Καταργούνται στην Ευρώπη τα Hyundai i20N και i30N

Δύο ακόμη εξαιρετικά δείγματα της κατηγορίας των hot hatch που άνθισε την περασμένη δεκαετία, έρχονται να προστεθούν στον μακρύ κατάλογο των μοντέλων που καταργούνται στον βωμό της ηλεκτροκίνησης.

Hyundai N Range Print

Θα μπορούσε κάλλιστα να κρατηθεί ενός λεπτού σιγή. Δύο από τα πιο οδηγοκεντρικά hatchback των ημερών μας και τα μοναδικά που είχαν απομείνει να θεωρούνται κάπως προσιτά, ολοκληρώνουν την πορεία τους στην ευρωπαϊκή αγορά. Ο λόγος για τα Hyundai i30N και i20N τα οποία καταργούνται στην Ευρώπη, επειδή η νοτιοκορεατική μάρκα εστιάζει στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Το i30N παρουσιάστηκε το 2017, και από ένα facelift στα μισά του κύκλου ζωής του, είχε απόδοση 280 ίππων από έναν δίλιτρο turbo και εξαιρετική, αν και όχι τόσο απόλυτη οδική συμπεριφορά όσο το i20N των 204 ίππων. Που με τη σειρά του, ακολούθησε το 2020 και επιβεβαίωσε αμέσως ότι η εξαιρετική δουλειά του Albert Biermann (πρώην στελέχους της BMW M) στο μεγαλύτερο αδελφάκι του δεν ήταν τυχαία.

Hyundai N Range Print


Η μόνη καλή είδηση είναι πως η Hyundai δεν καταργεί το τμήμα N, αντ' αυτού αναφέρει πως θα βάλει όλη της την προσπάθεια σε μοντέλα όπως το Ioniq 5 N και αυτό αν θέλουμε να είμαστε δίκαιοι, αφήνει μια χαραμάδα αισιοδοξίας για το μέλλον. Μια αίσθηση ότι δεν έχουν χαθεί όλα.

"Η παραγωγή των μοντέλων ICE N έχει σταματήσει για την ευρωπαϊκή αγορά από τον Φεβρουάριο, σύμφωνα με τη δέσμευσή μας να προσφέρουμε στους πελάτες μας μια σειρά μοντέλων με μηδενικές εκπομπές ρύπων μέχρι το 2035 και να λειτουργούμε 100% ουδέτερα ως προς τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα μέχρι το 2045", αναφέρει η Hyundai σε ανακοίνωσή της.

To παράρτημα Ν επικεντρώνει στα EV

"Προχωρώντας προς τα εμπρός στην Ευρώπη, η Hyundai αναπτύσσει το παράρτημα N ως πρωτοπόρο των EV υψηλής απόδοσης. Οι πελάτες μας θα επωφεληθούν από τις τεχνολογικές εξελίξεις που θα κάνουν τα EVs ακόμη πιο ελκυστικά στο μέλλον".

Hyundai N Range Print


Παρόλα αυτά, ο "θάνατος” των i30N και i20N είναι ένα ακόμη σημάδι ότι ο χρυσός αιώνας (εντάξει, μάλλον η χρυσή δεκαετία) των hot hatch που κορυφώθηκε κάπου στα μέσα και τέλη της δεκαετίας του 2000 για να συνεχιστεί και την δεκαετία του 2010, έχει τελειώσει για τα καλά.

Το 2023, ήταν η χρονιά που σήμανε την κατάργηση του Ford Fiesta ST, με το τελευταίο Renault Megane RS να το ακολουθεί. Το Focus ST θα έχει την ίδια μοίρα αργότερα φέτος, ενώ το κορυφαίο Focus RS δεν αντικαταστάθηκε ποτέ.

Που ακριβώς μας φέρνουν όλα αυτά; Σε μια κατηγορία που έχει ως εναπομείναντες εκπροσώπους την AMG A45, το Toyota GR Yaris, το Honda Civic Type R, το Audi RS3, τα VW Golf R και Golf GTI και τις BMW 128ti και Μ135i. Δηλαδή όχι και τόσα πολλά. Και κανένα τους κάτω από 30.000 ευρώ. Μελαγχολία.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network