Θα ξεκινήσω από το γεγονός ότι με €21.320, το υβριδικό Yaris Cross είναι το φτηνότερο της παρέας. Δεν περίμενα να το πω αυτό για ένα μοντέλο της Toyota, καθώς η ιαπωνική εταιρεία συνήθως φροντίζει να κεφαλαιοποιεί στους τιμοκαταλόγους το όνομα που έχει χτίσει στην ελληνική αγορά, όμως εδώ έχουμε να κάνουμε με μια εξαίρεση. Επιπλέον, σου δίνει ένα αντικειμενικά ενδιαφέρον σχεδιαστικά μοντέλο, με σταθερά καλή ποιότητα, καλή εκμετάλλευση χώρων και χαμηλή κατανάλωση. Αξίζουν αυτά για να περιμένεις αρκετούς μήνες την παραλαβή του; Ανεξαρτήτως του τι λέμε εμείς, η αγορά έχει αποφανθεί. Ακόμη και με τα προβλήματα διαθεσιμότητας, το Yaris Cross είναι πρώτο σε πωλήσεις στην κατηγορία του και υπάρχουν αρκετοί που είναι πρόθυμοι να το περιμένουν.
Το Mokka αποτελεί το πιο ενδιαφέρον μοντέλο σχεδιαστικά, είναι έστω και με πολύ μικρή διαφορά από το Yaris Cross το πιο οικονομικό στη χρήση, αλλά έχει τους μικρότερους χώρους και είναι το λιγότερο ποιοτικό. Αν και όλα διαθέτουν προγράμματα οδήγησης, είναι σαφές πως η λογική των μοντέλων της κατηγορίας B-SUV δεν απευθύνεται σε όσους αναζητούν σχέση αλληλεπίδρασης μεταξύ αυτοκινήτου και οδηγού. Έχοντας αυτό κατά νου, το Mokka είναι οδηγικά το πιο ενδιαφέρον. Και σχετικά ακριβό, καθώς οι εκδόσεις diesel ξεκινούν λίγο πάνω από τα €24.000.
Με αντικειμενικά κριτήρια, το T-Roc είναι το μοντέλο που συγκεντρώνει τα περισσότερα θετικά. Είναι το πιο ποιοτικό, έχει τους μεγαλύτερους χώρους και με τον κινητήρα 1.5 αποδεικνύεται και το πιο γρήγορο. Από την άλλη είναι συντηρητικό σε σχεδίαση, αποστειρωμένο σε αίσθηση, ενώ είναι και το πιο ακριβό, ξεκινώντας από τα €25.900 (από €27.250 με DSG). Με εξαίρεση το τελευταίο, τα άλλα δύο ελάχιστους απασχολούν. Η σχεδίαση είναι εξ ορισμού υποκειμενική, ενώ αν ιεραρχείς ψηλά την αίσθηση, δεν αγοράζεις SUV. Τελικά το T-Roc δείχνει να είναι η χρυσή τομή. Δεν θα το ξαναπώ, ορκίζομαι.