Λίγες μόλις ημέρες μετά την homologation που εξασφάλισε το ολοκαίνουργιο Renault Clio Rally3 για να συμμετέχει στους αγώνες ράλι παγκοσμίως, η M-Sport έρχεται με την δική της απάντηση που έχει να κάνει με την ανανέωση του Ford Fiesta της ίδιας κατηγορίας. Ένα αυτοκίνητο που στην πολιτική του μορφή έχει σταματήσει να παράγεται συνεπώς θα συνεχίσουμε να το απολαμβάνουμε μόνο ως αγωνιστικό.

Τι είναι τα Rally3;
Η κατηγορία των Rally 3 αυτοκινήτων είναι στο μέσο την πυραμίδας που έχει δημιουργήσει η FIA για τους αγώνες ράλι. Τα Rally1 που αγωνίζονται στο WRC και είναι υβριδικά από πέρσι, ακολουθούνται από τα Rally2 τα οποίο μπορεί να έχεις ακούσει ως R5 στο παρελθόν, αλλά πλέον έχουν μετονομαστεί και είναι τα πιο εμπορικά αγωνιστικά αυτοκίνητα για ράλι, εδώ και σχεδόν μια δεκαετία πλέον.
Αμέσως πιο κάτω βρίσκονται τα Rally3, τα αγωνιστικά που είναι τετρακίνητα με υπετροφοδοτούμενους κινητήρες, μικρότερους σε κυβισμό από τα Rally1 και Rally2 και σειριακό κιβώτιο 5 σχέσεων. Την πυραμίδα αυτή ολοκληρώνουν τα Rally4 και Rally5 που είναι αντίστοιχα, αλλά με κίνηση στον εμπρόσθιο άξονα.

Το Renault Clio Rally3
To Ford Fiesta Rally3 ήταν μέχρι πριν από μερικές ημέρες το μοναδικό Rally3 αγωνιστικό που υπήρχε. Όμως πλέον το Renault Clio Rally3 πήρε την homologation του έτσι είναι έτοιμο για να βρεθεί στις ειδικές διαδρομές. Για την ακρίβεια έχει ήδη κάνει τα πρώτα του ράλι, ενώ η Renault ανακοίνωσε πως υπάρχουν μέχρι τώρα 44 παραγγελίες και τουλάχιστον μια από αυτές αφορά έναν Έλληνα οδηγό που ήταν από τους πρώτους που αγόρασαν το νέο αγωνιστικό.

Και το Fiesta;
H σαφέστατη απειλή από την Renault, οδήγησε φυσικά στην εξέλιξη του Ford Fiesta Rally3 το οποίο πλέον όπως ανακοίνωσε η M-Sport περνά στην EVO φάση του, στο αναμενόμενο update για να εκσυγχρονιστεί. Το νέο αυτοκίνητο βασίζεται στο Ford Fiesta Facelift όσον αφορά την εμφάνιση και συμπληρώνεται από μια νέα πτέρυγα στο πίσω μέρος που μοιάζει με εκείνη του ανώτερου Rally2.

Σε εκείνα που δεν είναι εμφανή αν δεν βρεθείς μέσα σε κάποια ειδική διαδρομή, περιλαμβάνονται οι νέες σχέσεις στο κιβώτιο, για καλύτερη επιτάχυνση, νέες αναρτήσεις για άσφαλτο και χώμα και διαφορετικά τακάκια για καλύτερο φρενάρισμα.
Ανυπομονησία για ανταγωνισμό
Το Fiesta Rally3 είναι ένα project που η M-Sport ολοκληρώνει αποκλειστικά στο τμήμα της εταιρείας στην Πολωνία. Τα στελέχη εκεί, παραδέχονται πως η παρουσία του Renault Clio τους ανάγκασε να "ξεζουμίσουν" το Fiesta ώστε να ανταποκριθεί στον αυξημένο ανταγωνισμό.

"Με το νέο Fiesta θέλουμε να βοηθήσουμε τους πελάτες μας να κερδίσουν τα πρωταθλήματα που διεκδικούν", είπε ο Maciej Woda, επικεφαλής της εταιρείας στην Πολωνία και συμπλήρωσε, "Φέτος θα αντιμετωπίσουμε αυξημένο ανταγωνισμό από έναν ακόμη κατασκευαστή και είμαστε ανυπόμονοι για αυτό".
Τα αυτοκίνητα της κατηγορίας Rally3 κοστίζουν γύρω στις 120.000 ευρώ και η FIA θέλει μέσα στα επόμενα χρόνια να υπάρχουν 4 κατασκευαστές μαζί με την Ford και την Renault.
Διαβάστε ακόμα:
- Ο κροκόδειλος της Κολωνίας: Το παράξενο όχημα που κυκλοφορούσε νόμιμα
- Το Nurburgring ανέβασε το όριο ταχύτητας: Πόσα km/h πρέπει να πιάνει το αυτοκίνητό σου για να μπεις
- Δοκιμή Toyota Corolla Cross 2.0L Hybrid 4x4: Γιατί αυτό και όχι το Corolla;
- Κάποιος έσπασε ρεκόρ ταχύτητας με κάδο σκουπιδιών (video)