ΚΟΚ: Χιλιάδες κάμερες στους δρόμους προανήγγειλε ο Κυρ. Μητσοτάκης

Αφιερωμένο στον νεό ΚΟΚ ήταν το καθιερωμένο κυριακάτικο μήνυμα του Πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη ο οποίος προανήγγειλε χιλιάδες κάμερες στους δρόμους.

Κάμερα κυκλοφορίας

Ένα σημαντικό βήμα προς την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας επιχειρεί η κυβέρνηση με τον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ), όπως τον παρουσίασε ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης στο εβδομαδιαίο μήνυμά του, μέσω Facebook, προαναγγέλλοντας αυστηροποίηση των ποινών για επικίνδυνες παραβάσεις, εισαγωγή της έννοιας της υποτροπής, αλλά και ένα ευρύ πλέγμα τεχνολογικών παρεμβάσεων με αιχμή του δόρατος την ψηφιακή παρακολούθηση της κυκλοφορίας μέσω περισσότερων από 2.500 καμερών.

κάμερες κυκλοφορίας

Όπως σημείωσε χαρακτηριστικά, "δεν μπορούμε να συνθηκολογήσουμε με την ανομία και το χάος στους δρόμους", τονίζοντας ότι οι τροχαίες παραβάσεις δεν είναι απλώς αριθμοί, αλλά αφαιρούν ανθρώπινες ζωές και διαλύουν οικογένειες. Η ψήφιση του νέου ΚΟΚ από τη Βουλή συνοδεύεται από ένα πλέγμα μέτρων που στοχεύουν όχι μόνο στην καταστολή, αλλά κυρίως στην πρόληψη και τη διαμόρφωση νέας νοοτροπίας στον Έλληνα οδηγό.

Διαβάστε Επίσης

Στο επίκεντρο των αλλαγών βρίσκονται οι συχνότερες και πιο επικίνδυνες παραβάσεις: υπερβολική ταχύτητα, παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, χρήση κινητού κατά την οδήγηση, οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ και μη χρήση κράνους από τους οδηγούς δικύκλων. Για τις περιπτώσεις υποτροπής προβλέπονται αυστηρότερες ποινές, ενώ στόχος είναι η ποινή να μην είναι πλέον "τυπική", αλλά να αποκτά αναλογικότητα σε σχέση με τη σοβαρότητα της πράξης.

Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην τεχνολογική υποστήριξη της τροχαίας αστυνόμευσης. Σύντομα τίθεται σε εφαρμογή ένα νέο ενιαίο πληροφοριακό σύστημα ψηφιακής βεβαίωσης κλήσεων, που θα αξιοποιεί το υφιστάμενο και νέο δίκτυο καμερών σε ολόκληρη τη χώρα. Με περισσότερες από 2.500 κάμερες –σύμφωνα με την κυβερνητική πρόβλεψη– το σύστημα θα είναι σε θέση να εντοπίζει σε πραγματικό χρόνο παραβάσεις και να αποδίδει ευθύνες χωρίς καθυστερήσεις ή παρεμβάσεις. Το μέτρο αναμένεται να λειτουργήσει αποτρεπτικά, ενισχύοντας την αίσθηση της εποπτείας και της υπευθυνότητας πίσω από το τιμόνι.

Κυριάκος Μητσοτάκης Πρωθυπουργός

Ωστόσο, όπως επισήμανε ο Πρωθυπουργός, "από μόνα τους αυτά δεν αρκούν". Η Πολιτεία θέλει να ενισχύσει την ασφαλή κινητικότητα με εναλλακτικές μορφές μετακίνησης, όπως η επέκταση και η βελτίωση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. Παράλληλα, ανακοινώθηκε η πιλοτική εφαρμογή 24ωρης λειτουργίας του Μετρό και του Τραμ τα Σάββατα, διευκολύνοντας ιδιαίτερα τους νέους που μετακινούνται νύχτα, ώστε να αποφεύγουν την οδήγηση – ιδίως μετά από κατανάλωση αλκοόλ.

