
Με φιλόδοξο στόχο να ενισχύσει τη θέση της στην ευρωπαϊκή αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, η BYD ανακοίνωσε την ανάπτυξη ενός πανευρωπαϊκού δικτύου υπερταχείας φόρτισης. Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία σχεδιάζει να υλοποιήσει το έργο αυτό σε συνεργασία με τοπικές εταιρείες υποδομών, ενώ θα εγκαταστήσει αντίστοιχους ταχυφορτιστές και στις αντιπροσωπείες της.

Σύμφωνα με την Στέλλα Λι, αντιπρόεδρο και επικεφαλής της BYD για την Ευρώπη, το νέο δίκτυο αναμένεται να αλλάξει τους όρους του παιχνιδιού στην ηλεκτροκίνηση. "Αυτό θα ενισχύσει σημαντικά την εμπιστοσύνη των καταναλωτών στην ηλεκτρική οδήγηση", δήλωσε κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου στις Βρυξέλλες, όπως μετέδωσε το πρακτορείο ειδήσεων Belga.
Η πρωτοβουλία περιλαμβάνει υπερφορτιστές "megawatt flash", με ισχύ που μπορεί να φτάσει τα 1.000 kW – τουλάχιστον διπλάσια από την ισχύ των ταχύτερων φορτιστών που κυκλοφορούν σήμερα στην Ευρώπη. Οι σταθμοί αυτοί θα μπορούν να φορτίζουν οχήματα για αυτονομία 400 έως 470 χιλιομέτρων μέσα σε μόλις πέντε λεπτά, ανάλογα με τη γενιά και τη συμβατότητα των μπαταριών.
Το νέο δίκτυο φόρτισης έρχεται να υποστηρίξει το λανσάρισμα των οχημάτων της νέας πλατφόρμας Super e της BYD στην Ευρώπη, όπως τα Han L και Tang L, μοντέλα που φιλοδοξούν να προσφέρουν προηγμένες επιδόσεις τόσο σε τεχνολογία όσο και σε πρακτικότητα.
Πρωτοπόρος στην Κίνα – Ανάπτυξη στην Ευρώπη
Στην κινεζική αγορά, η BYD έχει ήδη παρουσιάσει από τον Μάρτιο ένα σύστημα μπαταριών ταχείας φόρτισης, το οποίο προσφέρει έως και 400 χιλιόμετρα αυτονομίας μέσα σε πέντε λεπτά, με ισχύ που αγγίζει το 1 megawatt. Προς το παρόν, το συγκεκριμένο σύστημα διατίθεται μόνο στην Κίνα, ωστόσο η τεχνογνωσία αυτή είναι που μεταφέρεται σταδιακά και στην Ευρώπη μέσω της νέας υποδομής.
Το σχέδιο υλοποίησης του ευρωπαϊκού δικτύου φόρτισης εντάσσεται στη γενικότερη στρατηγική επέκτασης της BYD στην ήπειρο. Το πρώτο εργοστάσιο επιβατικών της μονάδων στην Ευρώπη κατασκευάζεται στην Ουγγαρία και αναμένεται να ξεκινήσει τη λειτουργία του έως τα τέλη του 2025.
Όπως δήλωσε η Στέλλα Λι, οι πωλήσεις της BYD στην Ευρώπη αυξάνονται κατά περίπου 10% κάθε μήνα, γεγονός που ενισχύει την αποφασιστικότητα της εταιρείας να επενδύσει τόσο σε προϊόντα όσο και σε υποδομές. Σύμφωνα με την Dataforce, μέσα στους πρώτους τέσσερις μήνες του 2025, η BYD πούλησε 41.409 οχήματα στην Ευρώπη – υπερτετραπλάσιο νούμερο σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2024, όταν οι πωλήσεις ήταν μόλις 10.453 μονάδες.
Το "άγχος της φόρτισης" και η απάντηση της BYD
Η πρωτοβουλία της BYD φιλοδοξεί να αντιμετωπίσει μία από τις σημαντικότερες ανησυχίες των καταναλωτών για την ηλεκτροκίνηση: την ταχύτητα φόρτισης. Αν και οι περισσότεροι οδηγοί δεν χρειάζονται καθημερινά γρήγορη φόρτιση, η αίσθηση ότι μπορούν να φορτίσουν το όχημά τους σε χρόνο αντίστοιχο με έναν ανεφοδιασμό καυσίμων παραμένει κρίσιμη για την ψυχολογική αποδοχή των EV.
Η BYD στοχεύει να μειώσει αυτό το "ψυχολογικό χάσμα" με τους megawatt φορτιστές της, οι οποίοι έρχονται να ανεβάσουν τον πήχη των ευρωπαϊκών υποδομών. Παράλληλα, και άλλες εταιρείες – όπως η Ionity, κοινοπραξία που υποστηρίζεται από μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες – προγραμματίζουν την ανάπτυξη σταθμών φόρτισης ισχύος 600 kW από το 2025, προετοιμάζοντας το έδαφος για την επόμενη γενιά ηλεκτρικών οχημάτων.