Η Volvo δεν στοχεύει πλέον σε ετήσιες πωλήσεις 1,2 εκατ. μονάδων το επόμενο έτος. Αυτός ο στόχος εγκαταλείφθηκε στο πλαίσιο της απόφασης της Volvo να επαναπροσδιορίσει το σχέδιο για πλήρως εξηλεκτρισμό της γκάμας της μέχρι το 2030.
Το νέο πλάνο αναφέρει πως το 90% των πωλήσεων της εταιρείας μέχρι το 2030 θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα ενώ το υπόλοιπο θα προέρχεται από plug-in και ήπια υβριδικά. Μικρό τα κακό όμως τα δεδομένα στην αγορά δεν είναι τόσο απλά.
Ο Jim Rowan, διευθύνων σύμβουλος της Volvo δήλωσε ότι η αναταραχή στην κινεζική αγορά ήταν ένας βασικός λόγος για τον οποίο η εταιρεία άλλαξε τον στόχο πωλήσεων για το 2025.
Ο άλλος ήταν οι δασμοί της Ευρωπαϊκής Ένωσης και των ΗΠΑ στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που εξάγονται από την Κίνα, όπου η Volvo κατασκευάζει το μικρό ηλεκτρικό SUV EX30 το οποίο έχει εισφέρει τα μέγιστα στις συνολικές πωλήσεις.
"Η αγορά της Κίνας έχει αλλάξει δραματικά τα τελευταία δύο ή τρία χρόνια”, δήλωσε ο Rowan στο Automotive News Europe. "Η αγορά νέων αυτοκινήτων εκεί έχει μειωθεί επειδή υπάρχει πλέον μια μεγάλη αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, την οποία η Κίνα δεν είχε ποτέ πριν”, συμπλήρωσε για να διευκρινήσει ακολούθως:
"Στο παρελθόν, οι αγοραστές αυτοκινήτων της μεσαίας τάξης στην Κίνα που μπορούσαν να αγοράσουν ένα καινούργιο αυτοκίνητο για πρώτη φορά, συνήθως επέλεγαν ένα μοντέλο από μια δυτική φίρμα. Η εμφάνιση της κινεζικής αγοράς μεταχειρισμένων αυτοκινήτων μείωσε αυτή τη ζήτηση, αλλά ακόμη πιο επιζήμια για τις δυτικές φίρμες ήταν η εμφάνιση των πολλών εγχώριων κατασκευαστών ηλεκτρικών οχημάτων. Αυτό σημαίνει πως στην αγορά μπαίνουν λιγότερα νέα αυτοκίνητα”.
Παρά τις αλλαγές, ο Rowan εξακολουθεί να προσδοκά ότι η Volvo θα αναπτυχθεί, ακόμη και αν η παγκόσμια αγορά παραμείνει στατική, κάτι που ο ίδιος και άλλα στελέχη του κλάδου, όπως ο διευθύνων σύμβουλος της Bosch Stefan Hartung, προβλέπουν ότι θα είναι η συνθήκη που θα επικρατήσει στο εγγύς μέλλον.
Μέχρι στιγμής, η Volvo έχει αντισταθεί στην πτωτική τάση. Μέσα σε οκτώ μήνες, οι παγκόσμιες πωλήσεις της αυξήθηκαν κατά 11% που μεταφράζεται σε 498.464 μονάδες διατηρώντας την σε έναν καλό δρόμο σημειώνοντας νέο ρεκόρ για δεύτερη συνεχή χρονιά και για έβδομη φορά μέσα σε 10 χρόνια.
Ωστόσο, η Volvo υποχωρεί στην Κίνα, όπου οι πωλήσεις της μέχρι τον Αύγουστο μειώθηκαν κατά 8% σε 100.122 μονάδες. Ένας παράγοντας είναι ότι η Volvo δεν πωλεί το ηλεκτρικό μικρό SUV EX30 - που κατασκευάζεται στην Κίνα – στην εκεί αγορά κυρίως με στόχευση να μην εμπλακεί στον συνεχιζόμενο πόλεμο τιμών που διενεργείται εκεί.
Αντ' αυτού, η Volvo λανσάρισε στην Κίνα το πλήρως ηλεκτρικό van EM90, το οποίο έκανε το ντεμπούτο του τον περασμένο Νοέμβριο και απευθύνεται ειδικά σε Κινέζους αγοραστές. Μέχρι τον Αύγουστο η Volvo έχει πουλήσει 1.187 μοντέλα EM90, αλλά μόλις 85 τον περασμένο μήνα.