Συγκριτικό B-SUV: Opel Mokka 1.5 Diesel, Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid, VW T-Roc 1.5 TSI

Τρία μοντέλα, τρεις διαφορετικοί κόσμοι. Μπορεί με βάση τους πίνακες πωλήσεων ένα B-SUV να φαντάζει περίπου ως μονόδρομος, αλλά τα επιμέρους χαρακτηριστικά του δεν είναι

Opel_Mokka_Toyota_Yaris_Cross_VW_T-Roc
Opel Mokka 1.5 Diesel
Opel Mokka 1.5 Diesel
Opel Mokka 1.5 Diesel
VW T-Roc 1.5 TSI DSG
VW T-Roc 1.5 TSI DSG
VW T-Roc 1.5 TSI DSG
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid e-CVT
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid e-CVT
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid e-CVT
Opel Mokka 1.5 Diesel
Opel Mokka 1.5 Diesel
Opel Mokka 1.5 Diesel
Opel Mokka 1.5 Diesel
Opel Mokka 1.5 Diesel
Opel Mokka 1.5 Diesel
VW T-Roc 1.5 TSI DSG
VW T-Roc 1.5 TSI DSG
VW T-Roc 1.5 TSI DSG
VW T-Roc 1.5 TSI DSG
VW T-Roc 1.5 TSI DSG
VW T-Roc 1.5 TSI DSG
VW T-Roc 1.5 TSI DSG
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid e-CVT
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid e-CVT
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid e-CVT
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid e-CVT
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid e-CVT
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid e-CVT
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid e-CVT

ΘΕΩΡΙΑ

 

Υπάρχει ένα ανέκδοτο που έχει ως εξής: Όταν ήμασταν μικροί, πιστεύαμε οτι στο μέλλον τα αυτοκίνητα θα πετάνε. Και ήρθε το 2022 και δεν έχουμε λεφτά να βάλουμε βενζίνη. Ναι, είναι πιθανό το επόμενό σου αυτοκίνητο να είναι ηλεκτρικό. Αν όχι, το μεθεπόμενο θα είναι σίγουρα, αλλά ποιος κάθεται να ασχοληθεί σήμερα με το τι θα γίνει στην επόμενη δεκαετία. Άλλωστε αν συνεχιστεί η σημερινή κατάσταση, τότε είναι βέβαιο πως δεν θα έχουμε λεφτά να τα φορτίσουμε. Σε μία από τις τελευταίες στροφές της διαδρομής που οδηγεί στην κατάργησή τους, τα μοντέλα με συμβατικούς κινητήρες είναι ακόμη εδώ, κι αυτό το καλοκαίρι. Όπως φυσικά και τα υβριδικά, για όσους είναι οπαδοί του "ένα βήμα τη φορά".

Τα τρία μοντέλα του συγκριτικού, μπορεί να ανήκουν στην ίδια κατηγορία από πλευράς αμαξώματος, αυτή των ιδιαίτερα δημοφιλών B-SUV, όμως κάτω από το καπό, βρίσκονται τρεις διαφορετικοί κόσμοι. Και το τελικό αποτέλεσμα μπορεί να το φαντάζεσαι, αλλά σε ένα από τα ελάχιστα σπόιλερ του κειμένου, μπορώ να σου πω ότι δεν είναι αυτό που νομίζεις.

Opel Mokka 1.5 Diesel

Θα αρχίσω με το -λόγω διχρωμίας- πιο φαντεζί της παρέας, που τυγχάνει να είναι και το πιο παλιό, αν βέβαια μπορείς να το πεις αυτό για ένα μοντέλο που καλά καλά δεν έχει προλάβει να κλείσει δύο χρόνια στην αγορά. Ο λόγος για το Opel Mokka, που έχει και την πιο νεανική σχεδίαση. Ναι, αν ένα από τα τρία έχει να σου πει κάτι παραπάνω σε επίπεδο αισθητικής, αυτό είναι το Mokka. Παρομοίως και στο εσωτερικό, όπου υιοθετεί την ενιαία επιφάνεια piano black στο ταμπλό, στην οποία φιλοξενούνται ο ψηφιακός πίνακας οργάνων και η οθόνη πολυμέσων. Το αισθητικό τρικ της διχρωμίας διατηρείται και στο εσωτερικό, με τις κόκκινες λωρίδες να δίνουν έναν ευχάριστο τόνο, στο κατά τα άλλα μονότονο μαύρο.

Opel Mokka 1.5 Diesel

Αν ψάχνεις σημεία στο εσωτερικό του Mokka στα οποία θα μπορούσες να ασκήσεις κριτική, το πρώτο που σου έρχεται στο μυαλό, είναι η εκτεταμένη χρήση σκληρού πλαστικού. Σε επίπεδο ποιότητας υλικών, το Opel μπορεί να μην είναι κακό, αλλά σίγουρα έπεται των άλλων δύο της παρέας. Από τη στιγμή που η γερμανική εταιρεία πέρασε στα χέρια της Peugeot, οι Γάλλοι θέλησαν να καταστήσουν σαφές ποια μάρκα από το portfolio της θα αποπνέει premium αέρα. Και όπως σωστά μαντεύεις, αυτή δεν είναι η Opel.

