VW Taigo 1.0 TSI 110 DSG: Safe bet
Έχει ελκυστική εμφάνιση και καλούς χώρους, κοστίζοντας ελάχιστα παραπάνω από ένα T-Cross. Αρκεί να μην θεωρήσεις πως στο coupe αμάξωμα υποβόσκει κάποια σπορ διάσταση
Έχει ελκυστική εμφάνιση και καλούς χώρους, κοστίζοντας ελάχιστα παραπάνω από ένα T-Cross. Αρκεί να μην θεωρήσεις πως στο coupe αμάξωμα υποβόσκει κάποια σπορ διάσταση
Όταν σου δίνουν SUV, coupe και compact διαστάσεις στο ίδιο αμάξωμα, τι παραπάνω μπορείς να ζητήσεις;
Αν και η εμφάνιση αποπνέει δυναμισμό, οδηγικά η αποστειρωμένη αίσθηση του στερεί πόντους
Δεν ήταν πάντοτε έτσι. Πριν από κάποια χρόνια, όταν χρησιμοποιούσες τη λέξη coupe, αναφερόσουν σε μοντέλο με δύο πόρτες, επαρκείς χώρους -κατά βάση- για δύο επιβάτες και πορτ μπαγκάζ που θα ήσουν ικανοποιημένος αν χωρούσε κάτι παραπάνω από δύο σακίδια πλάτης. Και όλο αυτό το πακέτο παραχωρήσεων, λογικά θα περίμενες να συνοδεύεται από ένα άλλο πακέτο, αυτό των υψηλών επιδόσεων και της σπορτίφ οδικής συμπεριφοράς. Τα σημερινά coupe, έχουν τέσσερις πόρτες, αυξημένη απόσταση από το έδαφος και φιλοξενούν 4 άτομα ανεξαρτήτως αναστήματος με τις αποσκευές τους. Όσο για τα δυναμικά τους χαρακτηριστικά, το θέμα σηκώνει μεγάλη κουβέντα.
Πώς φτάσαμε όμως στην ουσιαστική εξαφάνιση μιας ολόκληρης κατηγορίας, ή ακόμη πιο συγκεκριμένα δύο κατηγοριών, αν μαζί με τα coupe συνυπολογίσεις και τα roadster; Σου ακούγεται υπερβολικό; Μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του 2000, οι δύο αυτές κατηγορίες είχαν κάθε χρόνο συνδυαστικές πωλήσεις μεταξύ 5-6.000 μονάδων. Ενδεικτικά το 2004 είχαν 5.860 και το 2009 5.395 πωλήσεις. Και μετά ήρθε η οικονομική κρίση. Κι όταν στις υπόλοιπες κατηγορίες οι πωλήσεις άρχισαν να συρρικνώνονται, στις συγκεκριμένες κυριολεκτικά κατέρρευσαν. 129 μονάδες το 2013 και 239 το 2016. Σε περίπτωση που αναρωτιέσαι ποια είναι η εικόνα σήμερα, σου έχω ένα καλό κι ένα κακό νέο.
Το καλό νέο είναι πως οι κατηγορίες υπάρχουν ακόμη. Τυπικά, γιατί ουσιαστικά, έχουν συμπεριληφθεί σε μία νέα κατηγορία με την ονομασία Sport. Τα κακά νέα, είναι πως η κατηγορία αυτή έκλεισε το 2021 με 97 ταξινομήσεις, εκ των οποίων οι 48 αφορούσαν στο MX-5. Ήρθε λοιπόν η ώρα να το πάρουμε όλοι απόφαση. Μία εντονότερη κλίση στο πίσω μέρος της οροφής ενός αυτοκινήτου, αρκεί για να του αποδοθεί ο χαρακτηρισμός coupe ανεξαρτήτως των υπόλοιπων χαρακτηριστικών του.
Κι αν υπάρχει μια κατηγορία έτοιμη να αντλήσει τα μεγαλύτερα οφέλη από αυτή την κατάσταση, αυτή δεν είναι άλλη από τα SUV. Βασικά η αγορά δείχνει να βαδίζει προς μια μετάλλαξη που πριν λίγα χρόνια θα ακουγόταν σαν σενάριο επιστημονικής φαντασίας. Από μια κατηγορία της αγοράς, τα SUV τείνουν να αποτελέσουν τη μοναδική κατηγορία, η οποία σταδιακά ενσωματώνει όλες τις υπόλοιπες, δημιουργώντας υποκατηγορίες τύπου B-SUV, C-SUV, Coupe SUV, Cabrio SUV και πάει λέγοντας.
Κάπου εδώ έρχεται να κάνει την εμφάνισή του το Taigo. Τι είναι; ένα ακόμη SUV με τα σήματα της VW, αλλά το πρώτο στη γκάμα της με coupe αμάξωμα. Γιατί για κάποιο λόγο, αυτές τις μέρες είναι πολλοί εκείνοι που θέλουν ένα SUV με λίγο έξτρα στυλ, για το οποίο είναι διατεθιμένοι να πληρώσουν ένα έξτρα ποσό, την ώρα που πιθανότατα θα κληθούν να κάνουν μικρές ή μεγαλύτερες παραχωρήσεις σε επίπεδο χώρων και πρακτικότητας. Βασισμένο στο πάτωμα MQB A0 όπως και τα Polo και T-Cross, το Taigo έρχεται να τοποθετηθεί ανάμεσα στο τελευταίο και το ελαφρώς μεγαλύτερο T-Roc, με τις τιμές μεταξύ των τριών όμως, να συγκλίνουν τόσο πολύ, όσο και ο σχεδιασμός τους.
Η αλήθεια είναι πως κανείς δεν μπορεί να αρνηθεί στο Τaigo την πιο ελκυστική εμφάνιση, συγκριτικά με ένα T-Cross. Ειδικά οι φωτιζόμενες λωρίδες τόσο στη μάσκα όσο και στο πίσω μέρος, εκτός από όμορφο αποτέλεσμα, δημιουργούν και μια νοητή σύνδεση με τις πιο premium υλοποιήσεις του VW group, με την διχρωμία αμαξώματος-οροφής να προσθέτει μια έξτρα αισθητική πινελιά. Στο εσωτερικό η εικόνα είναι σε μεγάλο βαθμό αυτή που περιμένεις, αν είχες οποιαδήποτε προηγούμενη επαφή με κάποιο σύγχρονο μοντέλο της μάρκας.
Ψηφιακός πίνακας οργάνων ακόμη και στη βασική έκδοση εξοπλισμού, χωρίς όμως ιδιαίτερες επιλογές παραμετροποίησης και ικανοποιητική ποιότητα υλικών και κατασκευής. Στα αναμφίβολα θετικά, η επιλογή τα χειριστήρια του κλιματισμού να κρατηθούν εκτός του μενού της οθόνης infotainment, στοιχείο που ευνοεί ξεκάθαρα την πρακτικότητα. Την ίδια ώρα, οι επιβάτες του Taigo δεν θα χρειαστεί να κάνουν μεγάλες παραχωρήσεις ούτε σε επίπεδο χώρων, ούτε σε εκείνο των αποσκευών. Η κλίση της οροφής δείχνει να επηρεάζει περισσότερο την ορατότητα του οδηγού απ' ότι τα κεφάλια όσων κάθονται πίσω, ενώ ο χώρος αποσκευών των 440 λίτρων, είναι μόλις 15 λίτρα μικρότερος από εκείνον του T-Cross.