ευχρηστία, άνεση, πολλές θήκες, σχέση τιμής-απόδοσης
Πίσω ορατότητα, ευαίσθητη κρεμαγιέρα, ευπάθεια στους πλευρικούς ανέμους, μη διαιρούμενο πίσω κάθισμα
Η νέα MG παρουσιάστηκε με κάθε επισημότητα τον περασμένο Σεπτέμβριο ως η πρώτη άφιξη ενός κινέζικου mass brand στην ελληνική αγορά με σύγχρονα εξηλεκτρισμένα οχήματα, που έχουν αρκετά ανταγωνιστικές τιμές.
Προσφάτως η γκάμα ενισχύθηκε με τη σειρά MG3, που θα αποτελέσει και την εμπορική αιχμή της εταιρείας, καθώς πρόκειται για μοντέλα στη δημοφιλή κατηγορία των supermini με φουλ υβριδική τεχνολογία. Και όποιος στις ημέρες μας έχει ένα μοντέλο στα supermini ή στα μικρά SUVs απευθύνεται και στη μεγαλύτερη δεξαμενή αγοραστών της εγχώριας αγοράς.
Το νέο MG3 είναι στη μεζούρα από τα πιο μεγάλα μοντέλα στην κατηγορία του. Είναι ένα κλασικό αυτοκίνητο πόλης, ευκίνητο και ευέλικτο, που το παρκάρεις με ευκολία.
Όλα πάνω του είναι σχεδιασμένα για να σου κάνουν τη ζωή ευκολότερη. Keyless είσοδο και εκκίνηση, ένα περίεργο τιμόνι που προκύπτει αρκετά χρηστικό, ένα λογισμικό με εύκολο μενού με το οποίο αλλάζεις τις λειτουργίες του οικοσυστήματος στο άψε σβήσε και αυτό το αθόρυβο ρολάρισμα του αυτοκινήτου όταν κινείται αμιγώς ηλεκτρικά.
Ναι, το υβριδικό σύστημα του MG3 επιτρέπει και αυτή τη λειτουργία για σύντομες περιόδους και μέχρι να εξαντληθεί η ενέργεια της μπαταρίας ιόντων λιθίου 1,83 kWh που διαθέτει. Σε κάθε περίπτωση, η λειτουργία του υβριδικού συστήματος είναι ιδιαίτερα αποδοτική σε συνθήκες με χαμηλές ταχύτητες και επίσης χαμηλό φόρτο. Στην πόλη δηλαδή, όπου το MG3 επιδεικνύει μέσες καταναλώσεις της τάξεως των 5,5 λίτρων/100 χλμ.
Στο ταξίδι ο θερμικός κινητήρας 1.5 λίτρων των 102 ίππων αναλαμβάνει περισσότερο έργο, έχοντας συνάμα και μια τραχιά λειτουργία όσο ανεβαίνουν οι στροφές, με τον ηλεκτροκινητήρα των 136 ίππων να προσπαθεί να βοηθήσει όσο του επιτρέπουν τα αποθέματα ενέργειας της μπαταρίας. Σε συνθήκη αυτοκινητόδρομου το MG3 επιδεικνύει μέσες τιμές κατανάλωσης στα 6,6 λίτρα/100 χλμ.
To σύστημα λειτουργεί αρμονικά και η συνολική απόδοση των 194 ίππων προσδίδει στο MG3 αξιόλογες τιμές επιδόσεων –πέραν της κατανάλωσης– με χρόνο 8 δευτερόλεπτα για τα 0-100 και καλές ρεπρίζ. Υπάρχουν, επίσης, τρία προγράμματα λειτουργίας –Eco, Normal και Sport– αλλά και τρία προγράμματα ανάκτησης ενέργειας.
Υπερπλήρες είναι και το τεχνολογικό υπόβαθρο των συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης οδήγησης, όπου στην κορυφαία έκδοση εξοπλισμού Luxury, που είχαμε στην κατοχή μας, διέθετε και κάμερα 360 μοιρών με δυνατότητα ρύθμισης και για ευρυγώνια θέαση.
Γενικά το πακέτο MG Pilot διαθέτει όλα τα γνωστά συστήματα ADAS –μετρήσαμε 14 στο ειδικό μενού–, κάποια εκ των οποίων επιδέχονται και ρυθμίσεις εκτός από τη λειτουργία ενεργοποίησης-απενεργοποίησης.
Το περιβάλλον στην καμπίνα είναι σύγχρονο και πρακτικό. Υπάρχουν δύο έγχρωμες οθόνες πληροφοριών –7 ιντσών πίσω από το τιμόνι και 10,25 ιντσών στο κέντρο–, με αυτήν του συστήματος infotainment να είναι αφής και να υποστηρίζεται από ένα εύκολο μενού διαχείρισης των λειτουργιών.
Η σύνδεση με Andrοid Auto ή Apple Car Play γίνεται ενσύρματα και συνολικά υπάρχει υποστήριξη από τρεις θύρες USB. Αυτό που εντυπωσιάζει είναι οι πολλές θήκες εναπόθεσης μικροαντικειμένων. Ουσιαστικά, ολόκληρη η κεντρική κονσόλα έχει θήκες για κέρματα, ποτήρια, smartphones και ό,τι άλλο χρειαστεί.
Από την άλλη, τα υλικά των επενδύσεων είναι αρκετά καλά. Τα πλαστικά του ταμπλό και των θυρών είναι σκληρά, όμως δε δείχνουν φτηνά, ενώ ανά σημεία υπάρχουν και επιφάνειες καλυμμένες με δέρμα. Πάντως, το εσωτερικό είναι αρκετά σκοτεινό, λόγω της μαύρης επένδυσης στο εσωτερικό της οροφής, ενώ άλλο ένα σημείο ένστασης αποτελεί η απουσία διαιρούμενου πίσω καθίσματος ακόμα και στην πλούσια έκδοση Luxury.
