Νέες μπαταρίες LFP γρήγορης φόρτισης από τη SAIC-GM και την CATL

Η κοινοπραξία SAIC-GM μαζί με την κινέζικη εταιρεία κατασκευής ενεργειακών συσσωρευτών CATL εξέλιξαν μια μπαταρία LFP που φορτίζει πιο γρήγορα από τις άλλες και θα ενσωματωθεί σε ηλεκτρικά μοντέλα από τον επόμενο χρόνο.

GM EV Platform

Είναι γνωστό πως όποιος αυτή τη στιγμή διαθέτει μια τεχνολογία μπαταριών με υψηλή ενεργειακή ισχύ που μπορεί να φορτιστεί γρήγορα και να προσφέρει διευρυμένες αυτονομίες στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κατέχει το άγιο δισκοπότηρο στην αυτοκίνηση.

Επειδή όμως αυτό δεν είναι τόσο εύκολο να γίνει αρκούμαστε προς το παρόν σε όποια μικρά βήματα συντελούνται στον συγκεκριμένο κλάδο και ένα τέτοιο είναι και η ανακοίνωση της δημιουργίας μιας μπαταρίας φωσφορικού άλατος σιδήρου (LFP) με τεχνολογία φόρτισης 6C.

Διαβάστε Επίσης

Η μπαταρία εξελίχθηκε από κοινού από την κοινοπραξία SAIC-GM μαζί με την κινέζικη εταιρεία CATL. Η SAIC General Motors Corporation Limited (SAIC-GM) είναι μια κοινοπραξία που ιδρύθηκε στη Σαγκάη το 1997. Η δε CATL παραμένει ο παγκόσμιος ηγέτης στην κατασκευή μπαταριών για επτά συνεχόμενα έτη.

Η νέα μπαταρία LFP υπερταχείας φόρτισης που διαθέτει πολλαπλασιαστή 6C επιτρέπει ρυθμούς πλήρωσης ενέργειας πολύ πιο γρήγορους από τις υφιστάμενες τεχνολογίες. Για αυτονομία 200 χλμ. χρειάζεται φόρτιση μόλις 5 λεπτών.

Η αναγραφή του πολλαπλασιαστή φόρτισης 6C έχει την εξής ερμηνεία: Το C σημαίνει ρυθμός φόρτισης, ο οποίος υπολογίζεται διαιρώντας το ρεύμα φόρτισης (Α) με την ονομαστική χωρητικότητα της μπαταρίας (Ah). Όσο υψηλότερος είναι ο ρυθμός φόρτισης, τόσο πιο γρήγορα μπορεί να φορτιστεί ή να εκφορτιστεί η μπαταρία. To 6 σημαίνει προφανώς το τεχνολογικό επίπεδο της μπαταρίας.

GM EV Platform

Επί του παρόντος, η επίσης κινέζικη εταιρεία Zeekr ισχυρίζεται ότι διαθέτει την ταχύτερη μπαταρία φόρτισης (golden brick) για ηλεκτρικά οχήματα. Η 2η γενιά της μπαταρίας αυτής φέρει την σήμανση πολλαπλασιαστή 5,5C η οποία επιτρέπει τη φόρτισή της από το 10% στο 80%, σε 10,5 λεπτά.

Ως εκ τούτου η νέα μπαταρία 6C φαίνεται πως θα ορίσει τις εξελίξεις στην ηλεκτροκίνηση στο άμεσο μέλλον, καθώς θα τοποθετηθεί στα πρώτα μοντέλα της GM με την πλατφόρμα Ultium – μπορεί να υποστηρίξει αρχιτεκτονική δομή φόρτισης 900V - από τον επόμενο χρόνο.

Αξίζει να σημειωθεί πως οι μπαταρίες LFP δεν είναι μόνο φθηνότερες από εκείνες με δομή NMC (νικελίου-κοβαλτίου-μαγγανίου) αλλά και ασφαλέστερες.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network