Πόσο πιθανό είναι να δούμε τελικά το ηλεκτρικό hypercar της Porsche;

To concept Mission X είναι ένα μοντέλο που εντυπωσιάζει, αν και υπάρχουν ακόμη αρκετά στοιχεία γι’ αυτό που πρέπει να αποσαφηνιστούν. Το σημαντικότερο όμως για την ώρα, είναι η απόφαση από πλευράς Porsche να δώσει το πράσινο φως για παραγωγή.

Porsche Mission X 2023

Η Porsche βρίσκεται σε μια σταθερή πορεία προς τον εξηλεκτρισμό της γκάμας της. Η γερμανική εταιρεία λάνσαρε την Porsche Taycan το 2019 και η νέα Macan EV θα αρχίσει να πωλείται αργότερα φέτος. Μια ηλεκτρική 718 πρόκειται να κάνει το ντεμπούτο της το 2024, ενώ η Cayenne θα υποδεχτεί και αυτή την ηλεκτρική της έκδοση κάποια στιγμή όχι πολύ αργότερα.

Porsche Mission X 2023

Παρόλα αυτά, είμαστε πιο ενθουσιασμένοι για το τι θα μπορούσε να βρίσκεται στην κορυφή του ηλεκτρικού χαρτοφυλακίου της Porsche: Ένα νέο hypercar.

Η Porsche έδειξε σαφώς τις προθέσεις της με το εκπληκτικό concept Mission X πέρυσι, και όλα συνηγορούν στο ότι θα μπορούσαμε να δούμε μια έκδοση παραγωγής μέχρι το τέλος του 2024. Πάντως, η εταιρεία έχει κρατήσει χαμηλά τους τόνους μέχρι στιγμής. Ας δούμε όμως τι γνωρίζουμε μέχρι στιγμής γι’ αυτό το μοντέλο.

Διαβάστε Επίσης

Η Porsche Mission X είναι μια ιδέα που έκανε το ντεμπούτο της το 2023 στο πλαίσιο του εορτασμού της 75ης επετείου της αυτοκινητοβιομηχανίας. Οι μηχανικοί εργάστηκαν πάνω σε αυτό με την κωδική ονομασία XS23 για έως και ένα χρόνο πριν από την αποκάλυψή της.

Η Mission X αποτελεί μια προεπισκόπηση για το πώς θα μπορούσε να μοιάζει ένα μελλοντικό, αμιγώς ηλεκτρικό hypercar της μάρκας. Θα διαδεχθεί μοντέλα όπως η 918 Spyder και η Carrera GT. Η Mission X αντλεί έμπνευση από τα μοντέλα αυτά, καθώς και από την ιστορία της Porsche στους αγώνες.

Η Porsche πήρε στοιχεία από πρωτότυπα αγωνιστικά αυτοκίνητα του Le Mans, όπως η 919 Hybrid, κυρίως με τις πόρτες που ανοίγουν προς τα εμπρός και προς τα πάνω. Οι κάθετοι προβολείς κοσμούν μια μάσκα με έντονες ακμές και τεράστιες εισαγωγές αέρα στη βάση του προφυλακτήρα που βοηθούν στην ψύξη και την αεροδυναμική.

Αυτό που μοιάζει με γυάλινο θάλαμο καλύπτει ένα πολυτελές εσωτερικό που είναι επενδεδυμένο με καθίσματα τύπου μπάκετ, ποικιλία χρωματικών συνδυασμών, ανθρακονήματα, ζώνες ασφαλείας έξι σημείων και ένα τιμόνι με καταβολές από την F1.

Αυτή η γυάλινη καμπίνα σχηματίζει ένα λεπτό πίσω μέρος με ενσωματωμένη αεροτομή και ένα φωτιζόμενο λογότυπο Porsche που πλαισιώνεται από λεπτά πίσω φώτα σε κάθε πλευρά. Ας ελπίσουμε ότι η έκδοση παραγωγής θα μοιάζει πολύ στην Mission X, αν και η αλήθεια είναι πως δεν είναι σαφές πόσα από αυτά τα στοιχεία θα βρουν διέξοδο σε αυτήν. 

