Toyota: Ο νέος δίλιτρος κινητήρας μπορεί να έχει πάνω από 400 ίππους

Η είδηση-βόμβα ήρθε από δήλωση του επικεφαλής στον τομέα της τεχνολογίας της Toyota, ο οποίος άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο για ακόμη μεγαλύτερη ισχύ από τον νέο 4κύλινδρο τούρμπο κινητήρα.

Toyota G20E engine

Ο Διευθυντής Τεχνολογίας της Toyota, Hiroki Nakajima, αποκαλεί τη νέα γενιά τετρακύλινδρων θερμικών κινητήρων "σημείο καμπής". Οι επερχόμενοι κινητήρες έχουν χωρητικότητες 1.5 και 2.0 λίτρα και, ενώ έχουν σχεδιαστεί κυρίως για να υποστηρίξουν την ηλεκτροκίνηση, η παράμετρος fun to drive δεν παραμελείται.

Διαβάστε Επίσης

Τουλάχιστον, αυτό φαίνεται να ισχύει για τον δίλιτρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα, τον οποίο οι μηχανικοί της Toyota τοποθέτησαν πέρυσι σε ένα "γυμνό” Lexus IS κατά τη φάση εξέλιξης.

Toyota G20E engine

Για το 2025 Tokyo Auto Salon, η Toyota έκανε την έκπληξη τοποθετώντας τον κινητήρα 2.0 λίτρων στο κέντρο, σε ένα πρωτότυπο όχημα βασισμένο στο GR Yaris. Σε ανακοίνωσή της, η Toyota δεν αποκάλυψε την απόδοση του κινητήρα, αλλά σε συνέντευξή του σε Ιάπωνες δημοσιογράφους κατά τη διάρκεια του Tokyo Auto Salon, ο Nakajima άφησε να εννοηθεί ότι μπορεί να ξεπερνά τους 400 ίππους.

Toyota GR Yaris M Concept

Συγκεκριμένα, όταν ρωτήθηκε από δημοσιογράφο αν πρόκειται για κινητήρα 400 ίππων, ο Nakajima απάντησε με αινιγματικό τρόπο, αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο ο κινητήρας να έχει τελικά περισσότερους ίππους από την αρχική εκτίμηση.

Θα υπάρχει και λιγότερο ισχυρή εκδοχή

Στη διάρκεια του Multipathway Workshop που πραγματοποιήθηκε τον περασμένο Μάιο, ο Nakajima είχε αναφερθεί στην απόδοση-στόχο των 400 ίππων. Ωστόσο, φαίνεται πως υπάρχει περιθώριο για ακόμη μεγαλύτερη ισχύ.

Toyota Mazda Subaru θερμικοί κινητήρες χωρίς ρύπους

Η εκτιμώμενη μέγιστη ροπή του κινητήρα είναι 500 Nm, ενώ η Toyota προγραμματίζει και μια λιγότερη δυνατή έκδοση του κινητήρα των 2.0 λίτρων με εκτιμώμενη απόδοση 300 ίππων και 400 Nm ροπής. Για αγωνιστική χρήση, η ίδια μονάδα κινητήρα θα μπορεί να αποδίδει ακόμη και πάνω από 600 ίππους.

Στα χνάρια της AMG

Σε επίπεδο απόλυτων αριθμών πάντως, ο δίλιτρος 4κύλινδρος τούρμπο κινητήρας της Toyota δεν αποτελεί επανάσταση, καθώς η AMG έχει παρουσιάσει τον κινητήρα "M139" που αποδίδει 421 ίππους στις εκδόσεις AMG45 S και ακόμη περισσότερους με τον "M139l", ο οποίος αποδίδει 469 ίππους στην C63.

Toyota G20E engine

Ακόμη και το περιορισμένης παραγωγής Mitsubishi Evo X FQ-440 MR είχε 440 ίππους πριν από μια δεκαετία.

Εκείνο που έχει όμως ιδιαίτερο ενδιαφέρον, είναι πως η νέα μονάδα κινητήρα της Toyota, μπορεί να τοποθετηθεί τόσο εγκάρσια όσο και κατά το διαμήκη άξονα.

O G20E στο επίκεντρο των σπορ μοντέλων

Η Toyota χρησιμοποιεί ήδη στη Supra έναν δίλιτρο 4κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα της BMW, αν και αυτό δεν θα διαρκέσει για πολύ ακόμη. Η τρέχουσα γενιά της Supra πρόκειται να αποσυρθεί σύντομα, και η επόμενη γενιά του μοντέλου, πιθανότατα θα εφοδιάζεται με τον κινητήρα "G20E".

Toyota GR Supra Lightweight

Ενδεχομένως, η Toyota να αναβιώσει και άλλες ιστορικές ονομασίες, όπως η Celica και/ή το MR2. Λογικά, ο κινητήρας "G20E" θα είναι στο επίκεντρο όλων αυτών των μοντέλων, εφόσον τελικά βγουν στην παραγωγή.

Σε κάθε περίπτωση, με τη στρατηγική που ακολουθεί, η Toyota έχει βρεθεί στο προσκήνιο, δείχνοντας αποφασισμένη να παραμείνει πιστή στους λάτρεις των σπορ αυτοκινήτων, παρά την κυριαρχία των SUV και τους αυστηρότερους κανονισμούς για τις εκπομπές ρύπων.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network