
O Arnd Franz (φωτό), CEO της εταιρίας Mahle που προμηθεύει με εξαρτήματα και συστήματα πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες, επέκρινε ως "λάθος" τη μετατόπιση του ενδιαφέροντος της Ευρώπης από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης (αποκλειστικά στην ηλεκτροκίνηση), την ίδια στιγμή που εξακολουθεί να ζητά την επιτάχυνση της μείωσης των εκπομπών CO2, για την αποφυγή μιας επικείμενης κλιματικής "καταστροφής".
Στην Ευρώπη, η συζήτηση για τους κανονισμούς έχει "περιορίσει την ανάπτυξη των κινητήρων και την εκπαίδευση μηχανικών, επειδή οι άνθρωποι εστιάζουν σε άλλες τεχνολογίες", δήλωσε ο Franz στο συνέδριο του Automotive News Europe.
"Πιστεύω ότι αυτό μπορεί να είναι λάθος". Σύμφωνα με τον προτεινόμενο ευρωπαϊκό κανονισμό, η πώληση νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης θα σταματήσει το 2035.
Η Mahle, που κατασκευάζει έμβολα, κυλίνδρους, εκκεντροφόρους και άλλα βασικά εξαρτήματα κινητήρων, σχεδιάζει να συνεχίσει να υποστηρίζει τη ζήτηση των πελατών της για τους θερμικούς κιντήρες. "Και έχουμε πολλούς πελάτες που σκοπεύουν να έχουν εξαρτήματα κινητήρα εσωτερικής καύσης για μεγάλο χρονικό διάστημα", δήλωσε.
Ταυτόχρονα, ο Franz αναγνωρίζει ότι τα BEV είναι "μια μεγάλη ευκαιρία". Μέχρι τα μέσα του επόμενου αιώνα, η ηλεκτροκίνηση θα είναι η κυρίαρχη τεχνολογία σε ορισμένες περιοχές, όπως η Βόρεια Αμερική και η Ασία, παρά τα εμπόδια που υπάρχουν, προέβλεψε. Ωστόσο, ακόμη και τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα χρειάζονται επίσης εναλλακτικές λύσεις, καθώς "δεν θα είναι η μόνη απάντηση στην απανθρακοποίηση".
Από την άποψη της μείωσης του CO2, η βιομηχανία κινείται πολύ αργά, συνέχισε ο Franz. "Οι παγκόσμιες εκπομπές CO2 πρέπει να μειωθούν ταχύτερα. Χρειαζόμαστε εναλλακτικά καύσιμα από νωρίς. [...] Αν δεν μειώσουμε δραματικά το αποτύπωμα σε σχέση με τις σημερινές εκπομπές CO2, ήδη στα επόμενα χρόνια ή την επόμενη δεκαετία, μπορεί να πλησιάσουμε ίσως και τους 3 βαθμούς Κελσίου αύξησης της θερμοκρασίας παγκοσμίως, κάτι που θα ήταν καταστροφή", ενώ είπε επίσης ότι στο μέλλον, τα PHEV θα πρέπει να επανεξεταστούν ως μέσο μείωσης των εκπομπών CO2.
Η Mahle έχει επιμερίσει τις δραστηριότητές της σε τρία business units: την ηλεκτροκίνηση, τη θερμική διαχείριση και τους βιώσιμους κινητήρες εσωτερικής καύσης στο πλαίσιο του στρατηγικού της σχεδίου για το 2030, παρά το γεγονός ότι το 2023, περισσότερο από το 60% των εσόδων της προήλθε από προϊόντα που δεν σχετίζονται άμεσα με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Με πληροφορίες από το Automotive News Europe