Τα πρώτα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα της Mercedes που εξελίχθηκαν αποκλειστικά ως τέτοια, οι EQS και EQE, χαρακτηρίζονται από μια ιδιαίτερα αεροδυναμική σχεδίαση. Μάλιστα είναι από τα κορυφαία μοντέλα της αγοράς στον συγκεκριμένο τομέα.
Αυτό όμως φαίνεται πως είναι κάτι που ξενίζει τους παραδοσιακούς πελάτες της γερμανικής μάρκας, που θεωρούν πως η εν λόγω σχεδιαστική κατεύθυνση διαφοροποιείται αρκετά από αυτό που εκείνοι έχουν στο μυαλό τους. Και αυτό είναι κάτι που αποτυπώνεται στις πωλήσεις.
Κατά τη διάρκεια της πρόσφατης έκθεσης Consumer Electronics Show (CES) οι συνάδελφοι του βρετανικού TopGear είχαν την ευκαιρία να συνομιλήσουν με τον Christoph Starzynski, τον άνθρωπο που υπήρξε επικεφαλής του τμήματος που είναι επιφορτισμένο με την εξέλιξη των πατωμάτων των ηλεκτρικών μοντέλων. Όπως αντιλαμβάνεσαι, πρόκειται για μια πολύ σημαντική θέση, ειδικά από τη στιγμή που η Mercedes επιδιώκει να φτάσει στον πλήρη εξηλεκτρισμό της γκάμας της μέχρι το τέλος της δεκαετίας.
Όπως δηλώνει ο Starzynski λοιπόν, η Mercedes γνωρίζει τις απόψεις των πελατών της σχετικά με την σχεδιαστική κατεύθυνση των ηλεκτρικών της μοντέλων και την λαμβάνει πολύ σοβαρά υπόψη. Θεωρεί μάλιστα πως το Concept CLA έχει υιοθετήσει κάποιες αλλαγές όσον αφορά τη σχεδιαστική γλώσσα. "Έχει πιο ευδιάκριτα καπό και πορτ μπαγκάζ και πιο αναγνωρίσιμη μάσκα", αναφέρει το στέλεχος της Mercedes.
Όπως σε κάθε απόφαση, κάτι κερδίζεις και κάτι χάνεις. Ένα μοντέλο που θα διχάζει λιγότερο αναφορικά με την αισθητική του, θα έχει λίγο χειρότερο αεροδυναμικό συντελεστή και μικρότερη αυτονομία. Το ερώτημα είναι αν η Mercedes αποφάσισε να βάλει τέλος στην σχεδιαστική κατεύθυνση που αποτυπώνεται στις EQE και EQS. O Starzynski ούτε επιβεβαιώνει, ούτε διαψεύδει κάτι τέτοιο.
Τι γίνεται με τις ονομασίες;
"Αφού μιλάμε για αμιγώς ηλεκτρικό, γιατί δεν ονομάζεται Concept EQ CLA;", ρωτήσαμε τον Starzynski. "Το 'EQ' είναι για εμάς ένα πολύ ισχυρό εμπορικό σήμα για την ηλεκτρική τεχνολογία, οπότε σίγουρα θα το διατηρήσουμε. Απώτερος στόχος μας είναι να γίνουμε πλήρως ηλεκτροκίνητοι. Οπότε στο τέλος της ημέρας, το φερμουάρ θα κλείσει και η ονοματολογία θα συμβεί φυσικά", αναφέρει.
Η αναφορά σε "φερμουάρ” έχει φυσικά τη δική της ερμηνεία. Από τη μία πλευρά της οικογένειας Mercedes υπάρχουν μοντέλα όπως οι C, E, G και S Class, και από την άλλη πλευρά οι EQC, EQE και EQS κλπ. Όταν όμως όλα τα αυτοκίνητα της εμπορικής αλυσίδας θα είναι ηλεκτρικά, δεν θα χρειάζεται πλέον το 'EQ' για να διαφοροποιηθούν μεταξύ τους. Επίσης, ο Starzynski άφησε να εννοηθεί πως το πρώτο μοντέλο με το οποίο θα υπάρξει αλλαγή στην ονοματοδοσία θα είναι η ηλεκτρική έκδοση της G Class.
Οι πωλήσεις των EV είναι ικανοποιητικές;
Υπάρχουν αναφορές πως η ανταπόκριση των αγοραστών στα ηλεκτρικά μοντέλα της Mercedes υπήρξε χλιαρή. Πόσο ικανοποιημένη είναι η γερμανική εταιρεία από την εξάπλωση των 'EQ'; O Starzynski δηλώνει πως έχει σημασία για ποια αγορά μιλάμε. "Αν μιλάμε για τις ΗΠΑ, είμαστε αρκετά ικανοποιημένοι. Ο λόγος είναι πως υπήρχαν εδώ πρώιμοι υποστηρικτές των EV, οι οποίοι ουσιαστικά πήγαιναν σε διαφορετική μάρκα επειδή δεν υπήρχε μια ηλεκτρική Mercedes στην κατηγορία. Αρκετοί από αυτούς επέστρεψαν σε εμάς και αυτό είναι ένα πολύ θετικό σημάδι”, σημειώνει.
Τι γίνεται όμως με Ευρώπη και Κίνα;
"Είμαστε ικανοποιημένοι και από την πορεία στην Ευρώπη, καθώς τα ηλεκτρικά συνολικά ανεβαίνουν. Στην Κίνα η εικόνα είναι διαφορετική. Οι μεγάλες κατηγορίες των Ε και S Class έχουν πολύ μικρό μερίδιο αγοράς. Χρειάζεται υπομονή. Η ανταπόκριση των αγοραστών σε ηλεκτρικά μοντέλα αυτής της κατηγορίας, δεν είναι αυτή που θα θέλαμε”, αναφέρει ο Starzynski.
Η Κίνα έχει τεράστια σημασία για τη Mercedes, καθώς το 2022 πάνω από το 1/3 των συνολικών παγκόσμιων πωλήσεων της μάρκας καταγράφηκε στην Κίνα και μάλιστα με ιδιαίτερη προτίμηση των Κινέζων αγοραστών στα μοντέλα Maybach. Σε αντίθεση όμως με αυτή την εικόνα στα ηλεκτρικά, στην Κίνα οι συμβατικές Ε και S Class εξακολουθούν να βρίσκονται μπροστά από τον ανταγωνισμό, οπότε μιλάμε για μια ανάμεικτη εικόνα.