Το Citroen δοκιμών ελαστικών με τους 11 τροχούς

Δημιουργήθηκε από την Michelin, ωστόσο δεν παύει να αποτελεί ένα από τα πιο ιδιαίτερα οχήματα όλων των εποχών και σίγουρα το πιο ξεχωριστό στην ιστορία της Citroen

Michelin Citroen PLR

Αποτελεί τον ορισμό της υπερβολής. Με βάρος περί τους 10 τόνους, ισχύ 700 ίππων και 11 τροχούς να πατάνε στο έδαφος, το Citroen PLR (Poids Lourd Rapid που θα μπορούσε να αποδοθεί ως "γρήγορο βαρύ”) είναι από κάθε άποψη ένα ξεχωριστό αυτοκίνητο. Βέβαια, η Michelin, εταιρεία που βρίσκεται πίσω από τη δημιουργία του, δεν είχε πρόθεση συμμετοχής σε κάποιον διαγωνισμό παράξενων οχημάτων, αλλά να το χρησιμοποιήσει ως αυτοκίνητο δοκιμών για την αξιολόγηση ελαστικών.

Michelin Citroen PLR

Βασισμένο στην DS Break, το PLR κατασκευάστηκε το 1972 κι αν αναρωτιέσαι γιατί η Michelin επέλεξε το συγκεκριμένο μοντέλο, η απάντηση είναι επειδή εκείνη την εποχή κατείχε μερίδιο μετοχών στη Citroen. Αν και πλέον αποτελεί έκθεμα στο μουσείο της Michelin στο Κλερμόντ-Φεράν, το συγκεκριμένο όχημα έχει μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα ιστορία. Το μόνο στοιχείο που φαίνεται να διατηρήθηκε από την κατασκευάστρια του μοντέλου, είναι η υδροπνευματική ανάρτηση.

Δύο κινητήρες V8 350 ίππων έκαστος

Με μήκος 7,2 μ., πλάτος 2,45 μ. και τοποθετημένη μια γενναία δόση μόλυβδου, η PLR είχε βάρος που άγγιζε τους 10 τόνους. Μοιραία χρειαζόταν ισχυρό κινητήρα για να καταφέρει να κινηθεί αξιοπρεπώς. Η Michelin τοποθέτησε στο πίσω μέρος της όχι έναν, αλλά δύο κινητήρες V8 5,7 λίτρων της Chevrolet (κινητήρας που συναντούσε κανείς στην Camaro SS του 1968), ένας για να κινεί την PLR δίνοντας κίνηση στους 6 πίσω τροχούς και ο δεύτερος για να κινεί τον υπό δοκιμή τροχό, που συνήθως προοριζόταν για επαγγελματικά οχήματα και άρα ήταν μεγάλων διαστάσεων.

Michelin Citroen PLR

Καθένας τους απέδιδε 350 ίππους, οπότε η συνολική ισχύς έφτανε τους 700. Η PLR ήταν επίσης εφοδιασμένη με δύο ρεζερβουάρ καυσίμου 90 λίτρων το καθένα, ενώ μπορούσε να αναπτύξει ταχύτητα 180 km/h. Οι γυάλινες επιφάνειες στο πίσω μέρος της Citroen είχαν αντικατασταθεί από αεραγωγούς, ενώ πέντε συνολικά ψυγεία τοποθετημένα κάθετα, αναλάμβαναν την ψύξη των κινητήρων.

Ένα υδραυλικό σύστημα κατέβαζε τον 11ο τροχό (που βρισκόταν στο κέντρο ακριβώς πίσω από τις μπροστινές θέσεις) στο έδαφος και σε διαφορετικές κλίσεις, ενώ η βασική ιδέα πίσω από το όλο εγχείρημα, ήταν πως οι δοκιμές θα μπορούσαν να γίνονται χωρίς να υπάρχει ρίσκο τραυματισμού του οδηγού. Για τον λόγο αυτό, είχε τοποθετηθεί ειδικός προφυλακτήρας πάνω από τον 11ο τροχό, ώστε σε περίπτωση που διαλύονταν, τα θραύσματα του καουτσούκ να μην απειλήσουν την ασφάλεια κανενός. 

Best of Network