Κατά τα άλλα, υπάρχει ένα μεγάλο θετικό στο Mokka, που δεν είναι άλλο από τη διατήρηση των φυσικών διακοπτών για τον κλιματισμό. Προσωπικά, δεν θα κουραστώ να το λέω. Ο χειρισμός του κλιματισμού μέσω υπομενού στις οθόνες infotainment, θα κερδίζει το Όσκαρ δυσχρηστίας με μεγαλύτερη συνέπεια απ' ότι ο Ναδάλ το Roland Garros.

Cross στο όνομα, over στο στοίχημα

Δεν χρειάζεσαι πολλά, πέρα από έναν συνδυασμό ονομάτων που χτυπάνε κατευθείαν bullseye στο θυμικό των αγοραστών. Η Toyota το ξέρει αυτό καλύτερα από τον καθένα. Το Yaris είναι το απόλυτο best seller της ελληνικής αγοράς τόσο ως καινούργιο, όσο και ως μεταχειρισμένο. Για την ακρίβεια, όποιος δεν έχει τα λεφτά να το αγοράσει καινούργιο, το αγοράζει από 2ο χέρι. Φαντάσου τώρα δίπλα στο όνομα Yaris, να προσθέσεις τη λέξη Cross, υποννοώντας πως πρόκειται για έκδοση SUV.

Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid e-CVT

Μόλις έφτιαξες τον τέλειο συνδυασμό για να δημιουργήσεις σκηνικό Black Friday έξω από τις εκθέσεις σου. Πριν παρατήσεις την ανάγνωση και τρέξεις να παραγγείλεις ένα, καλό είναι να ξέρεις πως προηγήθηκαν πολλοί πριν από σένα. Για την ακρίβεια τόσοι πολλοί, που αν το κλείσεις σήμερα, θα το πάρεις στα χέρια σου κάποια στιγμή το 2023.

Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid e-CVT

Τι θα έχεις αποκτήσει μετά από τόση αναμονή; Ένα μοντέλο με τυπικά ιαπωνική ποιότητα και σχεδίαση. Η εμφάνισή του κεντρίζει το ενδιαφέρον και αυτό γίνεται σαφές από τα βλέμματα που συγκεντρώνει στο πέρασμά του. Ίσως βέβαια να είναι από όσους το έχουν παραγγείλει και σε κοιτάζουν απορημένοι που κυκλοφορείς ήδη με αυτό. Επίσης, έχει πολλούς χώρους για μικροαντικείμενα στο εσωτερικό, γεγονός που το καθιστά ιδιαίτερα πρακτικό.

Το επίπεδο εξοπλισμού είναι πλούσιο, αλλά το -κατά το ήμισυ- ψηφιακό περιβάλλον, δεν έχει και τα καλύτερα γραφικά. Ακόμη ένα μπράβο στην Toyota, για την επιλογή των φυσικών διακοπτών του κλιματισμού. Οι χώροι του Yaris Cross είναι αρκετά καλοί, σαφώς καλύτεροι από του Mokka, αλλά λίγο χειρότεροι από του T-Roc.

VW T-Roc 1.5 TSI DSG

Είπα T-Roc; Λοιπόν, το μοντέλο της VW έρχεται από μια πρόσφατη αισθητική ανανέωση. Ξέρεις, από αυτές που για να διακρίνεις τις διαφορές στην εμφάνιση, θα πρέπει να εργάζεσαι σε αντιπροσωπεία της εκάστοτε εταιρείας. Το T-Roc είναι από τα αυτοκίνητα που δεν τρελένεσαι στη θέα τους, αλλά δεν βρίσκεις και κάτι να σε χαλάει. Το πιθανότερο είναι πως για το αισθητικό κριτήριο των 9 στους 10, θα είναι απόλυτα επαρκές.

VW T-Roc 1.5 TSI DSG

Έχει το πιο ποιοτικό εσωτερικό, τουλάχιστον από πλευράς αίσθησης των υλικών σε όψη και αφή. Έχει τους πιο άνετους χώρους επιβατών και αποσκευών και από τα τρία μοντέλα του συγκριτικού και δείχνει το πιο στιβαρό ως κατασκευή. Θα έλεγα με σχετική ευκολία, πως αποτελεί τη χρυσή τομή. Ορίστε, το είπα κι εγώ. Έχω την αίσθηση πως ο χαρακτηρισμός ενός μοντέλου της VW ως χρυσή τομή, έχει χρησιμοποιηθεί περισσότερες φορές, από όσες έχει βγει από τα χείλη πολιτικού, το "θα χυθεί άπλετο φως". Εδώ, όπως συμβαίνει με τα σύγχρονα VW, όλες οι λειτουργίες αποτελούν μέρος του -όχι σε όλες τις περιπτώσεις- εύχρηστου μενού της οθόνης infotainment. Η οποία πάντως, έχει και τα καλύτερα γραφικά εκ των τριών.

Best of Network