Δοκιμή VW Polo GTI: Έχει το όνομα, έχει τη χάρη;

Ένας από τους τελευταίους εκπροσώπους του είδους, το Polo GTI, μπορεί να τα κάνει όλα καλά, εκτός από το να ενθουσιάσει με τον τρόπο που το έκανε το αντίστοιχο Golf

VW Polo GTI
VW Polo GTI
VW Polo GTI
VW Polo GTI
VW Polo GTI
VW Polo GTI
VW Polo GTI
VW Polo GTI
VW Polo GTI
VW Polo GTI
VW Polo GTI
VW Polo GTI
VW Polo GTI
VW Polo GTI
VW Polo GTI
VW Polo GTI
VW Polo GTI

"Η εμφάνιση και οι προδιαγραφές είναι εκεί, όμως στην πράξη το Polo δείχνει να έχει αρχίζει να συμφιλιώνεται με την ιδέα του τέλους των GTI"

ΓΙΑΤΙ ΝΑΙ

Συνδυάζει ιδανικά άνεση, κράτημα, χώρους και επιδόσεις

ΓΙΑΤΙ ΟΧΙ

Έχει χάσει σε χαρακτήρα ενώ έχει ανέβει σε τιμή

Πόσο πιθανό είναι η θέα του λογότυπου GTI σε ένα αυτοκίνητο να σου προκαλέσει μελαγχολία; Αν συγκινείσαι εύκολα, καλό είναι να αποφύγεις την επαφή με το συγκεκριμένο Polo. Γιατί ξέρεις, αυτό που έχει συμβεί, είναι πως τα αρκτικόλεξα GTI που κάποτε αποτελούσαν μια ολόκληρη κατηγορία της αγοράς, περιλαμβάνοντας κάποια μοντέλα που έφερναν με χαρακτηριστική ευκολία το χαμόγελο στα χείλη σου, πλέον αποτελούν την έκδοση ενός μοντέλου. Και "That's all folks”. Εντάξει, υπάρχει -τουλάχιστον ακόμη- και το Golf GTI, αλλά εδώ το διακύβευμα που φέρνει ο εξηλεκτρισμός είναι η επιβίωση του μοντέλου, πόσω μάλλον της έκδοσης.

Βέβαια η αλήθεια είναι πως εκείνο που σταδιακά αρχίζει να γίνεται ολοένα και πιο σπάνιο, είναι συνολικά τα μοντέλα με χαρακτήρα που να ανταποκρίνεται σε αυτό που έχεις στο μυαλό σου όταν βλέπεις το logo GTI. Δύο από τα τελευταία και σαφώς τα καλύτερα του είδους, είναι τα Fiesta ST και Hyundai i20N. Αλλά γι' αυτά θα τα πούμε αργότερα. Μπροστά σου έχεις την κορυφαία έκδοση του Polo, ένα όχι και τόσο μικρό μοντέλο για τα δεδομένα της κατηγορίας του. Το μήκος του υπερβαίνει τα 4 μέτρα και κάτω από το καπό, βρίσκεται ένας κινητήρας με τον οποίο έχουν μεγαλώσει γενιές και γενιές οδηγών. Είτε κυριολεκτικά, είτε στα όνειρά τους.

VW Polo GTI

Ο λόγος για τον 2λιτρο TSI με απόδοση που ανέρχεται σε 207 ίππους και μέγιστη ροπή 320 Nm. Αν οι πιο πρόσφατες δοκιμές που διάβασες αφορούσαν ηλεκτρικά μοντέλα είναι λογικό να μην εντυπωσιάζεσαι, αλλά θα πρέπει να έχεις εμπεδώσει μέχρι τώρα πως η ονομαστική ισχύς, δεν είναι κάτι περισσότερο από τη μία όψη του νομίσματος. Και σίγουρα από μόνη της δεν αρκεί για να καταδικάσει ή να αναδείξει ένα μοντέλο. Στην περίπτωση του Polo, συνδυάζεται αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο DSG 7 σχέσεων.