Η σπάνια συναίνεση στη Βουλή, με την υπερψήφιση του νομοσχεδίου και από την αντιπολίτευση, αποτυπώνει –σύμφωνα με τον ίδιο– τη σημασία του θέματος και την κοινή επιθυμία για έναν πολιτισμό ασφάλειας στους δρόμους. "Η μάχη για ασφαλείς δρόμους μας ενώνει", είπε, στέλνοντας μήνυμα πως η αλλαγή του ΚΟΚ δεν αποτελεί απλώς μια τεχνική μεταρρύθμιση, αλλά ηθική και κοινωνική υποχρέωση.

Στο φόντο των εκατοντάδων θανάτων κάθε χρόνο από τροχαία, η Πολιτεία δηλώνει αποφασισμένη να αλλάξει τα δεδομένα. Το στοίχημα, βέβαια, παραμένει διπλό: να εφαρμοστούν στην πράξη οι ρυθμίσεις και, κυρίως, να ανταποκριθεί η κοινωνία στην ανάγκη αλλαγής της οδηγικής συμπεριφοράς.

Ατύχημα τρακαρισμένο αυτοκίνητο στον δρόμο

Ολόκληρο το μήνυμα του Κυριάκου Μητσοτάκη στο Facebook που αφορά στον ΚΟΚ είναι το παρακάτω: 

"Περνάω στην ανασκόπησή μας. Πρώτο θέμα για σήμερα είναι η ψήφιση του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας που δίνει έμφαση στην πρόληψη και την αλλαγή νοοτροπίας όσων οδηγούν. Το είπα και στη Βουλή: δεν μπορούμε να συνθηκολογήσουμε με την ανομία και το χάος στους δρόμους που κόβουν απότομα το νήμα της ζωής τόσων ανθρώπων και διαλύουν οικογένειες. Ο νέος ΚΟΚ προβλέπει αυστηρότερες κυρώσεις για τις πιο συχνές και πιο επικίνδυνες παραβάσεις: υπερβολική ταχύτητα, παραβίαση του κόκκινου, συνδυασμός οδήγησης με αλκοόλ και κινητό, μη χρήση κράνους από τους δικυκλιστές, ενώ εισάγουμε και την έννοια της υποτροπής. Σύντομα θα θέσουμε σε εφαρμογή και ένα νέο ενιαίο πληροφοριακό σύστημα ψηφιακής βεβαίωσης κλήσεων με τη συνδρομή πάνω από 2.500 καμερών και με ποινές ανάλογα με την παράβαση. Προφανώς βέβαια, από μόνα τους αυτά δεν αρκούν. Πρέπει ως πολίτες να αλλάξουμε νοοτροπία για να ενισχυθεί η ασφάλεια στους ελληνικούς δρόμους. Εμείς από τη μεριά μας ως Πολιτεία, παράλληλα με όλα αυτά, αυξάνουμε και βελτιώνουμε τον στόλο των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και κάνουμε και κάτι ακόμα πολύ σημαντικό: προχωράμε στην πιλοτική 24ωρη λειτουργία του Μετρό και του Τραμ τα Σάββατα, έτσι ώστε να μπορούμε να διευκολύνουμε κυρίως τους νεότερους συμπολίτες μας να αποφεύγουν την οδήγηση, ειδικά όταν έχει προηγηθεί κατανάλωση αλκοόλ. Η υπερψήφιση του νομοσχεδίου από τα κόμματα της αντιπολίτευσης συνιστά στάση ευθύνης και δείχνει πως η μάχη για ασφαλείς δρόμους μας ενώνει. Δεν μπορούμε να συνεχίσουμε να θρηνούμε εκατοντάδες θύματα κάθε χρόνο. Είναι χρέος μας να αλλάξουμε τα δεδομένα".  

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Το μέλλον της αυτοκίνησης διαμορφώνεται από την τεχνολογία, την πράσινη μετάβαση και τη ζήτηση για ευέλικτα μοντέλα χρήσης που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες.

ΑΝΑΚΑΛΥΨΕ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ

Best of Network