Αυτό είναι το σχέδιο "επίθεσης" της Toyota στα ηλεκτρικά-10 νέα μοντέλα μέχρι το 2026

Στην πρώτη συνέντευξη Τύπου μετά την ανάληψη των καθηκόντων του στο τιμόνι της Toyota ο 53χρονος Koji Sato ανέλυσε το σχέδιο ανάπτυξης δέκα νέων ηλεκτρικών μοντέλων μέχρι το 2026.

Toyota EV lineup

Ο νέος διευθύνων σύμβουλος της Toyota, Koji Sato παρέθεσε την πρώτη συνέντευξη Τύπου από την ανάληψη των καθηκόντων του την 1η Απριλίου, αναλύοντας την στρατηγική και τους στόχους που έχει θέσει ο όμιλος μεσοπρόθεσμα. Αν και καθυστερημένα, η Toyota θα μπει δυναμικά στο παιχνίδι της ηλεκτροκίνησης καθώς μέχρι σήμερα είχε επενδύσει κυρίως στην υβριδική τεχνολογία.

Ως εκ τούτου, τα επόμενα 3 χρόνια, η γκάμα της Toyota και της Lexus θα φιλοξενήσει 10 νέα ηλεκτρικά μοντέλα τα οποία είτε θα βασίζονται στην ήδη υπάρχουσα πλατφόρμα e-TNGA, είτε σε μια καινούργια που θα δημιουργηθεί και θα επιτρέψει μειώσεις κόστους κλίμακας.

Διαβάστε Επίσης

Η νέα πλατφόρμα θα επιτρέψει στα μελλοντικά ηλεκτρικά μοντέλα της Toyota να διπλασιάσουν την αυτονομία τους χάρη στην χρήση των μπαταριών ως δομικών στοιχείων του αμαξώματος, απαιτώντας λιγότερες επενδύσεις και πόρους ανάπτυξης. Η εταιρεία στοχεύει στην πώληση περίπου 1,5 εκατ. ηλεκτρικών οχημάτων παγκοσμίως μέχρι το 2026 όταν οι πωλήσεις της το 2022 ήταν μόλις 25.000 αυτοκίνητα μηδενικών ρύπων.

Koji Sato CEO Toyota
Ο νέος πρόεδρος της Toyota, Koji Sato

Αυτό βεβαίως είναι ένα μέρος του σχεδίου που έχει εκπονήσει ο Koji Sato και οι συνεργάτες του και αφορά μόνο την ηλεκτροκίνηση. Διότι το μεγάλο σχέδιο που φέρει την ονομασία "Toyota Mobility Concept” έχει πιο φιλόδοξους στόχους. Απαιτεί την επέκταση των δραστηριοτήτων του ιαπωνικού κολοσσού πέρα από τα αυτοκίνητα για την εξεύρεση νέων πηγών εσόδων και την επίτευξη μεγαλύτερων περιθωρίων κέρδους σε μια βιομηχανία που αντιμετωπίζει βαθιές αλλαγές.

Διαβάστε Επίσης

Πέραν της ηλεκτροκίνησης, ο οδικός χάρτης προβλέπει την αξιοποίηση των νέων μορφών κινητικότητας και της ψηφιοποίησης, καθώς και την αξιοποίηση των νέων ευκαιριών που διανοίγονται στις συνδεδεμένες υποδομές.

Περισσότερη αυτοματοποίηση

Μέρος του προγράμματος αναμόρφωσης της Toyota είναι και η ανασχεδίαση του μοντέλου παραγωγής όπου η αυτοματοποίηση θα επεκταθεί περαιτέρω. Αυτό μπορεί να μην ακούγεται ως μια καλή εξέλιξη για το έμψυχο δυναμικό της εταιρείας, είναι όμως μια συνθήκη που συνολικά απασχολεί τις παραδοσιακές βιομηχανίες του κλάδου μειώνοντας το κόστος και αυξάνοντας την κερδοφορία.

Διαβάστε Επίσης

Σε αυτό το μήκος κύματος είναι και οι πρόσφατες δηλώσεις του Hiroaki Nakajima υπεύθυνου τεχνολογίας στον όμιλο Toyota: "Θα μεταμορφώσουμε πλήρως το τοπίο των εργοστασίων παραγωγής μας. O τρόπος που θα κατασκευάζονται τα νέα μας μοντέλα θα είναι εντελώς διαφορετικός".

Toyota ev cars
Toyota bZ4X SUV

Από την μεριά του ο οικονομικός διευθυντής της Toyota, Yoichi Miyazaki δήλωσε μεταξύ άλλων: "H στρατηγική για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα είναι προσαρμοσμένη στις ανάγκες των διαφορετικών αγορών της Toyota. Στις ανεπτυγμένες αγορές, όπως η Βόρεια Αμερική και η Ευρώπη, η εταιρεία θα συνεχίσει να εξελίσσει και να βελτιώνει τη σειρά ηλεκτρικών οχημάτων bZ, η οποία κινείται στην πλατφόρμα e-TNGA. Στις αναδυόμενες αγορές, όπως η Νοτιοανατολική Ασία, η Toyota θα επικεντρωθεί σε ηλεκτρικά pickups και μικρά αυτοκίνητα".

Αξίζει να σημεωθεί πως το πλάνο αναμόρφωσης της παραγωγικής διαδικασίας αλλά και το πρόγραμμα εξέλιξης νέων ηλεκτρικών μοντέλων εκδηλώνεται σε μια περίοδο όπου ο όμιλος Toyota παρουσιάζει άνοδο κερδών και διεύρυνση πωλήσεων. Ωστόσο οι προκλήσεις του ανταγωνισμού που προέρχονται κυρίως από τις ΗΠΑ και την Κίνα αμφισβητούν τους παραδοσιακούς τρόπους κατασκευής και πώλησης αυτοκινήτων. Σε πρόσφατη έρευνα που διεξήγαγε η εταιρεία S&P Global φαίνεται πως το περιθώριο κέρδους της Tesla είναι της τάξεως του 20% όταν το λειτουργικό περιθώριο κέρδους της Toyota προσδιορίζεται σε ένα ποσοστό κάτω του 10%.

Lexus RZ Series
Η εξηλεκτρισμένη σειρά Lexus RZ

Σύμφωνα με τις δηλώσεις του νέου διευθύνοντος συμβούλου της Toyota, το σχέδιο εξέλιξης νέων ηλεκτρικών μοντέλων θα ξεκινήσει με την Lexus που έχει ως στόχο να γίνει μια πλήρως εξηλεκτρισμένη αυτοκινητοβιομηχανία μέχρι το 2035, πουλώντας ένα εκατ. ηλεκτρικά οχήματα μέχρι το 2030. Ο αντίστοιχος στόχος για την Toyota είναι η πώληση 3.5 εκατ. ηλεκτρικών οχημάτων μέχρι το τέλος της δεκαετίας.

Διαβάστε ακόμα:
 - Οι οδηγοί αυτόνομων αυτοκινήτων κάτι δεν κατάλαβαν καλά
 - Πώς η Tesla γλίτωσε το πρόστιμο της Αρχής Προστασίας Δεδομένων
 - Σώτη Τριανταφύλλου, τι σε έκανε petrolhead;
 - O Ryan Gosling, το Drive και μια από τις καλύτερες σκηνές με αυτοκίνητο στην ιστορία του σινεμά
 

Best of Network