Δοκιμή Mercedes E300e: Με ισχυρά διαπιστευτήρια στο Star System

Σε περίπτωση που έχεις βαρεθεί να βλέπεις διαρκώς SUV, η νέα E-Class στην plug-in υβριδική εκδοχή της είναι εδώ για να σου θυμίσει πως είναι το ιδανικό οικογενειακό premium αυτοκίνητο.

Mercedes E300e δοκιμή
Mercedes E300e δοκιμή
Mercedes E300e δοκιμή
Mercedes E300e δοκιμή
Mercedes E300e δοκιμή
Mercedes E300e δοκιμή
Mercedes E300e δοκιμή
Mercedes E300e δοκιμή
Mercedes E300e δοκιμή
Mercedes E300e δοκιμή
Mercedes E300e δοκιμή
Mercedes E300e δοκιμή
Mercedes E300e δοκιμή

"Η E300e είναι μία από τις πιο άνετες Mercedes όλων των εποχών. Και όχι άνετη με την ερμηνεία της ευρυχωρίας, αλλά μ’ εκείνη του... βγαίνω ευδιάθετος και ατσαλάκωτος μετά από ταξίδι 500 χλμ."

ΓΙΑΤΙ ΝΑΙ

Ποιότητα κύλισης, ηχομόνωση, επιδόσεις, οικονομία

ΓΙΑΤΙ ΟΧΙ

Τα κιλά στη ζυγαριά, η χωρητικότητα και το σχετικά μικρό άνοιγμα του πορτμπαγκάζ

Πριν από περίπου 30 χρόνια, τότε που η Mercedes δεν είχε 29 διαφορετικά μοντέλα στην γκάμα της όπως σήμερα, η πρώτη E-Class ήταν το πιο αντιπροσωπευτικό δείγμα της εταιρείας. Το πιο αναγνωρίσιμο επιβατικό μοντέλο της γερμανικής εταιρείας.

Η πρώτη E-Class παρουσιάστηκε το 1993 και αποτέλεσε τη διάδοχη κατάσταση σε μια σειρά κλασικών μπερλίνων με τις ονομασίες W120, W121, W114, W115, μέχρι και την W123, που κυκλοφόρησαν από το 1953 έως το 1985, χρονιά που ήρθε η νέα γενιά W124. Ήταν αυτή η σειρά που το 1993 μετονομάστηκε σε E-Class στο πλαίσιο μιας εκτενούς ανασχεδίασης.

Διαβάστε Επίσης

Τριάντα ένα χρόνια μετά, τα μοντέλα της σειράς E-Class είναι τα πιο καλοπουλημένα Mercedes και στις δύο πλευρές του Ατλαντικού.

Σήμερα οι μεσαίες κούρσες της σειράς E-Class βρίσκονται στην 6η γενιά τους, με βασικό χαρακτηριστικό την εξηλεκτρισμένη τεχνολογία. Φέρουν την κωδική ονομασία W214 και έχουν στις αποσκευές τους ένα πολύ καλό plug-in υβριδικό μοντέλο.

Mercedes E300e δοκιμή

Και στην πρίζα

Ονομάζεται Mercedes E300e, μπαίνει σε πρίζα, φορτίζει σε περίπου 20 δευτερόλεπτα με DC και σε 2,6 ώρες με Wallbox (AC) προσφέροντας ηλεκτρική αυτονομία άνω των 90 χλμ. Ουσιαστικά, αν φορτίζεις σε καθημερινή βάση, μπορείς να κινείσαι ηλεκτρικά κάθε μέρα. Και σε αυτό το μοντέλο, που ζυγίζει άνω των 2 τόνων, η κατανάλωση παίζει σημαντικό ρόλο.

Η εταιρεία προσφέρει μάλιστα και αντίστοιχη plug-in υβριδική έκδοση με diesel θερμικό κινητήρα (E300de) για ακόμα περισσότερη οικονομία και περαιτέρω αυτονομία.

Mercedes E300e δοκιμή

Τι άλλο βρίσκουμε σε αυτή την υπερσύχρονη Mercedes; Τη νέα MBUX Superscreen τεχνολογία που ενσωματώνει τρεις οθόνες: μία μπροστά από τον οδηγό και μία μεγάλη κεντρική, με δυνατότητα προσθήκης μιας τρίτης για τον συνοδηγό, που επιτρέπει την αλληλεπίδραση με ψυχαγωγικές εφαρμογές χωρίς να αποσπά τον οδηγό.