Οι άλλοι θα ξέρουν τι οδηγώ;

Εμφανισιακά, το Polo GTI κάνει αισθητή τη διαφορετικότητά του χωρίς να γίνεται κραυγαλέο. Η φωτιζόμενη μπάρα LED που διατρέχει τη μάσκα σε συνδυασμό με τα σποτάκια LED χαμηλά στα άκρα του μπροστινού προφυλακτήρα, η πραγματική διπλή απόληξη της εξάτμισης και οι κόκκινες δαγκάνες των μπροστινών φρένων, είναι τα στοιχεία που σε συνδυασμό με έναν ικανό αριθμό σημάτων GTI περιμετρικά του αμαξώματος, ξεκαθαρίζουν σε όσους κινούνται γύρω σου πως οδηγείς το κορυφαίο Polo των ημερών μας.

VW Polo GTI

Έχοντας κατά νου το Golf GTI, είναι σίγουρο πως ανυπομονείς να βρεθείς στη θέση οδήγησης του αντίστοιχου Polo. Λογικό ακούγεται. Στην τελευταία του εκδοχή, το μικρό VW έχει υιοθετήσει τα κουμπιά αφής τόσο στο τιμόνι όσο και στον κλιματισμό. Κι αν θεωρείς πως αυτή είναι μια αλλαγή που έγινε για το καλύτερο, ήρθε η ώρα να αναθεωρήσεις. Το μόνο που παρέμεινε ως είχε, είναι η οθόνη 8 ιντσών του συστήματος πολυμέσων. Όπου επίσης, αν θεωρείς πως αυτό είναι αρνητικό, με εξαίρεση την ομολογουμένως μικρή διάμετρο, καλό είναι να αναθεωρήσεις και πάλι. Ειδικά αν η εναλλακτική θα ήταν το δύσχρηστο σύστημα infotainment των περισσότερων σύγχρονων VW.

VW Polo GTI

Αρκετά όμως με τον ψηφιακό κόσμο. Άλλωστε βρίσκεσαι σε ένα μοντέλο που κάνει ότι μπορεί για να σε κρατήσει σε επαφή με τον αναλογικό κόσμο που ήξερες και την κατηγορία που αναμφίβολα λάτρεψες ως έφηβος. Η απουσία κουμπιού εκκίνησης του κινητήρα έρχεται να υπογραμμίσει ακριβώς αυτό. Η απάντηση στο πρώτο βασικό ερώτημα που αφορά τον ήχο του κινητήρα, είναι πως η VW δούλεψε αρκετά πάνω στην ηχομόνωση. Για καλή σου τύχη όμως, φρόντισε να εφοδιάσει το Polo με προγράμματα οδήγησης, στοιχείο που προφανώς απουσίαζε από τα GTI του παρελθόντος.

VW Polo GTI

Αν επιλέξεις λοιπόν το Sport, εκτός από την αμεσότερη απόκριση στο γκάζι, παίρνεις πακέτο και έναν πιο μπρουτάλ ήχο, που όμως υπολείπεται των ανταγωνιστών του όπως αυτός εκφράζεται μέσα από τα Fiesta και i20N. Πάλι αυτά μπροστά μου; Καλώς ή κακώς, η κατηγορία των hot hatch του segment B είναι είδος προς εξαφάνιση και τα συγκεκριμένα, είναι μοντέλα που αποτελούν το μέτρο σύγκρισης, οπότε ναι, θα τα συναντάς στο κείμενο αρκετά συχνά.

Δηλαδή μου λες ότι το Polo υστερεί;

Εξαρτάται από το τι έχεις στο μυαλό σου να κάνεις με αυτό. Η δύναμη του κινητήρα είναι επαρκής και αποδίδεται σε ένα ευρύ φάσμα στροφών, κάτι που σημαίνει πως μπορείς ανά πάσα στιγμή να προσπερνάς άνετα και με ασφάλεια. Το κιβώτιο έχει αποδείξει την αξία του χρόνια τώρα, όντας επί της ουσίας η αιτία που κάποτε μας έκανε να πιστέψουμε πως και τα αυτόματα -μπορούν να- έχουν ζωή. Αντίστοιχα υψηλά είναι και τα περιθώρια πρόσφυσης, με τους τροχούς να έχουν απολυτα λογικές διαστάσεις (215/45 R17) για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου και τα δεδομένα της εποχής.

