Είναι περίεργο και γίνεται ακόμα πιο αλλόκοτο αν στην εξίσωση προσθέσεις πως η συγκεκριμένη ιδιοκατασκευή είναι γερμανική. Σε μια χώρα δηλαδή που ανθεί η αυτοκινητοβιομηχανία, υπάρχουν τέτοιου τύπου προσεγγίσεις για να καλύψουν ειδικές ανάγκες μεταφοράς.
Το Schnibbelmobil όπως ονομαζόταν (γνωστό και ως ο "κροκόδειλος της Κολωνίας"), δεν είναι προϊόν ηλεκτρονικής επεξεργασίας σε κάποιο κομπιούτερ ευφάνταστου γραφίστα. Αποτελεί ένα όχημα υπαρκτό που κυκλοφόρησε στους γερμανικούς δρόμους τις δεκαετίες του 1980 και 1990 με τις ευλογίες μάλιστα του γερμανικού οργανισμού πιστοποίησης TUV.
Ουσιαστικά το Schnibbelmobil έχει διανύσει περί τα 805.000 χιλιόμετρα στους γερμανικούς αυτοκινητόδρομους (Autobahn) μεταφέροντας διάφορα φορτία όπως μεγάλους ατσάλινους δοκούς μήκους 32 μέτρων. Εκείνη την εποχή οι Σοβιετικοί δοκίμαζαν ένα μεγαθήριο φορτηγό με κινητήρα V12 και 12 τροχούς για να μεταφέρουν βαλλιστικούς πυραύλους βάρους 220 τόνων.
Βεβαίως δεν υπάρχουν αναφορές πως ο κροκόδειλος της Κολωνίας μετέφερε πυραύλους ωστόσο πολλοί το είχαν στο δρόμο και άλλοι τόσοι το είχαν περιεργαστεί όταν ήταν παρκαρισμένο στα γραφεία της εταιρεία Colonia που το είχε εκείνη την περίοδο στην κατοχή της.
Το Schnibbelmobil κατασκευάστηκε στις αρχές της δεκαετίας του 1980 από την γερμανική εταιρεία Colonia Gmbh, εξειδικευμένη στην παραγωγή βαρέων οχημάτων κατ' εντολή της VAW Aluminum. Όπως φαίνεται και από τις φωτογραφίες, ήταν ένα υβρίδιο όπου στην αρχή ξεκίνησε ως ένα ημιφορτηγό MAN F8 22.320 UNL με καμπίνα. Δεδομένου ότι ο πρωταρχικός στόχος ήταν να μεταφέρει εξαιρετικά μεγάλα φορτία, δεν μπορούσε να διατηρήσει την ψηλή, εργοστασιακή καμπίνα του.
Τράκτορας με καμπίνα επιβατικού
Έτσι λοιπόν, η Colonia βρήκε μια αρκετά πρωτότυπη λύση: μπόλιασε το αμάξωμα ενός station wagon μοντέλου Ford Granada Turnier πάνω σε ένα ειδικά κατασκευασμένο βοηθητικό μπροστινό πλαίσιο. Ωστόσο η μπροστινή καμπίνα καταστράφηκε σε ένα ατύχημα από έναν υπάλληλο της εταιρείας, οπότε σε μια νέα επιχείρηση η Colonia τοποθέτησε το μπροστινό μέρος από ένα Mercedes-Benz TN 207 D για να επιδιορθώσει τη ζημιά, κονταίνοντας τη μύτη του προεξέχοντος αμαξώματος της Granada.
Ο κινητήρας έλξης δεν ήταν τίποτε το φοβερό αν κρίνουμε από τα φορτία που θα έπρεπε να μετακινήσει. Ήταν ένας turbodiesel με ισχύ 414 ίππων. Παρόλα αυτά, την δουλειά την έκανε. Άλλη μια ενδιαφέρουσα αναφορά για το συγκεκριμένο όχημα-ιδιοκατασκευή ήταν πως οι οδηγοί και συνοδηγοί στην καμπίνα ένιωθαν κάποιες στιγμές ναυτία καθώς τα καθίσματα ήταν μπροστά από τον άξονα τροχών με αποτέλεσμα να παραγόταν κατακόρυφη κίνηση.
Όταν στα τέλη της δεκαετίας του 1990 η Colonia απέκτησε ένα μεγαλύτερο και ισχυρότερο όχημα για αυτή την δουλειά το Schnibbelmobil δεν διαλύθηκε αλλά παροπλίστηκε. Κάποιες νεώτερες αναφορές δείχνουν πως το περίεργο όχημα βρίσκεται ακόμα υπό την κατοχή της Colonia και είναι κρυμμένο σε κάποια αποθήκη της εταιρείας έτσι για την ιστορία.