
Η Novo Energy, η εταιρεία κατασκευής μπαταριών που δημιουργήθηκε από τη Volvo, ανακοίνωσε νέα μείωση προσωπικού κατά 50% σε μια προσπάθεια περιορισμού του κόστους, μετά την επανεκτίμηση της επιχειρηματικής της πορείας, με αφορμή τη χρεοκοπία της Northvolt – της σουηδικής εταιρείας που ήταν αρχικά συνιδιοκτήτρια του εγχειρήματος.

Σε δήλωσή του στις 5 Μαΐου, ο διευθύνων σύμβουλος της Novo Energy, Adrian Clarke, ανέφερε: "Παρά τις καλύτερες δυνατές προσπάθειες να διασφαλίσουμε τη βιωσιμότητα της επιχείρησης και τη συνεχιζόμενη αναζήτηση ενός νέου τεχνολογικού εταίρου, οι τρέχουσες οικονομικές προκλήσεις και οι συνθήκες της αγοράς καθιστούν αδύνατη τη συνέχιση της λειτουργίας μας με την υπάρχουσα κλίμακα".
Η Novo Energy ιδρύθηκε το 2021 από τη Volvo Cars και τη Northvolt με στόχο την κατασκευή ενός μεγάλου εργοστασίου μπαταριών στο Γκέτεμποργκ, στη δυτική ακτή της Σουηδίας. Ήδη από τον Ιανουάριο του 2025, η εταιρεία είχε ξεκινήσει μέτρα εξοικονόμησης κόστους, απολύοντας τότε το 30% του προσωπικού της. Οι νέες περικοπές, σύμφωνα με εκπρόσωπο της Novo Energy που μίλησε στο Reuters, θα οδηγήσουν σε απώλεια επιπλέον 150 θέσεων εργασίας.
Παρά τις δυσκολίες, η Novo διατηρεί ως βασικό της στόχο την παραγωγή μπαταριών στην περιοχή του Γκέτεμποργκ, με τη συνεργασία ενός νέου τεχνολογικού εταίρου. Η Volvo, από την πλευρά της, επιβεβαίωσε πως στηρίζει αυτόν τον στόχο, χωρίς ωστόσο να παρέχει περαιτέρω λεπτομέρειες.
Η εταιρεία ανέφερε ότι προς το παρόν θα συνεχίσει περιορισμένη λειτουργία με σκοπό την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης κατασκευής των εγκαταστάσεων, ενώ παράλληλα θα εξετάσει μελλοντικά σενάρια που ενδεχομένως να επιτρέψουν την πλήρη επανεκκίνηση της παραγωγικής δραστηριότητας.
Υπενθυμίζεται ότι τον Φεβρουάριο η Volvo Cars συμφώνησε να αποκτήσει το μερίδιο της Northvolt (50%) στη Novo Energy έναντι συμβολικού ποσού, σε μια συμφωνία που τελεί ακόμη υπό την τελική έγκριση. Η Northvolt, η οποία είχε χαρακτηριστεί ως η μεγάλη ευρωπαϊκή ελπίδα στον τομέα των μπαταριών, κατέρρευσε οικονομικά και υπέβαλε αίτηση πτώχευσης τον Μάρτιο.

Η ίδια η Volvo αντιμετωπίζει επίσης προκλήσεις. Ο οικονομικός της διευθυντής δήλωσε, κατά την παρουσίαση των αποτελεσμάτων του πρώτου τριμήνου τον Απρίλιο, πως η εταιρεία δεν προγραμματίζει σημαντικές επενδύσεις στο άμεσο μέλλον. Αν και η κατασκευή του εργοστασίου πλησιάζει στην ολοκλήρωση, δεν έχει ακόμη εγκατασταθεί εξοπλισμός παραγωγής, όπως επιβεβαίωσε και ο νέος CEO της Volvo, Hakan Samuelsson.
Ο Samuelsson επανέλαβε τη σημασία εύρεσης ενός τεχνολογικού εταίρου και άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο η μονάδα να χρησιμοποιηθεί από κοινού με άλλες μάρκες του ομίλου Geely, στον οποίο ανήκει η Volvo Cars.