
Τελευταία ακούγεται πολύ ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μειώνουν την ποιότητα του αέρα, επειδή είναι βαρύτερα από τα αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης, φθείρουν τα φρένα και τα ελαστικά τους γρηγορότερα. Και τα σωματίδια από τα ελαστικά και τα τακάκια των φρένων είναι όπως τα σωματίδια των καυσαερίων - πολύ κακά για την υγεία.
Τελικά ισχύει;
Αλλά στις πόλεις, όπου οι άνθρωποι αναπνέουν τον αέρα και όπου είναι πιο κοντά στην κυκλοφορία, τα οχήματα κινούνται αργά και δεν φθείρουν σχεδόν καθόλου τα ελαστικά τους. Έτσι, οι εκπομπές σωματιδίων από τα ελαστικά έχουν μικρότερη σημασία από ό,τι στους πιο γρήγορους δρόμους -τουλάχιστον από την άποψη της υγείας των πνευμόνων. Και τα φρένα; Τα ηλεκτροκίνητα οχήματα χρησιμοποιούν ελάχιστα τα φρένα τους, επειδή το μεγαλύτερο μέρος της επιβράδυνσης γίνεται από τον κινητήρα, κατά το regen.
Έτσι, σε μέρη όπου ο μεγαλύτερος αριθμός ανθρώπων αναπνέει τη μεγαλύτερη ποσότητα δηλητηριασμένου αέρα, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σίγουρα βοηθούν. Με λίγα λόγια, αφαιρούν από την εξίσωση τις εξατμίσεις που εκτοξεύουν σωματίδια στο ύψος των ρουθουνιών των νηπίων στα καροτσάκια.
Το θέμα των ελαστικών είναι λιγότερο κατανοητό αυτή τη στιγμή. Αλλά σκεφτείτε: ένα ολοκαίνουργιο αυτοκίνητο επιτρέπεται να βγάζει περίπου 4,5 mg σωματιδίων από την εξάτμισή του ανά χιλιόμετρο. Σε 30.000 χιλιόμετρα αυτό είναι 135 γραμμάρια.
Επιλέγουμε αυτή την απόσταση επειδή είναι η τυπική διάρκεια ζωής ενός ελαστικού, κατά τη διάρκεια της οποίας τα ελαστικά σας θα χάσουν ίσως 4 kg λάστιχο - 30 φορές περισσότερο από την εξάτμιση. Απλά δεν ξέρουμε πού πηγαίνει αυτό - στον αέρα; Στο έδαφος; Αποχετεύσεις;
Αλλά το σημαντικότερο είναι ότι υπάρχουν ελάχιστα στοιχεία που αποδεικνύουν ότι η διάρκεια ζωής των ελαστικών των ηλεκτρικών οχημάτων είναι μικρότερη από εκείνη των ολοένα και βαρύτερων αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης.