Γιατί η Toyota θα εξαγοράσει την Panasonic

Οι δύο εταιρείες έχουν εδώ και πολλά χρόνια μια κοινοπραξία αλλά πλέον η Toyota θέλει πλήρη έλεγχο της Panasonic καθώς θέλει να κάνει άμεσα το επόμενο άκρως σημαντικό - αν και καθυστερημένο- βήμα.

Toyota bZ Compact SUV

Η Toyota το πήρε απόφαση ότι πρέπει να ρίξει περισσότερα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην αγορά και σταδιακά μαθαίνουμε όλες τις κινήσεις της για αυτόν τον στόχο. 

Πλέον η Toyota είναι έτοιμη για το επόμενο βήμα εξαγοράζοντας τον μακροχρόνιο συνεργάτη της Panasonic για την πλήρη κυριότητα της 28χρονης κοινοπραξίας τους για την παραγωγή μπαταριών, Primearth EV Energy Co (PEVE).

Η κίνηση αυτή έρχεται καθώς η PEVE, ένας από τους πρώτους προμηθευτές μπαταριών της Toyota για υβριδικά οχήματα, συμπεριλαμβανομένου του Prius, ετοιμάζεται να ξεκινήσει την παραγωγή μπαταριών για πλήρως ηλεκτρικά οχήματα στην Ιαπωνία.

Παραδοσιακά, η Toyota επιθυμεί στενή εποπτεία, αν όχι απόλυτο έλεγχο των βασικών εξαρτημάτων. Η πλήρης ενσωμάτωση της PEVE επιτρέπει μεγαλύτερη ευελιξία στη λήψη αποφάσεων σχετικά με τα επίπεδα παραγωγής, το κόστος και την τεχνολογία των μπαταριών.

Toyota bZ4X
Toyota bZ4X, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό της φίρμας.

Η PEVE, η οποία ιδρύθηκε το 1996 ως κοινοπραξία 40-60 μεταξύ της Toyota και της Panasonic, έχει επικεντρωθεί μόνο σε συστοιχίες ισχύος για τυποποιημένα και plug-in υβριδικά οχήματα.

Από το 2026, θα αρχίσει να κατασκευάζει μπαταρίες για ηλεκτρικά σε ένα νέο εργοστάσιο στον κόμβο μπαταριών Kosai στο νομό Shizuokoa, μεταξύ Nagoya και Τόκιο. Το νέο εργοστάσιο μπαταριών Arai, το τέταρτο της PEVE, ανοίγει φέτος. Αρχικά θα κατασκευάζει μπαταρίες υβριδικών οχημάτων και στη συνέχεια θα προσθέσει μπαταρίες για υβριδικά οχήματα plug-in και BEV.

"Θέλαμε η PEVE να αναλάβει την κατασκευή μιας ευρύτερης γκάμας μπαταριών για ηλεκτρικά οχήματα", δήλωσε εκπρόσωπος της Toyota. 

Η Toyota προμηθεύεται σήμερα μπαταρίες για υβριδικά από την PEVE και από τους Ιάπωνες προμηθευτές Toyota Industries και Prime Planet Energy & Solutions (PPES), η οποία είναι μια άλλη κοινοπραξία Toyota-Pansonic. Η Toyota κατέχει το 51% της PPES και η Panasonic το 49%.

Η Toyota προμηθεύεται τις μπαταρίες BEV από την PPES και από την κινεζική CATL.

Διαβάστε Επίσης

Η Toyota δήλωσε ότι η αγορά του μεριδίου της Panasonic στην PEVE θα πρέπει να ολοκληρωθεί στα τέλη Μαρτίου. Δεν αποκάλυψε την τιμή της συναλλαγής. Στη συνέχεια, η Toyota εξετάζει το ενδεχόμενο αλλαγής του ονόματος της εταιρείας. Η PEVE απασχολεί περίπου 4.700 άτομα.

Αύξηση παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Αυτή τη στιγμή, η Toyota απαιτεί μόνο περιορισμένες ποσότητες μπαταριών μεγαλύτερης χωρητικότητας για τα plug-in αυτοκίνητά της. 

Η αυτοκινητοβιομηχανία πούλησε μόλις 104.018 BEV παγκοσμίως πέρυσι, από 24.466 το 2022. Στις ΗΠΑ, όπου η Toyota προσφέρει μόνο δύο πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα, οι πωλήσεις BEV της ήταν μόλις 14.715 το 2023. Η Tesla, αντίθετα, παρέδωσε 1,8 εκατομμύρια οχήματα παγκοσμίως πέρυσι.

Αντίθετα, οι πωλήσεις της Toyota σε στάνταρ υβριδικά οχήματα εκτοξεύτηκαν κατά 31% σε 3,42 εκατομμύρια οχήματα το 2023. Αντιπροσώπευαν το 33 τοις εκατό των παγκόσμιων παραδόσεων, από 27% το 2022.

Όμως δεν θα αργήσει η Toyota να αυξήσει πραγματικά την παραγωγή BEV. Στοχεύει να πουλήσει 1,5 εκατομμύριο BEV παγκοσμίως το 2026 και ο επόμενος στόχος είναι να  πουλήσει 3,5 εκατομμύρια ετησίως το 2030.

Τα στελέχη έχουν πει ότι περίπου 1,7 εκατομμύρια από αυτά τα 3,5 εκατομμύρια BEV στο τέλος της δεκαετίας θα είναι ηλεκτρικά οχήματα επόμενης γενιάς που θα διαθέτουν πρωτοποριακές τεχνολογίες.

Αυτά τα νέα αμιγώς ηλεκτρικά θα αρχίζουν να καταφθάνουν από το 2026 στη γκάμα της Lexus. Αναμένεται να κατασκευαστούν αρχικά σε εργοστάσια στην Ιαπωνία για εξαγωγή, αν και η Toyota εξετάζει επίσης την παραγωγή στο εξωτερικό.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network