Δεν υπάρχει καλύτερη ευκαιρία για έναν οδηγό με πολλές πληροφορίες για την πρώτη BMW 3.0 CSL. Μπορεί να πιστεύουμε ότι δεν χρειάζεται καμία αφορμή να γράψεις για αυτό το θρυλικό αυτοκίνητο αλλά τώρα υπάρχει καθώς πρόσφατα παρουσιάστηκε το παιδί της. Φυσικά δεν θα μπούμε στην διαδικασία σύγκρισης "μαμάς-κόρης". Αυτό το θέμα ανήκει αποκλειστικά στην πρώτη BMW 3.0 CSL.
Τι σημαίνει CSL;
Coupe Sport Lightweight. Δηλαδή κουπέ, σπορ και χαμηλού βάρους. Αν θέλεις να το πούμε όπως θα το έλεγε ένας Γερμανός το CSL είναι Coupe Sport Leicht ή Coupe Sport Leichtbau. Το Leicht, όπως είναι αναμενόμενο, μεταφράζεται σε ελαφρύ. Αν θέλουμε να είμαστε απόλυτα ακριβείς, μεταφράζεται επίσης σε "εύκολα" και "αβίαστα", μεταξύ άλλων επιρρημάτων αυτού του είδους. Το Leichtbau, από την άλλη πλευρά, μεταφράζεται πολύ συγκεκριμένα και άμεσα σε "ελαφρύ", οπότε είναι πιο κοντά στο στόχο.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Ανάλογα με τη χρονιά και την εφαρμογή, τα μεγέθη των κινητήρων κυμαίνονται από 3,0 λίτρα έως 3,5 λίτρα, με τιμές ισχύος που κυμαίνονται από 180 ίππους για τους πρώτους κινητήρες με καρμπιρατέρ των εκδόσεων δρόμου έως και 400 ίππους για τις αγωνιστικές εκδόσεις.
Ακόμα και το βάρος και ο εξοπλισμένος εξοπλισμός αλλάζει, ανάλογα με το αυτοκίνητο. Το αλουμινένιο καπό και το αλουμινένιο πορτμπαγκάζ είναι στάνταρ, αλλά σε κάποιες περιπτώσεις δεν ήταν. Όλες οι ευκολίες για το δρόμο, όπως το υδραυλικό τιμόνι, τα ηλεκτρικά παράθυρα και η ηχομόνωση, αφαιρέθηκαν.
Αλλά αυτό για το οποίο πιθανώς μιλάτε είναι το τελευταίο από τα 3.0 CSL, εξοπλισμένο με όλο το πακέτο και τα υπόλοιπα -καπό, αεροτομή και αυτό το υπέροχο ζευγάρι πίσω αεροτομών. Στην πραγματικότητα έχει έναν κινητήρα 3,2 λίτρων με 206 ίππους και 286 Nm ροπής, που σημαίνει 0-100 σε λιγότερο από 7 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 220 km/h -ακόμη και με το κιτ αμαξώματος που προσθέτει πάνω από 90 κιλά downforce στο βάρος του CSL που είναι 1.270 κιλά.
Ποιος σχεδίασε την BMW 3.0 CSL;
Ξεκινάμε με τον Wilhelm Hofmeister -αυτός που έγινε γνωστός για το "Hofmeister kink"- ο οποίος την σχεδίασε. Καταλαβαίνουμε ότι περί ορέξεως κολοκυθόπιτα και τα σχετικά, αλλά αν αυτό δεν είναι στα τρία καλύτερα σχέδια της BMW όλων των εποχών, εμείς θα σταματήσουμε να οδηγούμε και θα κινούμαστε μόνο με αυτόνομα αυτοκίνητα.
Τώρα, φυσικά θα πρέπει να αναφέρουμε τους Jochen Neerpasch και Martin Braungart, τους οποίους η BMW απέσπασε από τη Ford και τους ανέθεσε να οδηγήσουν την 3.0 CSL σε αγώνες. Θα λέγαμε ότι, μετά από έξι ευρωπαϊκά πρωταθλήματα, ήταν ένα αρκετά επιτυχημένο αποτέλεσμα.
Πόσα κατασκευάστηκαν;
Όχι πολλά, για να είμαστε ειλικρινείς. Όπως αρμόζει σε μια ειδική ομολογιακή έκδοση της δεκαετίας του 1970, κατασκευάστηκαν μόνο 1.265 CSL. Α, και σε περίπτωση που αναρωτιέσαι: μόνο τα τελευταία 167 ήταν με την πλήρη ενδυμασία του "Batmobile" - τα υπόλοιπα έμοιαζαν με ένα κανονικό 3.0 CS. Και ειλικρινά, δεν ξέρουμε ποια έκδοση μας αρέσει περισσότερο.
Πόσο αξίζει;
Προς το παρόν, δεν θα δυσκολευτείς να βρεις ένα για 140.000 ευρώ. Τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές, ο ανεξάρτητος ειδικός της BMW, Munich Legends, έχει μια κίτρινη CSL καταχωρημένη για 126.000 ευρώ, ενώ μια άλλη επιχείρηση έχει μια με τις δύο πίσω αεροτόμες (που τοποθετήθηκαν αργότερα από ό,τι φαίνεται) για 143.000 ευρώ. Και οι δύο φαίνονται να είναι σε απίστευτη κατάσταση, σε περίπτωση που ενδιαφέρεσαι.
Πες μου κάτι που δεν ξέρω
Θα σου πούμε τρία. Η CSL ήταν η πρώτη BMW που φόρεσε τις τρίχρωμες λωρίδες M. Ήταν επίσης το πρώτο αυτοκίνητο τέχνης της BMW... και το δεύτερο αυτοκίνητο τέχνης, τώρα που το σκέφτομαι. Οπότε τότε σκέφτεσαι ότι η CSL ήταν προϊόν του τμήματος M, σωστά; Λοιπόν...
Είναι αλήθεια ότι η 3.0 CSL ήταν η ώθηση πίσω από τον αγωνιστικό βραχίονα της BMW και ότι η M έκανε το όνομά της με αυτήν, αλλά το πρώτο πρωτότυπο CSL στην πραγματικότητα μελετήθηκε, σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε από την Alpina.
Η Alpina ήταν μια πολύ επιτυχημένη αγωνιστική ομάδα όταν οι φαβορίτες αλά Σταμάτης (ένας είναι ο Σταμάτης με φαβορίτες) ήταν στη μόδα.. Στην πραγματικότητα, είχε ήδη μια E9 -μια αγωνιστικά βελτιωμένη 2800 CS, σε περίπτωση που είσαι περίεργος- στον 24ωρο αγώνα του Σπα το 1970. Το αποτέλεσμα; Μια νίκη, καλύπτοντας επτά μίλια περισσότερο από τη δεύτερη Alfa GTAm. Άλλωστε, δεν είναι τυχαίο ότι η πρωτοποριακή 3.0 CSL εφοδιάστηκε με ζάντες 14 ιντσών της Alpina.