
Η Renault επιβεβαίωσε ότι βρίσκεται σε συνομιλίες με τη Volkswagen για συνεργασία πάνω σε ένα ηλεκτρικό μίνι αυτοκίνητο για την ευρωπαϊκή αγορά. Την είδηση επιβεβαίωσε ο διευθύνων σύμβουλος της γαλλικής εταιρείας, Luca de Meo, στην έκθεση αυτοκινήτου της Γενεύης.
Ο De Meo δήλωσε επίσης ότι συνομιλεί και με άλλους πιθανούς εταίρους, χωρίς όμως να προχωρήσει σε λεπτομέρειες. "Είμαι ανοιχτός σε όποιον θέλει να συμμετάσχει. Έχω παραγωγική ικανότητα. Έχω την πλατφόρμα. Ξέρω πώς να το κάνω", δήλωσε.

Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν επιδοθεί σε μια μάχη με το χρόνο για να καταφέρουν να προσφέρουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε παρόμοια τιμή με τα μοντέλα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, ώστε να μην χάσουν έδαφος από τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες. Οι τελευταίες, είναι ξεκάθαρο πως στοχεύουν στην κατάκτηση της ευρωπαϊκής αγοράς με φτηνά ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Η Renault δήλωσε τον περασμένο Νοέμβριο ότι θα λανσάρει ένα αμιγώς ηλεκτρικό Twingo ήδη από το 2026 με τιμή-στόχο κάτω από 20.000 ευρώ. Τότε η Renault είχε αναφέρει ότι βρίσκεται σε συνομιλίες με αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες ως πιθανούς συνεργάτες για το Twingo.

Στην έκθεση της Γενεύης τη Δευτέρα 26/2, ο de Meo δήλωσε ότι η Renault και η VW βρίσκονται σε "πρώιμες συνομιλίες" για να μοιραστούν ενδεχομένως την πλατφόρμα του Twingo. Το νέο ηλεκτρικό Twingo θα βασίζεται σε μια παραλλαγή της αρχιτεκτονικής AmpR Small, η οποία θα χρησιμοποιηθεί από το νέο Renault 5 που παρουσιάστηκε επίσης στην έκθεση της Γενεύης.
Για να μειωθεί το κόστος, το Twingo θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει λιγότερο δαπανηρές μπαταρίες π.χ. φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP), δήλωσε ο de Meo. Η Renault σκοπεύει να προχωρήσει το project με ή χωρίς συνεργάτη. "Δεν έχω χρόνο για χάσιμο, οπότε δεν θα το αναβάλω", δήλωσε ο de Meo.
Η VW χάνει έδαφος
Η VW δείχνει να μένει πίσω στον αγώνα για να φέρει στην αγορά προσιτά μικρά ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η Stellantis μόλις κυκλοφόρησε το δικό της EV κάτω των 25.000 ευρώ, το Citroen e-C3, με μια έκδοση μικρής εμβέλειας να έρχεται σε τιμή κάτω των 20.000 ευρώ.

Η συνεργασία με τη Renault θα βοηθούσε τη VW να λανσάρει διαδόχους του ηλεκτρικού μίνι αυτοκινήτου e-Up και των ομόσταυλων Skoda Citigo και Seat Mii. Ο διάδοχος του Up θα μπορούσε να ονομάζεται ID1 και να τοποθετηθεί κάτω από το επερχόμενο ID2 hatchback, το οποίο είχε προαναγγελθεί με το ID2all concept.
Ο διευθύνων σύμβουλος της VW, Thomas Schaefer, δήλωσε ότι είναι ανοιχτός σε συνεργασίες που θα βοηθήσουν στη μείωση της λιανικής τιμής ενός νέου μικρού EV κάτω από τα 20.000 ευρώ. Αξίζει να σημειωθεί πως η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία έχει ιστορικό συνεργασίας σε μικρά αυτοκίνητα, τα οποία είναι πολύ πιο δύσκολο να παραχθούν κερδοφόρα λόγω της χαμηλής τιμής πώλησής τους.
Τα παραδείγματα που ανέφερε ο de Meo περιλαμβάνουν τη συνεργασία της Toyota με την Peugeot και τη Citroen για την παραγωγή του μίνι αυτοκινήτου Aygo/Peugeot 108/Citroen C1, καθώς και τη συνεργασία της Ford με τη Fiat για την παραγωγή της δεύτερης γενιάς του Ka στο πάτωμα του Fiat 500.
Οι αυστηρότεροι στόχοι για τις εκπομπές CO2 και οι αυστηρότεροι κανονισμοί ασφαλείας έχουν εκτοπίσει πολλές μάρκες από την αγορά των μικρών αυτοκινήτων. "Κανείς δεν είναι σε θέση να παράγει μικρά αυτοκίνητα κερδοφόρα", δήλωσε ο de Meo στη Γενεύη.
40% μείωση κόστους
Ωστόσο, η μετάβαση σε ηλεκτρικά συστήματα μετάδοσης κίνησης δίνει την ευκαιρία στους κατασκευαστές αυτοκινήτων να επιστρέψουν στις μικρότερες κατηγορίες, αν το κόστος μπορεί να είναι διαχειρίσιμο, ανέφερε ο de Meo.
Η Renault στοχεύει να μειώσει το κόστος για το νέο ηλεκτρικό Twingo έως και 40% σε σύγκριση με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της σημερινής γενιάς, μέσω ενός συνδυασμού μείωσης των εξαρτημάτων, συντομότερων χρόνων κατασκευής, ταχύτητας στην αγορά και φτηνότερης χημικής σύστασης της μπαταρίας.