Επίσης, η έλλειψη κανονικής ή εφεδρικής ρεζέρβας έχει και αυτή τη σημασία της, μολονότι την σήμερον ημέραν ολοένα και περισσότεροι κατασκευαστές χρησιμοποιούν κιτ επισκευής ελαστικού για να εξασφαλίσουν μερικά λίτρα περισσότερα για τον χώρο αποσκευών, που στην περίπτωσή μας προσδιορίζονται συνολικά στα 293 λίτρα.
Γενικά, οι χώροι για τους επιβάτες είναι καλοί, με τους πίσω να έχουν σχετική άπλα και στα πόδια. Παράλληλα, η πρόσβαση και η αποβίβαση προς και από το πίσω κάθισμα εξυπηρετείται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο από τις πίσω πλαϊνές πόρτες, που ανοίγουν σχεδόν σε κλίση 90 μοιρών.
Κατά τα λοιπά, το MG3 έχει ένα αρκετά ευαίσθητο τιμόνι γύρω από το κέντρο ισορροπίας του, που όμως δε στερείται πληροφόρησης. Μια μικρή ευπάθεια σε πλευρικούς ανέμους την αντιμετωπίσαμε στον αυτοκινητόδρομο, ενώ άλλη μια ένσταση που είχαμε ήταν η πίσω ορατότητα που περιορίζεται λόγω του σχεδίου των πίσω κολονών.
Στα θετικά, το σετάρισμα της ανάρτησης που είναι δομημένο πάνω στον άξονα της άνεσης και εξυπηρετείται από McPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα σε σχήμα Η για πίσω. Ποτέ στο παρελθόν ένα supermini 194 ίππων δεν είχε τόσο μαλακή ανάρτηση.
Καλή και η πλευρική πρόσφυση που προσφέρουν τα ελαστικά Kumho Solus HS63, διαστάσεων 195/55 R16. Τα δε ηλεκτρονικά (ευστάθειας και traction control) έχουν ελάχιστη παρεμβατικότητα και αυτό δείχνει το πόσο καλά είναι στημένο το αυτοκίνητο, αν και οι κλίσεις που λαμβάνει στις απότομες αλλαγές κατεύθυνσης είναι σχετικά μεγάλες.
Αντίθετα με πολλά εμπροσθοβαρή supermini του ανταγωνισμού, το MG3 δείχνει ότι έχει καλή κατανομή βάρους, γι’ αυτό και δεν παρουσιάζει έντονες αδρανειακές ή υποστροφικές τάσεις.
Από την άλλη, όταν θελήσεις να κινηθείς γρήγορα, επιλέγοντας το Sport mode, θα ήθελες να έχεις τη δυνατότητα αλλαγής σχέσεων, που δε σου τη δίνει το αυτόματο κιβώτιο 3 σχέσεων του MG3. Στο όλο πακέτο περιλαμβάνονται και τέσσερα δισκόφρενα, που δεν είναι δεδομένο στοιχείο για όλα τα μοντέλα της κατηγορίας αυτής.
Μια καλή πρόταση στα μικρά αυτοκίνητα πόλης είναι αυτή του MG3. Είναι εύχρηστο, οικονομικό και αρκετά ευρύχωρο. Έχει καλό πακέτο εξοπλισμού ακόμα και από τη βασική έκδοση, που ονομάζεται Excite, και περιλαμβάνει, εκτός των άλλων, αυτόματο κλιματισμό, adaptive cruise control, αισθητήρες παρκαρίσματος μαζί με κάμερα οπισθοπορείας κ.ά.
Η αμέσως επόμενη έκδοση Exclusive έχει ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, keyless entry, ενώ η κορυφαία έκδοση Luxury της δοκιμής μας έχει το πλήρες πακέτο συστημάτων ADAS μαζί με θερμαινόμενα καθίσματα και τιμόνι, επενδύσεις από οικολογικό δέρμα και ύφασμα αλλά και την κάμερα περιμετρικής θέασης 360 μοιρών.
Η διάθεση του νέου MG3 υποστηρίζεται από επτά χρώματα αμαξώματος μεταξύ αυτών κι ένα φανταχτερό κίτρινο. Οι τιμές έχουν ως αφετηρία τα 20.450 ευρώ και φτάνουν μέχρι τα 23.450 ευρώ. Όπως σε όλα τα μοντέλα της, έτσι και στο MG3 υπάρχει σε ισχύ εργοστασιακή εγγύηση 7 ετών.
Κινητήρας: 4κύλινδρος 1.498 cc + ηλεκτροκινητήρaς
Κιβώτιο/σχέσεις: Αυτόματο 3
Κίνηση: FWD
Συνδυαστική Ισχύς: 194 ίπποι
Συνδυαστική Ροπή: 425 Nm
0-100 km/h: 8 sec
Tελική ταχύτητα: 170 km/h
Κατανάλωση:
μέση εργοστασιακή: 4,4 lt/100 km
μέση δοκιμής: 6,2 lt/100 km
Διαστάσεις:
ΜxΠxΥ: 4.113 mm x 1.797 mm x 1.502 mm
Μεταξόνιο: 2.570 mm
Βάρος: 1.285 kg
Χώρος αποσκευών: 293 lt
Εκπομπές CO2: 100 g/km
Τιμή: από 20.450 ευρώ