Παρά το γεγονός ότι οι υποδομές φόρτισης συνεχώς διευρύνονται, η πρόσβαση σε δημόσια σημεία φόρτισης εξακολουθεί να προβληματίζει έναν κάτοχο ηλεκτρικού οχήματος. Ακριβώς όπως το άγχος αυτονομίας ήταν κάποτε η μεγαλύτερη ανησυχία, το άγχος φόρτισης ίσως ετοιμάζεται να πάρει τη θέση του, με μια πρόσφατη μελέτη να δείχνει ότι ένας στους πέντε φορτιστές στις ΗΠΑ δεν λειτουργεί.
Υπάρχει όμως και μια άλλη διάσταση στο ζήτημα της δημόσιας φόρτισης. Μερικές φορές οι νέες τεχνολογίες μπορεί να φαίνονται απογοητευτικές, αλλά στην πραγματικότητα, δεν είναι η τεχνολογία που απογοητεύει, αλλά οι άνθρωποι που τη χρησιμοποιούν. Ο λόγος στη συγκεκριμένη περίπτωση, είναι για την ανεύθυνη χρήση των φορτιστών.
Πρόκειται για οδηγούς ηλεκτρικών οχημάτων, που καταλαμβάνουν άσκοπα το χώρο στους φορτιστές για περισσότερο απ' όσο χρειάζεται. Για την καταπολέμηση αυτού του φαινομένου, η Electrify America θα αρχίσει να "τιμωρεί" τους πελάτες που παρατείνουν την παραμονή τους. Τι θεωρείται υπέρβαση της διάρκειας παραμονής; Οποιοδήποτε επίπεδο φόρτισης πάνω από 85%.
Χρονικά ασύμφορο το γέμισμα ηλεκτρικού
Ενώ το γέμισμα του ρεζερβουάρ είναι μια οικεία κατάσταση για τους οδηγούς συμβατικών οχημάτων, το "γέμισμα” μιας μπαταρίας ηλεκτρικού οχήματος δεν είναι τόσο απλή. Πολλοί ταχυφορτιστές μπορούν να επαναφορτίσουν αρκετά γρήγορα μια μπαταρία στο 80% της χωρητικότητάς της. Αλλά αυτό το τελευταίο 20% μέχρι την πλήρη φόρτιση διαρκεί αναλογικά πολύ περισσότερο.
Σύμφωνα με τον Robert Barrosa, πρόεδρο της Electrify America, οι ταχυφορτιστές δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται για αυτό το είδος επαναφόρτισης. Έτσι, η εταιρεία θα εφαρμόσει ένα αυστηρό όριο φόρτισης 85% σε 10 από τους πιο πολυσύχναστους σταθμούς φόρτισης της Καλιφόρνιας.
Η παροχή ρεύματος θα διακόπτεται αυτόματα όταν η στάθμη της μπαταρίας φτάσει στο 85% και εάν οι οδηγοί δεν αποσυνδέσουν τα οχήματά τους μετά από ένα παράθυρο χάριτος 10 λεπτών, θα χρεωνονται επιπλέον 40 cents ανά λεπτό ως "χρόνο αδράνειας”.
Μιλώντας στο CNN, ο Barossa παραδέχεται ότι η συμπεριφορά φόρτισης που προσπαθεί να καταπολεμήσει η εταιρεία του, οφείλεται στο γεγονός ότι τα ηλεκτρικά οχήματα είναι ακόμα μια νέα συνθήκη για τους περισσότερους ανθρώπους. Θεωρεί πως οι περισσότεροι μπορεί να μην γνωρίζουν καν ότι υπάρχει σημαντική επιβράδυνση στην ταχύτητα φόρτισης όταν η μπαταρία ενός αυτοκινήτου υπερβεί το 80%.
Παρόμοιες τακτικές χρησιμοποιούνται ήδη σε μερικούς από τους σταθμούς Supercharger της Tesla. Ωστόσο, στις περιπτώσεις που η φόρτιση σταματήσει στο 80%, οι οδηγοί μπορούν ακόμα να παρακάμψουν το όριο μέσω επιλογών στην οθόνη.
Ένα πρόβλημα που θεωρείται βέβαιο πως θα αντιμετωπίσει η Electrify America, είναι η δυσαρέσκεια των χρηστών που θα θέλουν να επωφεληθούν των συμφωνιών δωρεάν φόρτισης που δίνουν οι κατασκευαστές. Οι ιδιοκτήτες πολλών νέων ηλεκτρικών οχημάτων από μάρκες όπως η Mercedes και η Hyundai, είναι βέβαιο πως θα θελήσουν να εκμεταλλευτούν πλήρως τις δωρεάν φορτίσεις που τους προσφέρονται ως παροχή.
Τι γίνεται όμως με όσους χρειάζονται αυτό το επιπλέον 20% κατά τη διάρκεια ενός μακρινού ταξιδιού, ή έχουν αυτοκίνητα με περιορισμένη αυτονομία ακόμη και όταν είναι γεμάτα; Μια σκέψη από την Electrify America είναι το ανώτατο όριο φόρτισης να μην ισχύσει σε σταθμούς που βρίσκονται κοντά σε μεγάλους αυτοκινητόδρομους.