Είναι μια τεχνολογία που την πρωτοείδαμε στην κορυφαία S-Class αλλά και στα νέα μοντέλα της Porsche. Το δε σύστημα infotainment επιτρέπει τη χρήση εφαρμογών, όπως TikTok, Zoom και άλλες πλατφόρμες βιντεοκλήσεων, απευθείας από την οθόνη του αυτοκινήτου, εξασφαλίζοντας ένα πλήρως διασυνδεδεμένο περιβάλλον ψυχαγωγίας.

Mercedes E300e δοκιμή

Αυτό το περιβάλλον έρχεται να υποστηρίξει και το σύστημα Active Ambient Lighting, που λειτουργεί με το σύστημα ήχου της Burmester, προσφέροντας φωτισμό που συγχρονίζεται με τη μουσική. Ωραία κόλπα, όμως τα καλά δεν τελειώνουν εδώ με αυτή τη Mercedes.

Τα δυνατά σημεία

Αν κάποια στοιχεία χαρακτηρίζουν τις μπερλίνες της εταιρείας, αυτά είναι η ποιότητα κύλισης και η ηχομόνωση. Όσοι έχουν μπει σε Mercedes των ’90s και των ’00s καταλαβαίνουν. Είναι γνωστό ότι οι μπερλίνες της φημίζονται για την ποιότητα κύλισης και φιλτραρίσματος του ανάγλυφου των δρόμων με μια χαρακτηριστική αρχοντιά.

Mercedes E300e δοκιμή

Άλλο ένα προαπαιτούμενο στοιχείο για μια E-Class που σέβεται την ιστορία της είναι μια δομή καμπίνας ορθά ηχομονωμένη. Η 4η και η 5η γενιά των E-Class που κυκλοφόρησαν από το 2009 έως το πολύ πρόσφατο 2023 είχαν απολέσει μέρος αυτής της οδηγικής εμπειρίας και χαιρόμαστε πολύ που την ξαναβρήκαμε σε αυτή τη γενιά, την τωρινή, δηλαδή, που περιλαμβάνει στις τάξεις της και την E300e: μία από τις πιο άνετες Mercedes όλων των εποχών. Και όχι άνετη με την ερμηνεία της ευρυχωρίας, αλλά μ’ εκείνη του "βγαίνω ευδιάθετος και ατσαλάκωτος μετά από ταξίδι 500 χλμ.”.

Η σχεδιαστική στροφή

Κάπου στις αρχές του 2000 –ίσως και νωρίτερα– η Mercedes διέγνωσε ότι το κοινό της ήταν γηρασμένο. Επέλεξε, λοιπόν, να κάνει μια εμφατική στροφή στη σχεδίαση των μοντέλων της σειράς E-Class με αμφίβολα αποτελέσματα.

Mercedes E300e δοκιμή

Τα μοντέλα της προηγούμενης δεκαετίας με τα έντονα χαρακτηριστικά και τα dizzy εσωτερικά αμφισβητήθηκαν από πολλούς. Αντίθετα, η σημερινή κοψιά της E300e φαντάζει πιο προσγειωμένη, πιο αρμονική και ισορροπημένη, συνδυάζοντας τις ξεκάθαρες γραμμές μιας κλασικής μπερλίνας με σύγχρονες και φινετσάτες πινελιές στις λεπτομέρειες.

Και αν αυτή είναι η πρώτη εντύπωση εξωτερικά, πού να δεις και την καμπίνα. Εκεί ο ενθουσιασμός είνα διάχυτος καθώς δεν υπάρχουν αυτοί οι ακαλαίσθητοι αεραγωγοί του παρελθόντος και αναθαρρείς ακόμα περισσότερο.

Το ψηφιακό περιβάλλον συναρπάζει και τρομάζει συνάμα. Αν και προκύπτει εργονομικό ως προς τη λειτουργία των διάφορων μενού που προσφέρει το νέο σύστημα MBUX, είναι πολυδαίδαλο και απαιτεί εξοικείωση.

Όμως, κάθεσαι αρχοντικά στα άνετα καθίσματα από δέρμα σουέντ, πατάς το start και όλα ως διά μαγείας γίνονται απολαυστικά. Αναφωνείς "Hey Mercedes” και η τεχνητή νοημοσύνη αναλαμβάνει να σου δώσει πληροφορίες και κατευθύνσεις για σχεδόν οτιδήποτε.