VW Polo GTI

Το τιμόνι χωρίς να είναι κακό, δεν διεκδικεί δάφνες σε επίπεδο αίσθησης. Αυτό όμως είναι ένα έργο που έχεις ξαναδεί με διάφορα μοντέλα της VW. Η ανάρτηση διατηρεί σε κάθε περίπτωση μια ισορροπία μεταξύ άνεσης και πρόσφυσης και τα φρένα θα κάνουν τη δουλειά ακόμη και μετά από παρατεταμένη πίεση. Αν ψάχνεις για κάτι σαν συμπέρασμα, τότε θα σου πω ότι με το Polo GTI μπορείς να ευχαριστηθείς οδήγηση αν το προσεγγίσεις ως ένα mainstream μοντέλο.

Διαβάστε Επίσης

Προφανώς και ανάμεσα στα τόσα ηλεκτρικά μοντέλα που έχουν αρχίσει να γίνονται μέρος της ζωής μας, η παρουσία ενός τέτοιου αυτοκινήτου θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και λυτρωτική. Γιατί σου θυμίζει πως η ακαριαία επιτάχυνση, το στυλ οδήγησης one pedal και το υπέρβαρο αμάξωμα του οποίου τα μειονεκτήματα μπορεί να μην αντιλαμβάνεσαι με την πρώτη, αλλά νιώθεις πως είναι εκεί, δεν μπορούν να αποτελέσουν υποκατάστατο ενός GTI.

VW Polo GTI

Το θέμα όμως, είναι πως τα Fiesta ST και i20N είναι τα μοντέλα της κατηγορίας που ανταποκρίνονται καλύτερα στην παραδοσιακή έννοια του όρου GTI. Διαθέσιμα αποκλειστικά με ωραία σε αίσθηση και απόκριση χειροκίνητα κιβώτια, εκεί που το επίσης μοναδικό ως επιλογή DSG του Polo αρχίζει να δείχνει πως έχει και τρωτά σημεία, όπως η λειτουργία του όταν κινείσαι σε γρήγορους ρυθμούς. Επιπλέον, τα δύο προαναφερθέντα μοντέλα είναι πιο απόλυτα στις αντιδράσεις τους και ως εκ τούτου, πιο διασκεδαστικά. Εκτός κι αν αυτό που αναζητάς περισσότερο, είναι η άνεση. Η επιλογή ενός GTI όμως, μάλλον δεν υποδηλώνει κάτι τέτοιο.

Και τελικά, το Polo GTI καταλήγει να είναι το ακριβότερο της παρέας. Μέχρι την οριστική του απόσυρση από την αγορά, το Fiesta ST κοστίζει κάτι παραπάνω από 31.000 ευρώ, ενώ η έκδοση Performance Pack του i20N υπερβαίνει οριακά τα 30.000 ευρώ. Αυτά, την ώρα που το Polo ξεκινά από τα 36.600 ευρώ. Κι αυτό για ένα μοντέλο που μπορεί να έχει το όνομα, αλλά το συνδυάζει με λιγότερη χάρη, ίσως και να είναι καθοριστικής σημασίας όταν έρθει η ώρα της τελικής επιλογής.

VW Polo GTI

Κινητήρας: 4κύλινδρος, 1.984cc
Κιβώτιο / σχέσεις: Αυτόματο/ 7
Κίνηση: Μπροστά
Ισχύς: 207 ίπποι
Ροπή: 320 Nm
0-100 km/h: 6,5 sec
Τελική ταχύτητα: 240 km/h
Κατανάλωση:
μέση εργοστασιακή: από 6,8 lt/100 km
μέση δοκιμής: 8,7 lt/100 km
Διαστάσεις:
ΜxΠxΥ: 4.074 mm x 1.751 mm x 1.431 mm
Βάρος: 1.358 kg
Χώρος αποσκευών: 305 lt
Εκπομπές CO2: 154 g/km
Τιμή: από €36.600

Διαβάστε ακόμα: 
- Δοκιμή Toyota Corolla Cross 2.0L Hybrid 4x4: Γιατί αυτό και όχι το Corolla;
- BYD Seagull: Tο ηλεκτρικό αυτοκίνητο των 9.600 ευρώ
Το καλύτερο video της Lamborghini Revuelto μέχρι τώρα
Γιατί ο Ryan Gosling προσπαθεί να κλέψει ρολόι TAG Heuer Carrera οδήγωντας 911 Turbo

Best of Network