Αν είναι η πρώτη φορά που ακούς για την MST Cars, πρόκειται για μια μικρή εταιρεία restomod από την Ουαλία, που μετατρέπει παλιά Ford Escort, χαρίζοντας τους φαρδύτερα φτερά, αεροτομές και χαμηλωμένες αναρτήσεις. Και φυσικά, περισσότερη ισχύ.
Αυτό που έχεις μπροστά σου, είναι η πιο πρόσφατη δημιουργία της, που ονομάζεται MK2 EVO-X και βασίζεται στο vintage "X-Pack" της δεκαετίας των 70s. Δεν είναι πανέμορφο;
Οι επιλογές κινητήρων μοιράζονται μεταξύ δύο τετρακύλινδρων ατμοσφαιρικών συνόλων. Αυτά αφορούν είτε τον Duratec 2.5 λίτρων απόδοσης 275 ίππων, είτε τον Millington Diamond 2.9 λίτρων με ισχύ 365 ίππων.
Σειρά έχει το κιβώτιο ταχυτήτων. Εδώ έχεις δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε ένα εξάρι σειριακό ή ένα πεντάρι με μοτίβο "H". Μεταξύ των αναβαθμίσεων περιλαμβάνονται μια ανασχεδιασμένη ECU, αναβαθμισμένο σύστημα ψεκασμού καυσίμου, καθώς και νέα καλωδίωση που συνδέει όλα αυτά.
Η MST έχει τοποθετήσει επίσης μια ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση επιπέδου WRC, η οποία είχε εξελιχθεί από τον αείμνηστο Colin McRae. Αναμφίβολα πρόκειται για μια ξεχωριστή πινελιά.
Στοιχεία από τον χώρο των αγώνων
Σε άλλα νέα, περιλαμβάνονται φρένα AP Racing με εξαπίστονες δαγκάνες και επιλογή από τακάκια Ferodo ή Mintex. Κι ακόμη δεν τελειώσαμε. Υπάρχουν ενα μεγαλύτερο τούνελ μετάδοσης, μια αγωνιστική πολλαπλή από ανοξείδωτο ατσάλι, ένα κεντρικά τοποθετημένο ρεζερβουάρ καυσίμου και μάλλον εδώ, φτάσαμε στο τέλος.
Περνώντας στη σχεδίαση, θα εντοπίσεις σίγουρα τη ρετρό-φουτουριστική εικόνα των προβολέων, που προδίδουν αμέσως πως δεν πρόκειται καθόλου για ένα συνηθισμένο Escort, υπάρχουν ζάντες 8 ακτίνων και διαμέτρου 17 ιντσών, με τα ελαστικά να είναι Michelin Pilot Cup Sport και ένα πλήρες κιτ αμαξώματος από ανθρακονήματα να ολοκληρώνει την εικόνα.
Όλα αυτά έχουν τοποθετηθεί πάνω σε ένα πολύ πιο ογκώδες πλαίσιο. Αυτό έχει ως στόχο να κάνει το EVO-X να βρίσκεται πραγματικά κοντά σε ένα "σύγχρονο" αυτοκίνητο ράλι σε έκδοση δρόμου, μας λέει η MST. Η οποία σου δίνει επίσης τη δυνατότητα να ολοκληρώσεις την αισθητική του αμαξώματος με ένα εργοστασιακό χρώμα.
Ο κατάλογος επιλογών του εσωτερικού είναι εξίσου εντυπωσιακός. Μπορείς να επιλέξεις ανάμεσα σε μια πλήρως επενδεδυμένη και διακοσμημένη καμπίνα, ή μια γυμνή, εστιασμένη στην πίστα ειδική έκδοση. Επίσης έχεις στη διάθεσή σου ζώνες ασφαλείας τριών ή έξι σημείων και διάφορα τριάκτινα τιμόνια με φινίρισμα από δέρμα ή σουέτ ως τελικές πινελιές.
Η MST λέει ότι οι παραγγελίες θα ξεκινήσουν το 2025 με τιμή που όμως δεν έχει επιβεβαιωθεί ακόμη. Ενδεικτικά όμως, σκέψου ότι το MST MK1 θα κόστιζε περίπου 200.000 ευρώ. Πιστεύεις ότι αξίζει τον κόπο;