Η Renault επιβεβαίωσε την απόφασή της να διακόψει το πρόγραμμα κατασκευής κινητήρων της για τη Formula 1 στη Viry-Châtillon μέχρι το τέλος του 2025. Αυτή η κίνηση θα οδηγήσει την Alpine, την αγωνιστική ομάδα των Γάλλων, σε επιστροφή στο καθεστώς πελατειακών κινητήρων από τη σεζόν του 2026.
Η απόφαση έρχεται μετά από μήνες εσωτερικών αξιολογήσεων, με εργαζόμενους της Renault να διαμαρτύρονται κατά τη διάρκεια του Ιταλικού Grand Prix στη Μόντσα, εκφράζοντας την αντίθεσή τους στο κλείσιμο.
Παρά τα θετικά δεδομένα από την ανάπτυξη του κινητήρα του 2026, ο οποίος θα διέθετε προηγμένα ηλεκτρικά συστήματα, η εταιρεία επέλεξε μια νέα στρατηγική για τη συμμετοχή της Alpine στη F1.
Η Renault βλέπει το κλείσιμο ως μια στρατηγική κίνηση για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της Alpine, η οποία επί του παρόντος είναι η μόνη που χρησιμοποιεί τους κινητήρες της Renault.
Αυτή η ιστορική αλλαγή θα καταστήσει την Alpine την πρώτη ομάδα στην εποχή των υβριδικών τούρμπο που θα εγκαταλείψει το καθεστώς εργοστασιακής ομάδας και θα επιστρέψει σε προμηθευόμενους κινητήρες.
Για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων στους εργαζόμενους, η Renault ανακοίνωσε ότι σε όλους τους υπαλλήλους θα προσφερθούν θέσεις σε μια νέα δραστηριότητα με την ονομασία "Hypertech Alpine".
Σε τέτοιο θα μετατραπεί το εργοστάσιο στο Viry-Chatillon, το οποίο αναμένεται να ξεκινήσει στα τέλη του 2024, θα εστιάσει στην καινοτομία στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, με έμφαση στην ηλεκτρική και τεχνολογία μπαταριών, διατηρώντας παράλληλα την εμπλοκή της Alpine στη F1 μέσω μιας "μονάδας παρακολούθησης F1".
Αυτή η μονάδα θα διασφαλίσει τη διατήρηση της τεχνογνωσίας της ομάδας και θα παρακολουθεί τις εξελίξεις στο άθλημα, παρά τη διακοπή της παραγωγής κινητήρων εντός της εταιρείας.
Ο CEO της Alpine, Φιλίπ Κριέφ, τόνισε τη σημασία αυτής της μετάβασης, χαρακτηρίζοντάς την ως "σημείο καμπής στην ιστορία του εργοστασίου της Viry-Chatillon". Υπογράμμισε ότι το νέο κέντρο θα διασφαλίσει τη συνέχεια της μηχανολογικής τεχνογνωσίας της ομάδας, ενώ θα τροφοδοτεί τα φιλόδοξα μελλοντικά έργα της Alpine.
Η παραγωγή των κινητήρων της Renault για τη F1 θα συνεχιστεί μέχρι το τέλος του 2025, οπότε το εργοστάσιο της Viry-Chatillon θα μετατραπεί σε κέντρο μηχανικής και υψηλής τεχνολογίας. Η νέα κατεύθυνση δεν θα επηρεάσει τη συμμετοχή της Alpine στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής (WEC) ή στο Ράλι Ντακάρ.
Αυτή η απόφαση σηματοδοτεί το τέλος μιας εποχής για τη Renault, η οποία ξεκίνησε το πρόγραμμα κινητήρων F1 το 1977, κατακτώντας πολλούς παγκόσμιους τίτλους τις επόμενες δεκαετίες. Ωστόσο, η μετάβαση σε πελατειακούς κινητήρες θα μπορούσε να ανοίξει νέους δρόμους για την Alpine καθώς εξελίσσεται στο μέλλον του αθλήματος.