
Η κοινή εταιρεία μπαταριών της Stellantis και του ομίλου Mercedes-Benz (25% έχει και η TotalEnergies) σταμάτησε την κατασκευή εργοταξίων στη Γερμανία και την Ιταλία για να επανεξετάσει την επιχείρηση λόγω της επιβράδυνσης των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων και του υψηλού κόστους.
Η Automotive Cells Company, ή ACC, αναπτύσσει τρία εργοστάσια μπαταριών ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη με συνολικό κόστος 7 δισ. ευρώ (7,6 δισ. δολάρια), ξεκινώντας με ένα εργοστάσιο στη βόρεια Γαλλία, όπου αυξάνει την παραγωγή. Οι άλλες εγκαταστάσεις βρίσκονται στο Termoli της Ιταλίας και στο Kaiserslautern της Γερμανίας.
Η εταιρεία δήλωσε ότι χρειάζεται να ερευνήσει και να αναπτύξει μπαταρίες χαμηλού κόστους για την προμήθεια φθηνότερων ηλεκτρικών οχημάτων και ότι θα επιβεβαιώσει το χρονοδιάγραμμα της βιομηχανικής και κατασκευαστικής της δραστηριότητας στα τέλη του 2024 ή στις αρχές του 2025.
Μια πιθανότητα για την τοποθεσία Kaiserslautern, η οποία είναι ένα πρώην εργοστάσιο της Opel, είναι να κατασκευάσει κυψέλες φωσφορικού λιθίου-σιδήρου (LFP) χαμηλού κόστους, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της ACC Yann Vincent.
Το εργοστάσιο επρόκειτο να τεθεί σε λειτουργία έως το 2025, με πλήρη δυναμικότητα 40 γιγαβατώρες, αρκετή για την τροφοδοσία περίπου 600.000 αυτοκινήτων έως το 2030, και θα απασχολούσε 2.000 άτομα, δήλωσε η ACC. Αλλά αυτό το χρονοδιάγραμμα τίθεται τώρα υπό αμφισβήτηση.
Πίεση από την Κίνα
Η ανάπτυξη στην ευρωπαϊκή αγορά EV έχει επιβραδυνθεί σημαντικά, με τα υψηλά επιτόκια και τις περικομμένες κρατικές επιδοτήσεις να ωθούν τους καταναλωτές να επιλέγουν υβριδικά ή αυτοκίνητα με αμιγείς κινητήρες εσωτερικής καύσης αντί για πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα.
Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες δέχονται πιέσεις από τις αυξανόμενες εξαγωγές των κινεζικών εταιρειών που χρησιμοποιούν σε μεγάλο βαθμό μπαταρίες LFP, μειώνοντας σημαντικά το κόστος παραγωγής τους.
Η Stellantis έχει επίσης συμφωνήσει με την κινεζική CATL να κατασκευάσει εργοστάσιο παραγωγής μπαταριών LFP στην Ευρώπη.
"Θα προσαρμόσουμε τα επενδυτικά μας σχέδια για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στο ρυθμό με τον οποίο αυξάνονται οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην αγορά", δήλωσε την Τρίτη ο διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, Carlos Tavares, απαντώντας σε ερώτηση κατά την ενημέρωση των μέσων ενημέρωσης σχετικά με το αν η εταιρεία εξακολουθεί να υποστηρίζει τρία εργοστάσια ACC στην Ευρώπη εκτός από την κοινοπραξία CATL.
Η Mercedes ανέφερε σε ανακοίνωσή της ότι είναι δεσμευμένη στην ACC και ότι η στρατηγική της για την ηλεκτροκίνηση παραμένει σε καλό δρόμο.
Η ACC ανήκει κατά 45% στην Stellantis και η Mercedes κατέχει ποσοστό 30%. Η Saft, θυγατρική της γαλλικής TotalEnergies στον τομέα των μπαταριών, κατέχει το 25% της εταιρείας.
Με πληροφορίες από Bloomberg και Reuters.