Τελικά, θα αναγεννηθεί η Lancia;

Θέλουμε να δούμε την Lancia και πάλι κραταιά, όσο κι ο CEO της, Luca Napolitano

Lancia Delta HPE

Η "αναγέννηση της Lancia" είναι ένα εξαιρετικά δύσκολο εγχείρημα. Αν συμφωνήσουμε ότι αυτό είναι δεδομένο, μπορούμε να πάμε παρακάτω. Ας πάμε λοιπόν.

Το δεκαετές στρατηγικό πλάνο της εταιρίας που ανακοινώθηκε πέρσι και εγκρίθηκε τον Σεπτέμβριο του 2021, τώρα ξεκίνησε να "παίρνει μορφή". Αυτή, είναι από μόνη της μια ευχάριστη και αισιόδοξη είδηση, που αν μη τι άλλο, πιστοποιεί ότι η εκπεφρασμένη πρόθεση του Carlos Tavares, επικεφαλής της Stellantis (τον ομίλου στον οποίο πλέον ανήκει -μεταξύ πολλών άλλων- και η Lancia), να μην διαγράψει με μια μονοκοντυλιά την ιστορική ιταλική εταιρία, ήταν ειλικρινής. Και, όσοι ζήσαμε τις λαμπρές μέρες της μάρκας, τα θρυλικά μοντέλα, τους αγωνιστικούς θριάμβους, το απαράμιλλο class και τη δημιουργικότητα, αλλά και την περίοδο της παρακμής, θέλουμε να την δούμε να μεσουρανεί και πάλι.

Lancia Aurelia Gran Turismo 2500 spider 1955
Lancia Aurelia Gran Turismo 2500 spider 1955

Φυσικά, θα ήμασταν αφελείς και μαζί μας και εσύ, αν περιμέναμε μια ιστορία καρμπόν, με αγώνες, χώματα, Martini Racing στο ράλι Ακρόπολις, 037 και S4. Οι έξι (!) σερί πρωτιές της Lancia στο WRC, από το 1987 έως και το 1992 δεν ξεχνιούνται. Όπως άλλωστε δεν ξεχνιούνται η Stratos και τα τρία δικά της διαδοχικά πρωταθλήματα (1974-1976).

Lancia Rally Cars

Μισό λεπτό όμως: το θέμα μας είναι να μνημονεύονται και μέχρις εκεί. Η προγονοπληξία είναι κακός σύμβουλος και το "ένδοξο παρελθόν” καλό είναι να μένει στις δάφνες του και να μην αποπειράται -καν- να διαμορφώσει το παρόν και το μέλλον, πολύ περισσότερο όταν οι συνθήκες είναι τόσο, μα τόσο διαφορετικές. Όχι, ακόμη και οι αφελέστεροι από εμάς, δεν θα αναμέναμε (ή προσδοκούσαμε) μια επανάληψη της ιστορίας, κυρίως ως φάρσα.  

Η τροπή για τη Lancia δείχνει να είναι θετική. Πέρα από το γεγονός ότι τώρα πια αποτελεί μέλος ενός πανίσχυρου γκρουπ, η ανακοίνωση αισιοδοξεί, αλλά δεν θριαμβολογεί, οι στόχοι μοιάζουν εφικτοί (κυρίως αν αναλογιστούμε τη δυναμική, τα πατώματα και τα μηχανικά μέρη του ομίλου) και η αρχή δείχνει ότι να είναι δυνατή, αφού θα πραγματοποιηθεί με το Ypsilon του 2024, το blue chip της εταιρίας ακόμη και σήμερα, και όχι μόνο σε επίπεδο ονόματος.

Lancia Ypsilon concept

"Σήμερα είναι μια πολύ σημαντική ημέρα", δήλωσε ο Luca Napolitano. "Η Lancia κάνει την είσοδο της στην Ευρώπη και παράλληλα το πρώτο της βήμα ώστε να είναι μια αξιόπιστη και αξιοσέβαστη premium μάρκα. Το δεκαετές μας πλάνο, το οποίο εγκρίθηκε τον περασμένο Σεπτέμβριο, τώρα παίρνει μορφή. Είμαστε μια κομψή Ιταλική μάρκα και αυτή είναι η Αναγέννηση μας".

"Η καινοτομία και η διαχρονική σχεδίαση αποτελούσαν πάντα βασικές μας αξίες και σε αυτές θέλουμε να προσθέσουμε και τη βιωσιμότητα, την πελατοκεντρική προσέγγιση και την υπευθυνότητα, γιατί κοιτάζουμε το μέλλον με μεγάλη φιλοδοξία".

Το στρατηγικό πλάνο που ανακοινώθηκε, προβλέπει την παρουσίαση τριών νέων μοντέλων -ένα κάθε δύο χρόνια- με στόχο την κάλυψη του 50% της αγοράς (σε επίπεδο όγκου πωλήσεων με βάση τα segment).

Το γεγονός ότι, πάντα βάση του σχεδίου, μέχρι το 2028 οι πωλήσεις της Lancia θα αποτελούνται αποκλειστικά από αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, δεν αποτελεί έκπληξη. Εξάλλου, το supermini Lancia Ypsilon θα λανσαριστεί και σε αμιγώς ηλεκτρική έκδοση. Δύο χρόνια μετά το Ypsilon θα ακολουθήσει η "νέα ναυαρχίδα της μάρκας", ενώ και το όνομα  Delta, αναντίρρητα το βαρύτερο του brand, θα αναβιώσει το 2028.

Lancia Delta HF Integrale

Όλα τα παραπάνω ανακοινώθηκαν στο πλαίσιο της παρουσίασης του πλάνου με τον χαρακτηριστικό τίτλο, "Dare Forward 2030", που, σύμφωνα με τη Stallantis έχει μια ξεκάθαρη στρατηγική εξηλεκτρισμού και από το 2026 η Lancia θα παρουσιάζει μόνο 100% ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Και, μόλις έμαθες ότι η Delta του μέλλοντος θα είναι αμιγώς αθόρυβη. 

Best of Network