Ένα ιδιαίτερα πρωτοποριακό στοιχείο της Porsche Mission X concept, είναι πως έχει μια διάταξη που παραπέμπει σε μοντέλο με κινητήρα τοποθετημένο στο κέντρο.

Σε αντίθεση με άλλα EV που τοποθετούν τις μπαταρίες στο πάτωμα, οι μπαταρίες της Mission X βρίσκονται πίσω από τα καθίσματα. Την αποκαλούν διάταξη "e-core". Η Porsche το έκανε αυτό για να προσπαθήσει να την φέρει κοντά στα οδηγικά  χαρακτηριστικά ενός αυτοκινήτου με κινητήρα στο κέντρο. Δεν είναι σαφές αν αυτή η ίδια διάταξη θα φτάσει στην παραγωγή.

Πέρα από αυτό όμως, η Porsche δεν έχει δώσει λεπτομέρειες σχετικά με το σύστημα κίνησης. Το Mission X concept είχε αναλογία 2,2 κιλών ανά ίππο και αρχιτεκτονική 900V. Έτσι, αν το νέο hypercar ζυγίζει περίπου 1.700 κιλά -όπως η 918 Spyder- θα μπορούσε να έχει έως και 1.700 ίππους. Θα πρέπει επίσης να είναι το πρώτο όχημα της Porsche με τρεις ηλεκτροκινητήρες και τετρακίνηση.

Με εκτιμώμενη ισχύ 1.700 ίππων, το ηλεκτρικό hypercar της Porsche θα πρέπει να είναι εξαιρετικά γρήγορο. Η Taycan Turbo GT με δύο κινητήρες έχει 0-100 km/h σε 2,1 δευτερόλεπτα με το πακέτο Weissach, οπότε ένα hypercar με τρεις κινητήρες θα μπορούσε να είναι ακόμα πιο γρήγορο. Μια επιτάχυνση κάτω από τα 2 δευτερόλεπτα δεν είναι κάτι που θα πρέπει να θεωρείται έξω από τη σφαίρα του πιθανού. 

Η Porsche έχει ήδη δηλώσει ότι θέλει να κάνει ρεκόρ στο Nurburgring, κάτι που θα σήμαινε ότι θα ξεπερνούσε τον χρόνο γύρου της Mercedes-AMG One που είναι 6:30,70. Αν στοχεύει στο ρεκόρ για ηλεκτρικό μοντέλο παραγωγής, θα πρέπει να ξεπεράσει το χρόνο γύρου 7:05.29 της Rimac Nevera. Η Porsche 918 Spyder ολοκλήρωσε ένα γύρο στο Nurburgring σε 6:57.00.

Αναφορικά με την πιθανή τιμή του, το hypercar της Porsche είναι πολύ πιθανό να φτάσει σε επταψήφιο νούμερο. Ενδεικτικά, η 918 Spyder ξεκίνησε να πωλείται το 2013 περίπου στα 800.000 ευρώ, αλλά οι σημερινές τιμές των hypercars φτάνουν εύκολα ή και ξεπερνούν το εκατομμύριο. Η Rimac Nevera κοστίζει 2,4 εκατομμύρια ευρώ, η Mercedes-AMG One 2,7 εκατομμύρια ευρώ και η Aston Martin Valkyrie πάνω από 3,0 εκατομμύρια ευρώ.

Όσο για την παραγωγή του νέου hypercar της Porsche, αυτή αναμένεται να είναι περιορισμένη. Η εταιρεία κατασκεύασε μόνο 918 δείγματα της 918 Spyder και η Carrera GT περιορίστηκε σε μόλις 1.270 κομμάτια. Η 959 ήταν ακόμη πιο σπάνια καθώς κατασκευάστηκαν μόνο 292. 

Η Porsche θα μπορούσε να επιβεβαιώσει την παραγωγή του νέου hypercar μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους. Άλλωστε ο διευθύνων σύμβουλος, Oliver Blume, δήλωσε ότι τα σχόλια για το concept Mission X ήταν "μαζικά θετικά" και ότι "αυτό είναι ένα μεγάλο κίνητρο για εμάς να φτιάξουμε το αυτοκίνητο".

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network