Mercedes E300e δοκιμή

Φυσικά κουμπιά μην αναζητήσεις. Δεν υπάρχουν πολλά, αλλά τα βασικά για λειτουργίες, όπως φώτων alarm, προγραμμάτων οδήγησης, ενεργοποίησης κάμερας και της φωνής του ηχοσυστήματος. Το νέο τιμόνι έχει περισσότερα κουμπιά λειτουργιών, όμως είναι απτικά, κοινώς αφής.

Και όταν το σούρουπο πέσει, ο LED κρυφός φωτισμός της καμπίνας έρχεται σε πρώτο πλάνο. Προσφέρει πολλές αποχρώσεις και συνδυασμούς χρωμάτων σε διακριτικές λωρίδες LED που ενισχύουν την εμπειρία χρήσης στη νυχτερινή βόλτα.

Διαβάστε Επίσης

Κάπως έτσι έχουν τα πράγματα για τη νέα E300e, που είναι ένα από τα πιο ήσυχα και ευχάριστα στην οδήγηση αυτοκίνητα για τουρισμό υψηλών προδιαγραφών. Με δεκάδες σύγχρονα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης οδήγησης (ADAS), παραμετροποίηση από μακροσκελείς λίστες προαιρετικού εξοπλισμού και δυνατότητα πρόσβασης εξ αποστάσεως μέσω ειδικής εφαρμογής για smartphones.

Αλλά κι ένα ευρύχωρο premium sedan για πέντε επιβάτες και πορτμπαγκάζ που μπορεί να φιλοξενήσει τέσσερις βαλίτσες καμπίνας αεροπλάνου και να περισσέψει χώρος για άλλες τέσσερις σακούλες από το σούπερ μάρκετ. Σαφώς δεν έχει τον χώρο αποσκευών των παλαιότερων E-Class, καθώς και οι μπαταρίες κλέβουν γύρω στα 70 λίτρα, όμως όλα θα βολευτούν αν υπάρχει καλή θέληση.

Mercedes E300e δοκιμή

Για όλο αυτό το πακέτο η Mercedes σου ζητά να εκταμιεύσεις περί τα 80.000 ευρώ και πέραν των παραπάνω προσφέρει επίσης: μια μέση κατανάλωση που κυμαίνεται από 0,5 έως 7 λίτρα για τα 100 χλμ., μια επιτάχυνση 0-100 σε 6,4 δευτερόλεπτα και μια τελική της τάξεως των 236 χλμ./ώρα.

Με έναν θερμικό και έναν ηλεκτρικό κινητήρα συνδυαστικής απόδοσης 334 ίππων, που έχει κουμπώσει με ένα αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων, και μια μπαταρία ενεργειακής δυναμικότητας 25,4 kWh.

Τον ίδιο συνδυασμό θα βρεις και στη μικρότερη σειρά C300e με τιμή στα 69.000 ευρώ. Αν, πάλι, θέλεις τη νέα E-Class, αλλά το κόστος της E300e είναι ολίγον υψηλό, τότε υπάρχει και η πρόταση της ταπεινής, πλην όμως ήπια υβριδικής έκδοσης E200 με τους 227 συνδυαστικούς ίππους που ξεκινά από τα 66.900 ευρώ.

Mercedes E300e δοκιμή

Mercedes E300e (plug-in hybrid)

Κινητήρας: 4κύλινδρος 1.999 cc + ηλεκτρικός 90kW
Κιβώτιο / σχέσεις: 9G-Tronic
Κίνηση: Πίσω
Συνδυαστική ισχύς: 334 ίπποι
Συνδυαστική Ροπή: 550 Nm
0-100 km/h: 6,4 sec
Tελική ταχύτητα: 236 km/h
Μέση κατανάλωση δοκιμής: 7,2 lt/100 km
Διαστάσεις:
ΜxΠxΥ: 4,949 mm x 1.880 mm x 1.480 mm
Μεταξόνιο: 2.961 mm
Βάρος: 2.190 kg
Χώρος αποσκευών: 370 lt
Εκπομπές CO2: 12 g/km
Τιμή: από 80.000 ευρώ

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

 

Διαβάστε Επίσης

 

Best of Network