Ήταν ένα από τα αυτοκίνητα που περιμέναμε να δούμε το 2024 και μόλις αποκαλύφθηκε σε μια μεγάλη παρουσίαση στην Σιγκαπούρη. Νέα Porsche Macan λοιπόν, ηλεκτρική, πανίσχυρη και με μεγάλη αυτονομία.
Στην παρουσίαση δόθηκε μεγάλη σημασία στην σχεδίαση και η Porsche για να τονίσει την σημασία της αισθητικής είχε καλεσμένη και την γνωστή curator εικαστικό Kylie Ying. Βέβαια στο topgeargreece.gr είχατε διαβάσει σχεδόν τα πάντα για την σχεδίαση του νέου μοντέλου πριν από λίγες μέρες με την συνέντευξη του επικεφαλής σχεδίασης Style Porsche Michael Mauer.
Δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι ο επικεφαλής της Porsche φωτογραφήθηκε κυρίως με τοn Mauer μπροστά από την νέα Macan.
Η νέα Macan είναι ηλεκτρική
Να θυμίσουμε ότι οι θερμικές Macan θα σταματήσουν να πωλούνται στην Ευρώπη την 1η Ιουλίου του 2024, αλλά όχι επειδή δεν πληρούν κάποιο συγκεκριμένο πρότυπο εκπομπών ρύπων ή επειδή η Porsche είναι προληπτική. Είναι επειδή δεν πληρούν τους νέους κανόνες κυβερνοασφάλειας της ΕΕ που τέθηκαν σε ισχύ μετά το σχεδιασμό της υπάρχουσας Macan.
Δύο εκδόσεις θα κυκλοφορήσουν στην αρχή: H Macan 4 και η Macan Turbo. Αμφότερες στηρίζονται στη νέα πλατφόρμα PPE (Premium Platform Electric) της Porsche με αριχτεκτονική 800 Volt, και τα δύο με διπλούς κινητήρες και τετρακίνηση, και τα δύο παίρνουν την ίδια μπαταρία 100 kWh, από την οποία οι 95 kWh είναι αξιοποιήσιμες.
Αυτή η πλατφόρμα 800V είναι καλά νέα, επειδή επιτρέπει πιο αποτελεσματική φόρτιση, δηλαδή με ρεύμα DC φθάνει στα 270kW, καλή για φόρτιση από 10 έως 80% σε λίγο περισσότερο από 20 λεπτά.
Σε έναν σταθμό φόρτισης 400 Volt, η μπαταρία μπορεί να "φορτίσει" ή να χωρίσει τη μπαταρία σε δύο ξεχωριστές μονάδες, επιτρέποντας - και πάλι - αποτελεσματική φόρτιση έως και 135kW. Και θα τραβήξει έως και 11kW στη θύρα εναλλασσόμενου ρεύματος.
Η αυτονομία που ανακοινώνει η Porsche είναι στα 613 χιλιόμετρα για το λιγότερο ισχυρό Macan 4 και 590 χιλιόμετρα για το ταχύτερο Turbo. Στην πραγματική χρήση αυτό σημαίνει σίγουρα 350 με 400 χιλιόμετρα αυτονομίας, δηλαδή πολύ πολύ καλά για αυτοκίνητο τέτοιας ισχύος και βάρους.
Η Macan 4 αποδίδει λίγο πάνω από 400 ίππους και φτάνει τα 62 km/h σε 5,2 δευτερόλεπτα με τελική ταχύτητα 220 km/h. Η Turbo αποδίδει 630 ίππους με launch control, μπορεί να φτάσει τα 100 km/h από στάση σε μόλις 3,3 δευτερόλεπτα και να τρέξει με μέγιστη ταχύτητα 270 km/h. Γρήγορη αναμφίβολα, αλλά όχι ακριβώς συγκλονιστική για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στις μέρες μας.
Υπάρχουν αλλαγές στην οδική συμπεριφορά, οι οποίες αφορούν την κατεύθυνση στους πίσω τροχούς και τα αμορτισέρ με δύο βαλβίδες που δίνουν ένα ευρύτερο φάσμα, καθώς και ένα μεγαλύτερο μεταξόνιο από τα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Υπάρχουν επίσης αυτά που κάνουν την Macan σπορ αυτοκίνητο όπως τα Porsche Traction Management (e-PTM), Porsche Torque Vectoring plus (PTV plus) και Porsche Active Suspension Management (PASM) για να συνοδεύει την αερανάρτηση -προαιρετική στην Macan 4 στάνταρ στην Turbo.
Η φίρμα υπόσχεται "δυναμική που χαρακτηρίζει την Porsche" και "χαρακτηριστική αίσθηση του τιμονιού" - τα οποία ακούγονται συνήθη αλλά με δεδομένο τι κατάφερε η εταιρεία με την Taycan, ίσως να μην θέλετε να ποντάρετε πολύ εναντίον της.
Και ωραίο εσωτερικό
Η ηλεκτρική Macan αποκτά νέο εσωτερικό και είναι υπέροχο. Ποιοτικές επιλογές υλικών -ανακυκλωμένα κομμάτια νάιλον, vegan δέρμα κ.ο.κ.-εξαιρετική εργονομία, η συνήθης οπτική καθαρότητα της Porsche.
Η μεγάλη κεντρική κονσόλα δείχνει ωραία και υπάρχει ένα μείγμα από αναλογικούς διακόπτες π.χ. για τον κλιματισμό. Και από οθόνες πάμε καλά. Ένας πίνακας οργάνων 12,6 ιντσών που καμπυλώνεται μπροστά από τον οδηγό, μια οθόνη αφής 10,9 ιντσών στο ίδιο επίπεδο με αυτόν. Υπάρχει επίσης μια προαιρετική οθόνη συνοδηγού, ώστε να έχετε έναν πραγματικό πάνελ υψηλής ευκρίνειας.
Α, και υπάρχει και η λωρίδα LED που τρέχει γύρω από τη ζώνη της καμπίνας, η οποία αναβοσβήνει και πάλλεται σε συνδυασμό με τα συστήματα πλοήγησης και ADAS, καθώς και με τον φωτισμό περιβάλλοντος για το ευρύχωρο εσωτερικό.
Ανάλογα με το μοντέλο και τον εξοπλισμό,ο χώρος αποσκευών είναι έως 540 λίτρα. Επιπλέον, υπάρχει ένας δεύτερος χώρος αποσκευών κάτω από το καπό με χωρητικότητα 84 λίτρων. Αυτό αντιστοιχεί σε 136 λίτρα περισσότερα από το προηγούμενο μοντέλο.
Εάν η πλάτη του πίσω καθίσματος αναδιπλωθεί εντελώς, η χωρητικότητα του πίσω χώρου αποσκευών αυξάνεται σε έως και 1.348 λίτρα. Η μέγιστη ικανότητα ρυμούλκησης των 2.000 kg ολοκληρώνει τις ιδιαίτερα πρακτικές ιδιότητες του νέου Macan.
Ανάλογα με το μοντέλο και τον εξοπλισμό που έχει τοποθετηθεί, ο οδηγός και ο συνοδηγός κάθονται τώρα έως και 28 mm χαμηλότερα από ό,τι πριν, ενώ οι πίσω επιβάτες κάθονται έως και 15 mm χαμηλότερα με αυξημένο χώρο για τα πόδια.