Πολλά πράγματα εξαρτώνται από την ηλικία και φυσικά αυτό ισχύει και για την αυτοκίνηση. Η Peugeot το ξέρει καλά και φροντίζει ώστε να μην αφήσει παραπονεμένη την Gen Z (ή Zoomers) -δηλαδή τους γεννημένους τέλη δεκαετίας 1990 και αρχές δεκαετίας 2000. Και κάπως έτσι ίσως και μέσα στο 2026 να δεις αυτό το τιμόνι (κεντρική φωτό) σε ένα Peugeot.
Πώς θα το κάνει αυτό; Δεν χρειάζεται να πάμε πολύ μακριά. Είδαμε το εσωτερικό του νέου Peugeot E-3008 και καταλάβαμε πώς σκέφτεται η φίρμα. Σίγουρα, το φάντασμα των hot hatch του παρελθόντος είχε στοιχειώσει τη γαλλική εταιρεία πάρα πολύ καιρό αλλά με μπροστάρη το Ε-3008 βλέπουμε τη νέα εποχή -και μας αρέσει παρότι δεν είμαστε Gen Z.
H CEO της Peugeot Linda Jackson εξηγεί
"Έχουμε κάνει πολλές έρευνες με νεότερους πελάτες", λέει η διευθύνουσα σύμβουλος Linda Jackson. "Αν μιλήσω με μια συγκεκριμένη γενιά, η λέξη επιδόσεις σημαίνει ένα 205 GTI και ρωτούν 'πότε θα κατασκευάσετε άλλο ένα;'. Όταν μιλάω με τους μελλοντικούς πελάτες μας, έχουν διαφορετικές ιδέες για το τι σημαίνει επιδόσεις".
Η επόμενη γενιά αγοραστών αυτοκινήτων αδιαφορεί για πλαγιολίσθησεις -θέλουν μια παιχνιδοποιημένη εμπειρία μέσα στον ψηφιακό κόσμο. Ο θόρυβος που κάνει ένα αυτοκίνητο απλά δεν τους απασχολεί, επίσης. Ευτυχώς, δεδομένου ότι οι ευρωπαϊκές πωλήσεις της Peugeot θα είναι εξ ολοκλήρου ηλεκτρικές μέχρι το 2030.
"Η εστίασή μας είναι να παρέχουμε την ευρύτερη δυνατή γκάμα ηλεκτρικών αυτοκινήτων μέχρι το 2025", λέει ο διευθυντής προϊόντων της Peugeot Jerome Micheron. "Η αγορά των αυτοκινήτων επιδόσεων έχει καταρρεύσει και δεν είναι εκεί που εστιάζουμε αυτή τη στιγμή".
Ισχύει αν αναλογιστούμε ότι και για το ηλεκτρικό Peugeot E-3008 αυτό που ενδιαφέρει περισσότερο -και εκεί εστιάζει η φίρμα- στην κορυφαία έκδοση των 320 ίππων δεν είναι η ιπποδύναμη αλλά το γεγονός ότι είναι τετρακίνητο. Και προφανώς δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι είναι το δεύτερο δυνατότερο αυτοκίνητο της φίρμας. Το ισχυρότερο -το υβριδικό 508 Peugeot Sport Engineered- ζει τουλάχιστον προς το παρόν.
"Η απόδοση για τη νέα γενιά είναι ψηφιακή", προσθέτει. "Το χειριστήριο Hypersquare στο πρωτότυπο Inception σας δίνει μια ιδέα για το πώς φέρνουμε το gaming στην Peugeot".
Ενώ το ίδιο το πρωτότυπο Inception φαίνεται να είναι ένα κλασικό προϊόν επιστημονικής φαντασίας (αν και το E-3008 έχει πάρει στοιχεία), ο Jerome και η ομάδα του μας διαβεβαιώνουν ότι το Hypersquare θα βγει στην παραγωγή -ίσως ήδη από το 2026. Θα αποδειχθεί αρκετό για να σταματήσουμε να νοσταλγούμε τις επιδέξιες αντιδράσεις ενός 306 Rallye; Θα το δούμε.