Γιατί Γερμανός υπουργός απειλεί με απαγόρευση οδήγησης το Σαββατοκύριακο

Ο τομέας των μεταφορών στη Γερμανία δεν πέτυχε τον ετήσιο στόχο για μείωση των εκπομπών ρύπων, με τον αρμόδιο υπουργό να ζητά χαλάρωση μέσω εκφοβισμού.

VW e-Golf

Ο Volker Wissing, υπουργός Μεταφορών της Γερμανίας, υποστήριξε πρόσφατα ότι αν δεν επέλθουν σύντομα τροποποιήσεις στη νομοθεσία της χώρας που αφορά τις εκπομπές ρύπων, θα μπορούσε να οδηγηθεί στην απόφαση να επιβάλει δρακόντεια μέτρα, όπως απαγόρευση οδήγησης τα Σαββατοκύριακα.

Διαβάστε Επίσης

Οι πολιτικοί του αντίπαλοι αντέδρασαν άμεσα, χαρακτηρίζοντας το επιχείρημά του "ψευδές". Ο Wissing είναι μέλος του Ελεύθερου Δημοκρατικού Κόμματος, που συμμετέχει από το 2021 στην τρικομματική ομοσπονδιακή κυβέρνηση της Γερμανίας. Ο ίδιος αντιτίθεται εδώ και καιρό σε μέτρα για το κλίμα, όπως την επιβολή ορίων ταχύτητας στην Autobahn.

Τώρα, πιέζει την κυβέρνηση να εισαγάγει μια τροπολογία που θα επιτρέπει στις βιομηχανίες που ρυπαίνουν αρκετά την ατμόσφαιρα, να εκπέμπουν περισσότερα από τα βάσει νόμου αποδεκτά επίπεδα, αρκεί άλλες βιομηχανίες να ρυπαίνουν λιγότερο, ώστε να υπάρχει ισορροπία σε όλη τη χώρα.

Τον κατηγορούν για απόπειρα εκφοβισμού

Σε επιστολή που απέστειλε στους ηγέτες του κυβερνητικού συνασπισμού των κομμάτων της Γερμανίας, την οποία δημοσίευσε η Bild, ο Wissing υποστήριξε ότι η μη εισαγωγή της τροπολογίας "δεν εξυπηρετεί ούτε το κλίμα, ούτε τη φήμη της ομοσπονδιακής κυβέρνησης".

Διαβάστε Επίσης

Πρόσθεσε ότι, χωρίς τροπολογία, το υπουργείο Μεταφορών θα έπρεπε να εισαγάγει "περιοριστικά μέτρα που είναι δύσκολο να επικοινωνήσεις στον πληθυσμό, όπως καθολική και επ' αόριστον απαγόρευση της χρήσης οχημάτων τα Σάββατα και τις Κυριακές".

Τον περασμένο Μάρτιο, αποκαλύφθηκε ότι η βιομηχανία μεταφορών απέτυχε να επιτύχει τους δεσμευτικούς στόχους εκπομπών ρύπων για το 2023. Σύμφωνα με το νόμο, η Γερμανία είναι υποχρεωμένη να μειώσει τις εκπομπές της κατά 65% μεταξύ 1990 και 2030, ενώ παράλληλα πρέπει να εκπληρώνει τους ετήσιους στόχους εκπομπών ρύπων που έχουν τεθεί.

Η μη επίτευξη στόχων επιφέρει νέα μέτρα

Εάν ένας τομέας δεν επιτύχει τους ετήσιους στόχους του, ο αρμόδιος υπουργός οφείλει να προχωρήσει σε δέσμη μέτρων έκτακτης ανάγκης, ώστε να επανέλθει σε τροχιά. Σε αυτό το πλαίσιο, την ερχόμενη Δευτέρα 22/4, το Συμβούλιο Εμπειρογνωμόνων για την Προστασία του Κλίματος, πρόκειται να επιβεβαιώσει επίσημα τα στοιχεία για τις εκπομπές που αναφέρθηκαν για πρώτη φορά τον Μάρτιο και να ζητήσει από το Υπουργείο Μεταφορών να καταρτίσει τους νέους κανόνες που θα οδηγήσουν σε επίτευξη των στόχων.

Διαβάστε Επίσης

Παρά την πίεση που αναμένεται να ασκηθεί στο υπουργείο, η Julia Verlinden, αναπληρώτρια επικεφαλής του κόμματος των Πρασίνων, δήλωσε ότι οι ισχυρισμοί του Wissing είναι ψευδείς και πρόσθεσε ότι οι υπουργοί δεν πρέπει να δημιουργούν φόβους στους πολίτες, προκειμένου να εξυπηρετούν προσωπικά τους οφέλη.

Με τη ρητορική του Wissing διαφώνησε και η Greenpeace, υποστηρίζοντας ότι μετατρέπει την αποτυχία του υπουργείου του να μειώσει τις εκπομπές ρύπων, σε πολιτική πίεση. Η οργάνωση με σκοπό την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος, ισχυρίστηκε ότι μετά από χρόνια παρεμπόδισης μέτρων για το κλίμα, ο Wissing δημιουργεί σενάρια τρόμου, ώστε το υπουργείο του να κάνει ακόμη λιγότερα για το περιβάλλον στο μέλλον.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network