Σε λίγες εβδομάδες θα διεξαχθούν οι 24 ώρες του Le Mans. Φέτος, η Peugeot θα προσπαθήσει ξανά να κερδίσει στο γήπεδό της, στη συναρπαστική κατηγορία Hypercar με το 9X8, γι' αυτό και μιλήσαμε με τη διευθύνουσα σύμβουλο (CEO) της Peugeot Linda Jackson για να δούμε τι ακριβώς σημαίνει αυτό για τα Peugeot που κυκλοφορούν στο δρόμο.
"Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής (WEC) μας δίνει την ευκαιρία να μιλήσουμε για την Peugeot όχι μόνο όσον αφορά τα αυτοκίνητά μας στο δρόμο, αλλά και την αντοχή και τη μηχανική μας", δήλωσε η ίδια.
Και συνεχίζει "Το σκέφτομαι σαν ένα τεχνολογικό εργαστήριο. Μπορείς να δοκιμάσεις πράγματα μέχρι και στοιχεία σχεδιασμού- το αγωνιστικό αυτοκίνητο 9X8 εμφάνισε την υπογραφή των τριών νυχιών φωτός μας πριν από τα αυτοκίνητα δρόμου. Μπορούμε να αναπτύξουμε την ανάρτηση, την υβριδοποίηση, την ηλεκτροκίνηση και την αεροδυναμική στους αγώνες για να τα χρησιμοποιήσουμε σε αυτοκίνητα στο δρόμο".
Ισχύει ότι η γκάμα των αυτοκινήτων της Peugeot θα μετατραπεί σε αμιγώς ηλεκτρική το 2030; "Επιλέξαμε το WEC επειδή αποτελεί ένα σκαλοπάτι. Όλοι γνωρίζουμε ότι βρισκόμαστε στη μεταμόρφωση προς τα ηλεκτρικά. Ήταν σημαντικό για εμάς να συνδεθούμε με κάτι στο ταξίδι προς την ηλεκτροκίνηση".
Γιατί, λοιπόν, να μην εμπλακούν στην Formula 1; "Το κόστος του εισιτηρίου εισόδου", είναι η ειλικρινής απάντησή της. "Το WEC περιλαμβάνει πολλές επενδύσεις, αλλά η F1 είναι ένας διαφορετικός κόσμος".
Ούτε θα υπάρξει ένδοξη επιστροφή στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ (WRC) - η Jackson εκτιμά ότι θα πρέπει να είναι πλήρως ηλεκτροκίνητα για να της κεντρίσει το ενδιαφέρον, ενώ υποψιάζεστε ότι η Stellantis θα δώσει προτεραιότητα στο να στείλει τη Lancia (προφανώς) πίσω στις πίστες από τις14 πλέον μάρκες του.
"Θέλω να επικεντρωθώ σε ένα μηχανοκίνητο άθλημα και να το κάνω καλά", είπε, πριν επιβεβαιώσει ότι οι τοπικές αγορές βλέπουν τις πωλήσεις της Peugeot να εκτοξεύονται όταν το τσίρκο του WEC έρχεται στην πόλη.
Αν λοιπόν το "κερδίζω την Κυριακή, πουλάω τη Δευτέρα" πραγματικά λειτουργεί, ποια είναι η πιθανότητα να υπάρξει ένα άλλο αυτοκίνητο επιδόσεων αναφοράς, όταν το Peugeot 508 PSE αποσυρθεί; "Θα μπορούσαμε να το κάνουμε. Συζητάμε αν θα κάνουμε άλλο ένα αυτοκίνητο επιδόσεων ή αν θα πάρουμε την τεχνολογία που αναπτύσσουμε στο WEC και θα την εφαρμόσουμε σε μια ευρύτερη γκάμα αυτοκινήτων".
Το 508 PSE είχε μόλις πρόσφατα την αναβάθμιση της μέσης ζωής του, πρόσθεσε. Αλλά επίσης κατοικεί σε μια αγορά (και σε μια τιμή) που το καθιστά πολύ πιο εξειδικευμένο από τα ελαφριά, προσιτά hot hatches GTI, στα οποία βασίζεται ο σεβασμός των περισσότερων millennials για την Peugeot.
"Όχι, δεν είμαστε [μια μάρκα αυτοκινήτων επιδόσεων στις μέρες μας]", παραδέχτηκε ο Jackson. "Αλλά πρέπει να είμαστε; Σκεφτήκαμε να επεκτείνουμε τη μάρκα Peugeot Sport Engineered, αλλά στη συνέχεια η ηλεκτροκίνηση έγινε προτεραιότητά μας. Η Stellantis επενδύει περισσότερα από 40 δισ. ευρώ στην ηλεκτροκίνηση. Πρέπει να θέτεις τις προτεραιότητές σου".
Κοιτάξτε π.χ. τα νέα Abarth 600e και Lancia Ypsilon HF με ένα αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης 237 ίππων που θα χωρούσε ωραιότατα κάτω από ένα αμάξωμα 208. Θα μπορούσε η Peugeot να το αξιοποιήσει αυτό; "Ποιος ξέρει", δήλωσε ο Jackson.
Επίσης την ρωτήσαμε αν έχει εκδηλώσει κανείς ακόμα ενδιαφέρον για ένα 9X8 με άδεια κυκλοφορίας στο δρόμο, αφού άφησε υπονοούμενα για παραγωγή με αντάλλαγμα μια λευκή επιταγή; "Δεν είχαμε κανένα ενδιαφέρον που να γνωρίζω!" είπε.
Αλλά τι θα λέγατε για ένα 9X8 απαλλαγμένο από τους αυστηρούς κανόνες του WEC, ένα που θα μπορούσε να αρπάξει στην Peugeot κάποια εξωστρεφή επιτυχία όπως το project της Porsche 919 Evo; Η γαλλική εταιρεία έχει ισχυρή κληρονομιά στην κατάρριψη ρεκόρ στο Pikes Peak, άλλωστε. "Δεν το είχα σκεφτεί αυτό", δήλωσε. "Είναι πολύ καλή ιδέα".