Πώς η Tesla κερδίζει δισεκατομμύρια όταν οι άλλες φίρμες δεν πουλάνε πολλά ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Είναι πραγματικά εντυπωσιακό πώς η Tesla βγαίνει κερδισμένη κατά πολλά δισεκατομμύρια όταν οι άλλες φίρμες δεν καταφέρνουν να πουλήσουν πολλά αυτοκίνητα μηδενικών ρύπων.

Tesla ergostasio Germania

Η Tesla συνεχίζει να εισπράττει χρήματα από άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες που χρειάζονται βοήθεια για να ανταποκριθούν στα πρότυπα εκπομπών ρύπων, διατηρώντας μια επικερδή δραστηριότητα που η ίδια η εταιρεία πίστευε ότι θα ξεθωριάσει.

Η Tesla κέρδισε το 2023 1,79 δισεκατομμύρια δολάρια σε έσοδα από κανονιστικές πιστώσεις, όπως έδειξε η ετήσια κατάθεση την περασμένη εβδομάδα. Αυτό έφερε το σωρευτικό σύνολο που έχει εισπράξει η Tesla από το 2009 σε σχεδόν 9 δισεκατομμύρια δολάρια.

Όταν υπερβαίνεις το όριο ρύπων κερδίζει η Tesla

Η πώληση ρυθμιστικών πιστώσεων είναι μια τακτοποιημένη επιχείρηση για την Tesla. Τις κερδίζει από την κατασκευή και πώληση ηλεκτρικών οχημάτων και στη συνέχεια πωλεί τις πιστώσεις σε κατασκευαστές των οποίων οι στόλοι νέων οχημάτων υπερβαίνουν τα όρια εκπομπών ρύπων που έχουν τεθεί από διάφορες αρχές, μεταξύ άλλων στην Κίνα, την Ευρωπαϊκή Ένωση και την πολιτεία της Καλιφόρνια.

Διαβάστε Επίσης

Η Tesla επωμίζεται ελάχιστο έως καθόλου πρόσθετο κόστος για την απόκτηση των πιστωτικών μονάδων, οπότε οι πωλήσεις είναι ουσιαστικά καθαρό κέρδος.

Πριν από τρεισήμισι χρόνια, ο οικονομικός διευθυντής της Tesla δήλωσε ότι ανέμενε ότι τα έσοδα θα εξαφανιστούν σταδιακά.

"Δεν διαχειριζόμαστε την επιχείρηση με την υπόθεση ότι οι ρυθμιστικές πιστώσεις θα συμβάλλουν σημαντικά στο μέλλον", δήλωσε ο τότε CFO Zachary Kirkhorn για τα κέρδη του Ιουλίου 2020. "Θα συνεχιστεί για κάποιο χρονικό διάστημα, αλλά τελικά αυτή η ροή ρυθμιστικών πιστώσεων θα μειωθεί".

Η Tesla έβγαλε 1,58 δισεκατομμύρια δολάρια από την πώληση ρυθμιστικών πιστώσεων εκείνο τη χρονιά. Ενώ η εταιρεία δημιούργησε περίπου 7% λιγότερα έσοδα από πιστώσεις το 2021, έφερε περισσότερα από 1,7 δισεκατομμύρια δολάρια κάθε ένα από τα δύο τελευταία χρόνια.

Δεν είναι μυστικό ότι τα στελέχη των αυτοκινητοβιομηχανιών μετανιώνουν που πρέπει να δώσουν χρήματα στην Tesla για αυτόν τον σκοπό. 

"Πραγματικά τους εξοργίζει το γεγονός ότι η Tesla πήρε τόση ώθηση από το γεγονός ότι είναι ο μόνος κατασκευαστής αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων εκεί έξω", δήλωσε στο Bloomberg News το 2017 η Mary Nichols, πρώην πρόεδρος του Συμβουλίου Αεροπορικών Πόρων της Καλιφόρνιας. "Στην πραγματικότητα, βοήθησαν να χρηματοδοτηθεί αυτή η νεοσύστατη εταιρεία που τώρα έχει όλη την αίγλη".

Ενώ έκτοτε έχουν εμφανιστεί περισσότεροι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων, η επιχείρηση ρυθμιστικών πιστώσεων της Tesla μπορεί να έχει ακόμη χώρο για να τρέξει.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένης της Volkswagen και της General Motors, έχουν μείνει πίσω από τους στόχους τους για τα ηλεκτρικά οχήματα και έχουν καθυστερήσει ή ακυρώσει επενδύσεις κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων. Τόσο η VW όσο και η GM χρειάστηκαν βοήθεια για την τήρηση των προτύπων εκπομπών τα τελευταία χρόνια, όπως και η Honda και η Jaguar Land Rover.

Εν τω μεταξύ, οι κανόνες για τις εκπομπές ρύπων δεν γίνονται ευκολότεροι. Η Ευρώπη έχει θέσει αυστηρότερους στόχους για τις εκπομπές ρύπων των αυτοκινήτων από το επόμενο έτος και από το 2030 και μετά, ενώ το Ηνωμένο Βασίλειο υιοθέτησε μια εντολή για οχήματα μηδενικών εκπομπών από φέτος.

Πηγή: Automotive News Europe

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network