Η Βρετανία κάνει πίσω στην απαγόρευση βενζίνης και diesel από το 2030

Τι είπε ο πρωθυπουργός της Μεγάλης Βρετανίας σχετικά με την ανάκληση της απαγόρευσης πώλησης καινούργιων αυτοκινήτων που κινούνται με βενζίνη και diesel από το 2030

κινητήρας σε αυτοκίνητο

Η Βρετανία θα μεταθέσει την απαγόρευση των νέων αυτοκινήτων με κινητήρες βενζίνης και diesel από το 2030 στο 2035, δήλωσε ο πρωθυπουργός Ρίσι Σουνάκ, καθώς παρουσίασε αυτό που αποκάλεσε "νέα προσέγγιση" για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.

Να θυμήσουμε ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει αποφασίσει να προχωρήσει στην απαγόρευση πώλησης καινούργιων συμβατικών αυτοκινήτων από το 2035 -με μοναδικό παραθυράκι (την περιβόητη πια "τροπολογία Ferrari") τα συμβατικά αυτοκίνητα να χρησιμοποιούν συνθετικά καύσιμα. 

Τελικά απαγόρευση από το 2035 (όπως η ΕΕ)

"Θα διευκολύνουμε τη μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα. Θα εξακολουθείτε να μπορείτε να αγοράζετε βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα και φορτηγά μέχρι το 2035", δήλωσε ο Σουνάκ σε κεντρική ομιλία του την Τετάρτη. "Ακόμα και μετά από αυτό, θα εξακολουθείτε να μπορείτε να τα αγοράζετε και να τα πουλάτε μεταχειρισμένα".

Διαβάστε Επίσης

Ο Sunak δήλωσε ότι αναμένει ότι η συντριπτική πλειονότητα των οχημάτων που πωλούνται στο Ηνωμένο Βασίλειο θα είναι ηλεκτρικά μέχρι το 2030 χωρίς κυβερνητική παρέμβαση, λόγω της πτώσης του κόστους.

"Τουλάχιστον προς το παρόν θα πρέπει να είστε εσείς, ο καταναλωτής, αυτός που κάνει αυτή την επιλογή, όχι η κυβέρνηση που σας αναγκάζει να το κάνετε", τόνισε ο Βρετανός πρωθυπουργός.

Αντιδράσεις

Παρότι η καθυστέρηση θα φέρει τη Βρετανία σε ευθυγράμμιση με το σχέδιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης οι αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες έχουν ήδη κάνει σημαντικές επενδυτικές αποφάσεις σύμφωνα με τον στόχο του 2030, επέκριναν την απόφαση του Σουνάκ να αναβάλει τον στόχο για το 2035.

Η Kia, η οποία σχεδιάζει να λανσάρει εννέα ηλεκτρικά μοντέλα στη Βρετανία μέσα στα επόμενα χρόνια, δήλωσε ότι είναι απογοητευτικό να βλέπει κανείς μια αλλαγή σε μια πολιτική προς την οποία η βιομηχανία εργάζεται και επενδύει.

Η ανακοίνωση "αλλάζει τις πολύπλοκες διαπραγματεύσεις της αλυσίδας εφοδιασμού και τον προγραμματισμό των προϊόντων, ενώ δυνητικά συμβάλλει στη σύγχυση των καταναλωτών και της βιομηχανίας", δήλωσε εκπρόσωπος της Kia.

Η επικεφαλής της Ford στο Ηνωμένο Βασίλειο, Lisa Brankin, δήλωσε: "Πρόκειται για τον μεγαλύτερο μετασχηματισμό της βιομηχανίας εδώ και πάνω από έναν αιώνα και ο στόχος του Ηνωμένου Βασιλείου για το 2030 αποτελεί ζωτικό καταλύτη για την επιτάχυνση της Ford προς ένα καθαρότερο μέλλον".

