
Η τεχνολογία ανταλλαγής μπαταριών, που ήταν μέχρι τώρα κάτι σαν αποκλειστικότητα της Nio, φαίνεται να κερδίζει συνεχώς έδαφος, καθώς νέοι παίκτες μπαίνουν στο παιχνίδι. Η SAIC Motor, ένας από τους κορυφαίους κατασκευαστές αυτοκινήτων της Κίνας, ανακοίνωσε τη συνεργασία της με την CATL, ηγέτη στον τομέα της ενέργειας, για την παραγωγή νέων ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρίες ανταλλαγής.

Σύμφωνα με τη συμφωνία, η SAIC θα αναλάβει την ανάπτυξη και πώληση των νέων μοντέλων, ενώ η CATL θα παρέχει τις τυποποιημένες, εναλλάξιμες μπαταρίες καθώς και υπηρεσίες όπως πώληση, ενοικίαση και ανταλλαγή μπαταριών. Οι δύο εταιρείες θα συνεργαστούν επίσης σε επίπεδο μάρκετινγκ, αλλά και για την επέκταση στις διεθνείς αγορές.
Η συνεργασία επισφραγίστηκε στην έδρα της CATL στην επαρχία Fujian, παρουσία του προέδρου της SAIC, Wang Xiaoqiu, και του προέδρου της CATL, Robin Zeng.
Νέα πρότυπα και στρατηγική υλοποίησης
Η CATL παρουσίασε πρόσφατα δύο νέα πρότυπα μπαταριών, τα Choco-SEB #20 και #25, τα οποία παραπέμπουν στα πρότυπα βενζίνης της Κίνας (#92, #95, #98). Τα πρότυπα αυτά έχουν σχεδιαστεί για να επιταχύνουν την υιοθέτηση της τεχνολογίας ανταλλαγής μπαταριών, διευκολύνοντας τόσο τους καταναλωτές όσο και τους κατασκευαστές.

Μέχρι στιγμής, η CATL έχει ανακοινώσει ότι δέκα νέα μοντέλα από τους συνεργάτες της θα κυκλοφορήσουν με αυτές τις μπαταρίες, ένα κάθε τρίμηνο για τα επόμενα δέκα τρίμηνα. Η SAIC, μέσω της συνεργασίας της, σκοπεύει να ενισχύσει τη θέση της σε αυτόν τον αναπτυσσόμενο τομέα.
Η θέση της SAIC Motor
Αν και η SAIC δεν έχει την ίδια αναγνωρισιμότητα με τη Nio στον τομέα των ανταλλάξιμων μπαταριών, έκανε ένα σημαντικό βήμα το 2022 με το λανσάρισμα του Rising Auto R7 SUV. Ωστόσο, οι χαμηλές πωλήσεις του μοντέλου οδήγησαν σε αναδιάρθρωση της θυγατρικής, η οποία εντάχθηκε στην Roewe τον Οκτώβριο του 2023.

Με τη νέα συνεργασία με την CATL, η SAIC στοχεύει στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητάς της, φέρνοντας στην αγορά ηλεκτρικά οχήματα που θα προσφέρουν αυξημένη ευκολία στους χρήστες χάρη στις λύσεις ανταλλαγής μπαταριών.