Δοκιμή Toyota Corolla Cross 2.0L Hybrid 4x4: Γιατί αυτό και όχι το Corolla;

Θα καταφέρει το Toyota Corolla Cross να έχει την εμπορική επιτυχία που δείχνει να έχει το Yaris Cross και τελικά πόσο καλύτερο είναι από το απλό Corolla;

Δοκιμή Toyota Corolla Cross 2.0 L Hybrid 4x4
Δοκιμή Toyota Corolla Cross 2.0 L Hybrid 4x4
Δοκιμή Toyota Corolla Cross 2.0 L Hybrid 4x4
Δοκιμή Toyota Corolla Cross 2.0 L Hybrid 4x4
Δοκιμή Toyota Corolla Cross 2.0 L Hybrid 4x4
Δοκιμή Toyota Corolla Cross 2.0 L Hybrid 4x4
Δοκιμή Toyota Corolla Cross 2.0 L Hybrid 4x4
Δοκιμή Toyota Corolla Cross 2.0 L Hybrid 4x4
Δοκιμή Toyota Corolla Cross 2.0 L Hybrid 4x4
Δοκιμή Toyota Corolla Cross 2.0 L Hybrid 4x4
Δοκιμή Toyota Corolla Cross 2.0 L Hybrid 4x4
Δοκιμή Toyota Corolla Cross 2.0 L Hybrid 4x4
Δοκιμή Toyota Corolla Cross 2.0 L Hybrid 4x4
Δοκιμή Toyota Corolla Cross 2.0 L Hybrid 4x4
Δοκιμή Toyota Corolla Cross 2.0 L Hybrid 4x4
Δοκιμή Toyota Corolla Cross 2.0 L Hybrid 4x4
Δοκιμή Toyota Corolla Cross 2.0 L Hybrid 4x4
Δοκιμή Toyota Corolla Cross 2.0 L Hybrid 4x4
Δοκιμή Toyota Corolla Cross 2.0 L Hybrid 4x4

"Αναμφίβολα είναι πλεονέκτημα η αισθητική γειτνίαση με το εμβληματικό RAV4 και παίρνει έναν πόντο παραπάνω για τον χώρο αποσκευών"

ΓΙΑΤΙ ΝΑΙ

Για την διαφοροποίηση στην σχεδίαση, την δυνατότητα για τετρακίνηση και τον χώρο αποσκευών στην δικίνητη έκδοση

ΓΙΑΤΙ ΟΧΙ

Γιατί δεν είναι και τόσο ψήλο και διαφορετικό επί της ουσίας -σε σχέση με το Corolla- ώστε να δικαιολογεί την μεγάλη διαφορά τιμής

ΘΕΩΡΙΑ

Aκόμα και να μην ήθελε ο Akio Toyoda (ο πρώην επικεφαλής της Τoyota) το Toyota Corolla Cross στην γκάμα της ιαπωνικής φίρμας, το διοικητικό συμβούλιο θα έπρεπε να πατήσει πόδι για να εγκριθεί η παραγωγή του. Πότε ακριβώς πάρθηκε η απόφαση να κυκλοφορήσει το Corolla Cross δεν το ξέρουμε και κυρίως δεν ξέρουμε αν το τελικό ΟΚ έχει να κάνει με την -δεδομένη πια- επιτυχία του Yaris Cross.

Όπως έχετε διαβάσει ξανά και ξανά, οι περισσότεροι που θέλουν να αγοράσουν αυτοκίνητο θέλουν SUV. Και θέλουν SUV γιατί είναι πια πεπεισμένοι ότι αυτή η κατηγορία αυτοκινήτων τα έχει όλα. Και ας μην ισχύει στις περισσότερες των περιπτώσεων. Σημασία έχει τι θέλει ο πελάτης, και ο πελάτης πια θέλει SUV. Εύλογα όταν έχεις ένα από τα πλέον δημοφιλή αυτοκίνητα της μικρομεσαίας κατηγορίας θέλεις να το προωθήσεις, ακόμα και αν αυτή η προώθηση σημαίνει να το κάνεις SUV και να του αλλάξεις κάποια χαρακτηριστικά.