Η Brankin πρόσθεσε: "Χρειαζόμαστε την πολιτική εστίαση που εκπαιδεύεται στην ενίσχυση της αγοράς EV βραχυπρόθεσμα και στη στήριξη των καταναλωτών ενώ οι αντίξοοι άνεμοι είναι ισχυροί: οι υποδομές παραμένουν ανώριμες, οι δασμοί ελλοχεύουν και το κόστος ζωής είναι υψηλό".

Πολύ λογική και η αντίδραση της Ford που έχει ανακοινώσει παγκόσμια δέσμευση ύψους 50 δισεκατομμυρίων δολαρίων (47 δισ. ευρώ) για την ηλεκτροκίνηση, η οποία υποστηρίζεται από 430 εκατομμύρια λίρες (500 εκατ. ευρώ) που επενδύονται στις εγκαταστάσεις ανάπτυξης και κατασκευής της στο Ηνωμένο Βασίλειο, με περαιτέρω χρηματοδότηση που προγραμματίζεται για το χρονικό πλαίσιο του 2030.

Ας δούμε τι είπε ο εκπρόσωπος της Volkswagen στη Βρετανία: "Χρειαζόμαστε επειγόντως ένα σαφές και αξιόπιστο ρυθμιστικό πλαίσιο που να δημιουργεί ασφάλεια στην αγορά και εμπιστοσύνη στους καταναλωτές, συμπεριλαμβανομένων δεσμευτικών στόχων για την ανάπτυξη υποδομών και κινήτρων για να διασφαλιστεί η κατεύθυνση της κίνησης".

Και η χαρούμενη Toyota

Ωστόσο, η Toyota δήλωσε ότι χαιρετίζει την κίνηση αυτή, καθώς βοηθά τη βιομηχανία και τους καταναλωτές να προσαρμοστούν και ότι "αναγνωρίζει ότι όλες οι τεχνολογίες χαμηλών εκπομπών και οι προσιτές τεχνολογίες μπορούν να διαδραματίσουν ρόλο σε μια ρεαλιστική μετάβαση των οχημάτων".

Πάντως αναλυτές και στελέχη της βιομηχανίας δήλωσαν ότι η αναβολή του στόχου για το 2030 από την κυβέρνηση σημαίνει ότι η Βρετανία κινδυνεύει να χάσει την πρόσφατη δυναμική της στην υιοθέτηση πιο πράσινων μεταφορών.

Διαβάστε Επίσης

Παράλληλα αναφέρουν ότι θα αποτρέψει επίσης τους αγοραστές αυτοκινήτων που σκέφτονται να στραφούν σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα και θα διαταράξει τα σχέδια των φορέων εκμετάλλευσης ηλεκτρικών σημείων φόρτισης

"Αυτή η καθυστέρηση θα θέσει επίσης σε κίνδυνο τις επενδύσεις σε υποδομές EV, για να μην αναφέρουμε την ευρύτερη αγορά, συμπεριλαμβανομένων των πρωτοβουλιών για μπαταρίες, ηλιακή ενέργεια και πράσινη ενέργεια", δήλωσε ο Adrian Keen, διευθύνων σύμβουλος του δικτύου δημόσιας φόρτισης InstaVolt.

Η Sunak παρουσίασε την αλλαγή πολιτικής ως ευθυγράμμιση της Βρετανίας με την παρόμοια απαγόρευση της ΕΕ το 2035 για τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης, αλλά ένας αναλυτής τόνισε ότι οι δύο αγορές "δεν είναι όμοιες".

"Το Ηνωμένο Βασίλειο δεν προσφέρει τα ίδια κίνητρα από την πλευρά της ζήτησης ή το ίδιο περιβάλλον υποδομών με πολλές δικαιοδοσίες της ΕΕ", δήλωσε η Maria Bengtsson, επικεφαλής της EY U.K. Electric Vehicle Lead.

Με πληροφορίες από Automotive News Europe, Bloomberg και Reuters

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network