
Το Tesla Cybercab θα μπορούσε να είναι το πιο αποδοτικό ηλεκτρικό όχημα στον κόσμο όταν κυκλοφορήσει στους δρόμους, πιθανότατα το επόμενο έτος, αν πιστέψουμε τους ισχυρισμούς του Elon Musk.
Αυτό υπαινίχθηκαν δύο στελέχη της Tesla, κατά τη διάρκεια μιας σύντομης συνέντευξης με τον Sandy Munro, κατά την οποία αναφέρθηκαν σε ορισμένα από τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του αυτόνομου ταξί.

Για όσους ακόμη δεν γνωρίζουν, το Tesla Cybercab είναι ένα δίθυρο, διθέσιο ηλεκτρικό όχημα χωρίς τιμόνι. Αντ’ αυτού, η Tesla ισχυρίζεται ότι θα είναι ικανό να οδηγεί αυτόνομα και να χρησιμεύει τόσο ως προσωπικό μεταφορικό μέσο όσο και ως αυτόνομο ταξί, το οποίο θα μπορεί να αποφέρει έσοδα στον ιδιοκτήτη του.
Μπαταρία κάτω από 50 kWh
Πρόκειται για το μικρότερο αυτοκίνητο της Tesla μέχρι στιγμής και έχει σχεδιαστεί για να προσφέρει απόλυτη αποδοτικότητα, τόσο κατά τη διάρκεια της οδήγησης, όσο και στη διαδικασία παραγωγής. Ως αποτέλεσμα, αναμένεται να έχει αυτονομία κοντά στα 480 χιλιόμετρα με μία πλήρη φόρτιση, σύμφωνα με τον Lars Moravy, αντιπρόεδρο της Tesla.
Αν και η συγκεκριμένη αυτονομία δεν διεκδικεί κάποιο ρεκόρ, αυτό που εντυπωσιάζει είναι το μέγεθος της μπαταρίας. Σύμφωνα με τον Moravy, το Cybercab θα διαθέτει μπαταρία μικρότερη από 50 kWh. Συγκριτικά, το Model 3 Long Range RWD έχει χωρητικότητα μπαταρίας 75 kWh.

Πιο αποδοτικό από Lucid Air
Αν ισχύει, αυτό θα οδηγήσει σε αποδοτικότητα περίπου 10 χιλιομέτρων ανά kWh, κάτι που ακούγεται κορυφαίο. Το ανανεωμένο Model 3, το οποίο είναι από τα πιο αποδοτικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, έχει απόδοση περίπου 6,5 χιλιομέτρων ανά kWh, ενώ το Lucid Air έχει αποδοτικότητα 7 χιλιομέτρων ανά kWh. Με άλλα λόγια, το Tesla Cybercab θα είναι περίπου 40% πιο αποδοτικό από το Model 3.
Ο σχεδιασμός και οι τεχνικές παραγωγής του οχήματος συμβάλλουν σημαντικά στην αποδοτικότητα. Σύμφωνα με τον Franz Von Holzhausen, ανώτερο στέλεχος του σχεδιαστικού team της Tesla, το σχήμα του αυτοκινήτου έχει μεγάλη επίδραση στη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας.

Χαμηλό βάρος
Το χαμηλό βάρος του οχήματος παίζει επίσης σημαντικό ρόλο. Αν και τα δύο στελέχη δεν αποκάλυψαν το βάρος του Cybercab, ανέφεραν ότι το αμάξωμά του είναι κατασκευασμένο από μη βαμμένα πάνελ πολυουρεθάνης.
Στην πραγματικότητα, η ποσότητα βαφής στο όχημα είναι πολύ μικρή, κάτι που οδηγεί σε χαμηλότερο κόστος παραγωγής και ενδεχομένως σε χαμηλότερο κόστος επισκευής, σε περίπτωση που χρειαστεί αντικατάσταση κάποιου τμήματος.
Τα δύο στελέχη επανέλαβαν ότι το Tesla Cybercab προγραμματίζεται για εμπορική κυκλοφορία το 2026. Ο εξοπλισμός παραγωγής εγκαθίσταται ήδη στο Gigafactory του Τέξας και αναμένεται ότι οι πρώτες μονάδες προπαραγωγής θα είναι έτοιμες αυτό το καλοκαίρι.