Δοκιμή Toyota Corolla Cross 2.0 L Hybrid 4x4

Όμως η έξτρα απόσταση από το έδαφος και μεγαλύτερος χώρος αποσκευών φθάνουν για να πείσεις τον αγοραστή να δώσει τουλάχιστον 3.000 με 5.000 ευρώ παραπάνω για να πάρει το Corolla Cross και όχι το Corolla; Εδώ ας κάνουμε μια παρένθεση. Ίσως να σκέφτεσαι "γιατί δηλαδή, μόνο αυτές τις επιλογές έχεις;". Ακούγεσαι λογικός αλλά ναι, αυτές τις επιλογές έχεις αν θέλεις να πάρεις μικρομεσαίο Toyota. Το τονίζουμε γιατί εκ των πραγμάτων είναι δύσκολο να πάρεις πελάτη από αυτήν την φίρμα.

Αν ο ενδιαφερόμενος έχει αποφασίσει να πάρει Toyota -ή έχει ήδη και θέλει απλά να αλλάξει μοντέλο- δεν του αλλάζει γνώμη ούτε ο νέος πρόεδρος της φίρμας Koji Sato να έρθει αυτοπροσώπως και να του πει ότι το τάδε μοντέλο Toyota δεν είναι καλό. Αυτοί οι συγκεκριμένοι πελάτες είναι αποφασισμένοι και βρίσκονται σε ένα echo chamber που δεν σηκώνει αντίθετες / αρνητικές τοποθετήσεις. "Θέλω Toyota" και τέλος. Ούτε "μα", ούτε "μου".

Δοκιμή Toyota Corolla Cross 2.0 L Hybrid 4x4

Φυσικά εμείς είμαστε εδώ για να σπάμε τα echo chamber της αυτοκίνησης (όσο αυτό είναι δυνατόν) αλλά αν έχεις ήδη αποφασίσει να πάρεις το Corolla Cross ή το έχεις ήδη παραγγείλει -και αποδεικνύεις πόσο θέλεις ένα Toyota γιατί θα περιμένεις σίγουρα 12 μήνες- μπορεί να μην έχει μεγάλο νόημα να συνεχίσεις την ανάγνωση. Εμείς όμως θα συνεχίσουμε γιατί είναι δεδομένο ότι αν το Corolla είναι ευπώλητο, το Corolla Cross -θεωρητικά τουλάχιστον- ενδιαφέρει πολλούς.

Σε πρώτο επίπεδο ένα από τα μεγάλα ατού του Corolla Cross είναι ότι δεν μοιάζει με Corolla. Όχι γιατί το Corolla δεν έχει ωραία -κατά την γνώμη μας- σχεδίαση αλλά γιατί το Corolla Cross αισθητικά γειτνιάζει με το RAV4. Αυτό είναι σημαντικό γιατί ο αγοραστής του Corolla Cross σίγουρα θα ήθελε RAV4 αλλά μετά είδε ότι "δεν φθάνουν τα μισθά" -που θα έλεγε και η Σαπφώ Νοταρά.

Δοκιμή Toyota Corolla Cross 2.0 L Hybrid 4x4

Εννοείται ότι είναι πιο ψηλό, πιο μακρύ (κατά 9 εκ.) και έχει μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος σε σχέση με το Corolla κατά 2,5 εκατοστά. Επίσης έχει 65 λίτρα μεγαλύτερο χώρο αποσκευών -στην δικίνητη έκδοση και 30 λίτρα μεγαλύτερο στην τετρακίνητη. Πάντως τα δύο αυτοκίνητα έχουν ίδιο μεταξόνιο (2.640). Μετά είναι το σύστημα κίνησης. Προφανώς είναι υβριδικό και έχει δίλιτρο κινητήρα 2,0 λίτρων, ο οποίος μαζί με τον ηλεκτροκινήτηρα /ες αποδίδουν συνολικά 197 ίππους. Στην Corolla υπάρχει το ίδιο σύστημα -χωρίς όμως τετρακίνηση- με κινητήρα 1,8 λίτρων και συνολική απόδοση 140 ίππων.

Best of Network