Επίσημο: Αυτή είναι η νέα Lancia Ypsilon και η νέα εποχή της φίρμας

Η νέα Ypsilon που παρουσιάστηκε επίσημα, είναι το πρώτο ηλεκτρικό στην ιστορία της Lancia και το πρώτο της νέο μοντέλο εδώ και 13 χρόνια.

Lancia Ypsilon 2024
Lancia Ypsilon 2024
Lancia Ypsilon 2024
Lancia Ypsilon 2024
Lancia Ypsilon 2024
Lancia Ypsilon 2024
Lancia Ypsilon 2024
Lancia Ypsilon 2024
Lancia Ypsilon 2024
Lancia Ypsilon 2024
Lancia Ypsilon 2024
Lancia Ypsilon 2024
Lancia Ypsilon 2024
Lancia Ypsilon 2024
Lancia Ypsilon 2024
Lancia Ypsilon 2024
Lancia Ypsilon 2024
Lancia Ypsilon 2024

Τα προηγούμενα χρόνια, πολλοί ήταν αυτοί που είχαν προδιαγράψει το τέλος της Lancia. Η θρυλική ιταλική μάρκα είχε μείνει για αρκετά χρόνια με ένα μόνο μοντέλο στη γκάμα της, την 3η γενιά της Ypsilon που παρουσιάστηκε το 2011. Θεωρητικά, η μοίρα της φαινόταν προδιαγεγραμμένη. Μέχρι τη στιγμή που η Stellantis, μετά τη συγχώνευση των FCA-PSA δεσμεύτηκε να διατηρήσει στο portfolio της και τις 14 μάρκες που ανήκαν στους δύο ομίλους.

Διαβάστε Επίσης

Η δέσμευση αυτή σήμανε τη διατήρηση της Lancia, αν και είναι σαφές πως το ίματζ της μάρκας έχει δεχτεί ένα ισχυρό πλήγμα όλα τα προηγούμενα χρόνια. Δεν είναι μόνο το γεγονός της απουσίας από το προσκήνιο για αρκετά μεγάλο διάστημα, αλλά και το γεγονός ότι όλα τα τελευταία μοντέλα της, απείχαν σημαντικά από το dna της Lancia, είτε σε επίπεδο αισθητικής, είτε σε εκείνο των κατηγοριών στις οποίες ανήκαν.

Lancia Ypsilon 2024

Κάπως έτσι φτάσαμε στο 2024 και πλέον, είμαστε σε θέση να μιλάμε για ένα νέο μοντέλο της Lancia μετά από 13 χρόνια. Κατά μάλλον σημειολογικό τρόπο, το μοντέλο αυτό, είναι η νέα, 4η γενιά της Ypsilon, του μοντέλου που την διατήρησε στη ζωή όλα αυτά τα χρόνια. Και μπορεί να μην είμαστε ακόμη σε θέση να γνωρίζουμε αν μπορούμε να μιλάμε για αναγέννηση της μάρκας, αλλά η προσπάθεια γι' αυτό, είναι ξεκάθαρο πως ξεκίνησε στις 14 Φεβρουαρίου, με την επίσημη παρουσίαση της νέας γενιάς Ypsilon.

Η πρώτη ηλεκτρική Lancia

Lancia Ypsilon 2024

H οποία έχει ένα ακόμη πολύ σημαντικό χαρακτηριστικό. Είναι το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο στην ιστορία της Lancia, αν και είναι προγραμματισμένες να κυκλοφορήσουν και ήπια υβριδικές εκδόσεις με κινητήρες βενζίνης. Το πάτωμα της νέας Ypsilon, είναι το CMP/eCMP αυτό που χρησιμοποιούν και τα Peugeot 208/e-208, όμως το περίβλημα είναι μια διαφορετική υπόθεση. Η Lancia είναι από τις εταιρείες που ιεραρχούν πολύ ψηλά την σχεδίαση των μοντέλων τους και αυτό είναι κάτι που εύκολα μπορείς να διακρίνεις και στη νέα Ypsilon.

Κι επειδή κάθε νέο μοντέλο που κάνει την εμφάνισή του οφείλει να έχει κάποιες αναφορές, στην περίπτωση της Ypsilon αυτή είναι το πρωτότυπο Pu+Ra HPE το οποίο με τη σειρά του είχε κάτι από το dna της Stratos. Ίσως ακούγεται κάπως υπερβολικό, όμως τα πίσω φώτα έχουν κάτι από το θρυλικό μοντέλο, αν και αυτό που τα κάνει να ξεχωρίζουν, είναι το οριζόντια τοποθετημένο γράμμα "Υ” σε αυτά.

Η Cassina υπογράφει την έκδοση λανσαρίσματος

Lancia Ypsilon 2024

Τα μοντέλα της Lancia διέθεταν πάντοτε έναν αέρα πολυτέλειας. Προς αυτή την κατεύθυνση, οι θόλοι των τροχών, οι καθρέφτες και η πίσω κολόνα της νέας Ypsilon, διαθέτουν μαύρο γυαλιστερό φινίρισμα. Δεν είναι τυχαίο πως η περιορισμένης παραγωγής έκδοση λανσαρίσματος του μοντέλου, σχεδιάστηκε από κοινού με την Cassina, έναν ιταλικό κατασκευαστή επίπλων υψηλής ποιότητας.

Lancia Ypsilon 2024

Η σχεδίαση του εσωτερικού απέχει επίσης έτη φωτός απ' ότι είχαμε δει μέχρι τώρα, όχι μόνο σε μοντέλα της Lancia, αλλά και τους ομίλου Stellantis γενικότερα. Το πλήρως ψηφιακό περιβάλλον είναι κάτι αναμενόμενο για ένα μοντέλο που παρουσιάζεται σήμερα, όπως και η διάταξη διπλής οθόνης (ψηφιακού πίνακα οργάνων και infotainment). Ευτυχώς, η Lancia αντιστάθηκε στη μόδα των κουμπιών αφής, έχοντας διατηρήσει φυσικά κουμπιά για τον χειρισμό π.χ. του κλιματισμού.

Πλούσιος εξοπλισμός

Οι δύο ψηφιακές οθόνες έχουν μέγεθος 10,25 ίντσες, ενώ ο εξοπλισμός της Ypsilon περιλαμβάνει μεταξύ άλλων ασύρματη φόρτιση κινητού, τρεις θύρες USB-C και σύνδεση Android Auto και Apple CarPlay. Ένα ειδικό ηχοσύστημα Sound Air Light Augmentation (S.Α.L.A.) και ατμοσφαιρικός φωτισμός της καμπίνας είναι δύο ακόμη από τα highlights της Ypsilon.

Lancia Ypsilon 2024

Σε συνάρτηση με τα σημεία των καιρών, η έκδοση λανσαρίσματος της Ypsilon είναι αμιγώς ηλεκτρική, διαθέτοντας έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 156 ίππων και 260 Nm ροπής. Αν σου θυμίζει κάτι, είναι το ανανεωμένο Peugeot e-208. Από εκεί προέρχεται και η μπαταρία των 51 kWh που σύμφωνα με το εργοστάσιο εξασφαλίζει αυτονομία 400 χιλιομέτρων (WLTP). Η Lancia αναφέρει πως σε ταχυφορτιστή μπορεί να φτάσει από το 20% στο 80% σε 24 λεπτά. Και για να είμαστε ακριβείς, πρόκειται για το ίδιο πακέτο που συναντάμε και στα Opel e-Corsa και Jeep Avenger.

Σπάει το φράγμα των 4 μέτρων

Σε επίπεδο διαστάσεων, με μήκος 4,08 μέτρα και πλάτος 1,76 μέτρα, η νέα Ypsilon είναι μεγαλύτερη από το μοντέλο που αντικαθιστά. Αντιθέτως, το ύψος των 1,44 μέτρων είναι ελαφρώς χαμηλότερο. Αν υπέθεσες πως θα είναι και βαρύτερο έπεσες μέσα. Οι αυξημένες διαστάσεις σε συνδυασμό με το γεγονός πως πρόκειται για ηλεκτρικό μοντέλο, έχουν ως αποτέλεσμα η ζυγαριά να δείχνει 1.584 κιλά, αν και οι εκδόσεις με θερμικούς κινητήρες θα είναι ελαφρύτερες.

Lancia Ypsilon 2024

Ίσως να μην το γνώριζες, όμως το απερχόμενο Ypsilon εδώ και κάποια χρόνια ήταν διαθέσιμο μόνο στην ιταλική αγορά. Αυτό είναι κάτι που ήρθε η ώρα να αλλάξει, με την Lancia να επανεμφανίζεται στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές αγορές, αρχής γενομένης από το Βέλγιο και την Ολλανδία στα μέσα του 2024. Σύμφωνα με την ιταλική εταιρεία, το premium hatchback μοντέλο της (όπως η ίδια το χαρακτηρίζει), στοχεύει σε ένα νεότερο ηλικιακά κοινό, που θα έχει την δυνατότητα να αποκτήσει το τελευταίο μοντέλο της Lancia με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Επιστρέφουν ως ηλεκτρικά τα Gamma και Delta

Μετά την Ypsilon, η αναγέννηση της Lancia θα συνεχιστεί το 2026, οπότε και θα πάρει σειρά η Gamma, ένα ακόμη όνομα από το παρελθόν της μάρκας. Θα είναι ένα fastback βασισμένο στην πλατφόρμα STLA Medium με μήκος σχεδόν 4,7 μέτρα, ενώ το 2028, η Delta θα επιστρέψει ως ένα hatchback συμπαγών διαστάσεων. Και τα δύο αυτά μοντέλα, θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά, καθώς η Lancia στοχεύει σε μια πλήρως εξηλεκτρισμένη γκάμα μετά το 2028.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

ΤΗΕ FUTURE OF DRIVING

Όταν η πολυτέλεια συναντά την τεχνολογική υπεροχή

Best of Network